Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2274 ggr
Yakamoto
0

Falsk marknadsföring

Jag blev rätt brydd då jag hamnade på en hemsk hemsida.

Kolla vilka påståenden de kommer med.

Fy!

http://www.milda.com/SE-New/index.asp

Babz
0

Huvva!!!  Skrikandes

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Yakamoto
0

Nasty eller hur?

Själv får jag kväljningar av blotta doften.

Babz
0

Tja, för mig räcker det att se reklamen på TV…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

LatMask
0

Rackarns Yakamoto, du har orsakat stora röda utslag på mig - "Margarin är en viktig del av den dagliga kosten" - de poppade upp direkt…

maxiq
0

Ja jösses… "Milda - klokt och gott både för stora och små" :-|

Jag trodde att de hade väckt upp den nedstängda sidan margarin.se när jag såg annonsen "10 sanningar om margarin" på Milda-sidan men när jag klickar på annonsen så vägrar Firefox att öppna skiten. Nån annan som lyckas?

Tilda-T
0

SÄGER BARA:Penga munPenga munPenga munPenga munPenga mun

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

mulligast
0

#5 maxiq

nej fönstret öppnades inte här heller….

ebet
0

Ingen försteröppning. De har inte hittat på några 'sanningar' än kanske

maxiq
0

De hade ju margarin.se öppen ett tag men fick så mycket skit så de stängde ner den för "ombyggnad" men de har tydligen inte vågat öppna den igen. Undrar varför…?

Fundersam

Effie
0

Jag försökte, och fick nedanstående felmeddelande. Och det kan väl stämma att jag inte tar emot kakor, jag äter ju inte sånt längre…   

"Sidan dirigeras om felaktigt

Firefox har upptäckt att servern dirigerar om förfrågan om den här platsen på ett sätt som omöjliggör ett slutförande.

*   Det här problemet kan ibland uppstå om du avaktiverat eller nekat att ta emot kakor."

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

marimu
0

http://www.milda.com/SE-New/milda_goodness_flash.html:

Margarin är rikt på livsnödvändiga fetter

Margarin innehåller livsnödvändiga omega-3 och omega-6-fetter

Margarin innehåller A, D och E

Margarin, fullkorn, frukt och mjölkprodukter - en nyttig kombination

Margarin innehåller inget kolesterol

Margarin är bättre än smör"

Får man verkligen skriva sån smörja???

Tilda-T
0

#9 Det var väl inte så att du var där inne och lekte skrivmaskin ett tag och sen ville dom inte vara med och leka längre???!!!FundersamFlört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Aniara4
0

#10 Då kommer jag nog inte heller in, för jag brukar inte heller ta emot kakor från okända! Skrattande

Och särskilt inte om de är gjorda på margarin.

Kalle-B
0

"Margarin är en viktig del av den dagliga kosten".

helt otroligt att man får skriva på det sättet. Eller får man verkligen det? Kan man försöka att anmäla det nånstans??

Och hur klarade sig mänskligheten innan det fanns margarin? Gud kanske skapade Adam o Eva och margarin på den sjunde dagen. Flört

denno
0

#14, reagerade också på det där. helt sjukt

Man kan ju alltid maila och be dom argumentera för samtliga påståenden.

maxiq
0

Du kan nog anmäla det på Etiska Marknadsrådets hemsida.

Hittade ett intressant fall om socker och Atkins där de använt Rössner som expert. " Enligt Rössner kan man därför inte hävda att man kan bryta ett hypotetiskt sockerberoende genom en speciell kostomläggning" *suck*

denno
0

_"Margarin innehåller livsnödvändiga omega-3- och omega-6-fetter

Det ör vujtugt att vu fpr u iss kuvsbldvöbduga fetter gebin jisteb varje dag.
De livsnödvändiga fetterna är alfa-linolensyra och linolsyra. Alfa-linolensyran hör hemma i familjen omega-3-fettsyror, medan linolsyran hör till omega-6-fettsyrorna.

Eftersom kroppen inte själv kan bilda livsnödvändiga fetter måste dessa tillföras genom kosten. Margarin är en bra källa till livsnödvändiga fetter, och därför är det bättre att breda margarin på brödet än att inte breda på något alls. Andra källor till livsnödvändiga fetter är vegetabiliska oljor, blandade nötter, avokado och lax."_

Intressant att dom nämner kortkedjigt omega-3 och inte EPA eller DHA. Men dom finns ju heller inte i margarin. Dom nämner heller inget om omega-6 inflammerande egenskaper då det hamnar i fel proportion mot omega-3 samt oxidativa egenskaper för fleromättat fett.

Varför propagerar inte smör (arla) för sina produkter på liknande sätt? Dom kan ju också backa upp sina påståenden med fakta, och "debunka" myterna om att mättat fett är farligt och omättat fett är bra, när det mer eller mindre är tvärt om..

maxiq
0

Jag har frågat Arla om det och svaret var att de inte vågade eftersom det inte fanns klara bevis för att mättat fett är ofarligt.

"Ja,Smör är absolut det naturliga valet. Men när det handlar om vad som är nyttigast är det inte lika enkelt. Myndigheterna, i det här fallet Livsmedelsverket ger kostråd som baseras på den vetenskap vi har i dag om vad som är nyttigt att äta. I Livsmedelsverkets rekommendationer står det att vi ska äta mer omättade fettsyror och minska på det mättade fettet. Under senare år har det, precis som du skriver, kommit flera nya studier som visar att de som äter mer mjölkfett har en bättre hälsa. Men det behövs fler sådana undersökningar för att kostrekommendationerna ska ändras"

denno
0

#18, förstod nog det. Men kan dom inte vända på det istället och försöka hitta välgjorda studier som tydligt visar att mättat fett ÄR farligt? annars är det ju fritt fram att kalla smör nyttigt.

matsmurfen
0

Bara som lite info… www.margarin.se fungerar inte, däremot fungerar margarin.se - den leder till www.milda.com.