Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 12948 ggr
Will
0

Kaviar till äggen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I och med LCHF blir det ju en himla massa äggätande. Inget jag klagar över, det är både gott och nyttig. En sak jag dock saknat är kaviar (tex Kalles) till mina ägg. Smör och majonäs i all ära, men ibland vill jag ha den där konstiga saltsliskiga smaken som bara kaviar kan ge. Till min stora glädje har jag nu hittat ett fint alternativ: Abbas böcklingpastej. Den smakar som kaviar, men innehåller bara 3% kolhydrater. Den innehåller visserligen socker, men det står låångt ner på innehållsförteckningen. Finns även laxpastej, men den innehåller 9% kolh. om jag inte minns fel. Jag kan verkligen rekommendera böcklingpastejen. Jag spritsar denna på min omelett varje morgon - mmm, smakar lite som rökt kaviar. =)

Jennix
0

Mmmm, gott!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MiaKia
0

Ja, den är jättegod!

zittzatt
0

Älskar böcklingpastej sen barnsben…

Will
0

Var visst bara jag som upptäckte den sent.. Räcka ut tungan

Magica1970
0

Näpp! Jag tackar för tipset eftersom jag inte hade någon aning :D

Will
0

#5 Varsågod.  Skrattande

[Karro]
0

Kul att för en gång skull hitta något sånt där färdigt som är helt okej Räcka ut tungan

missaz
0

ÅH! Tack för tipset, är det något jag saknat är det faktiskt kaviar, så detta ska testas!

MiaKia
0

Närå, maken kom hem med den härom dagen, så jag e fortfarande på min första tub. Flört

Babz
0

Det har jag kört med länge…

Fast ibland är det gott med riktig kaviar också. Man tar ju inte så mycket, så det händer att jag tar lite Kalles Guld till morgonäggen.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Melindrea
1

Hm. Får testa böcklingpastej. Åh andra sidan är det jättegott med bara smör till.. =)

AnnicaO
0

Will - TACK! Jag tyckte att det var OK med majonnäs på äggen eftersom jag under min tid som "fettskrämd" aldrig åt majonnäs.

Som jag saknar kaviar ibland! Ska köpa böcklingpastej imorgon!

zittzatt
1

Tänk egentligen vilka, man skulle kunna kalla det för impulsköp, dessa inlägg ibland kan generera. Jag minns när jag som viktväktare fick tips om något fettskrämt, så kunde man vara säker på att det var slut i affärerna.Skrattande
Skulle kunna tänka mig att böcklingpastej blir svårt att hitta de närmaste dagarna i affärerna i de större städerna till och med.FundersamHmm…

magma
0

Jag har ju tänkt prova böcklingpastejen men glömt bort, tack för påminnelsen!!

solskensbarn
0

Jag är ingen superstrikt människa, men jag gjorde som så att jag tog majonäs hela vägen fram till att jag hade en tugga kvar, då klickade jag dit en liten kaviarplutt. Gott, sen var det nog!