Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2859 ggr
wedge_h
0

Low Carb - starkaste trenden

Klipp från spendrups hemsida: http://www.spendrups.se/lib/SubPage.aspx?id=187

"**Varför har Spendrups tagit fram ett low carb öl som Spendrups Bright?
**Vi ser att det finns en efterfrågan på ett riktigt gott öl, med en lägre kolhydrat- och kalorihalt än de som finns på marknaden. Internationellt är low carb den enskilt starkaste trenden just nu. Därför känns det väldigt bra att vara först på den svenska marknaden med en low carb-öl."

maxiq
0

Det är gott också!

Skrattande

SvartKaffe
0

Det var som hoppsan…. Då kanske man kan köpa en öl och testa med istället för att smutta lite på sambons "vanliga" öl en varm sommardag.

Tilda-T
0

Det har kommit fler nya sorter bara nu i dagarna har sett att dom gör reklam för flera olika

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

lislotta
0

pripps pure har ju funnits i flera år. den är heeelt okej.. =)

Mervi
0

Jag måste testa, jag gillar öl.

Fetrik-Snubbe
0

Gah! Tror lite vad jag vill om smaken… Räcka ut tungan

Men får väl ta och prova. Gillar ju mörka öl så har ju inga förväntningar direkt.

clajo
0

Tror jag drack Pripps Pure för ett par månader sen och det var gott att kunna ta en öl till den grillade maten, utan att det blev för mycket kolhydrater!!

Marylojs
0

Jag dricker ofta LC-öl! Världens bästa uppfinning. :-)

LillaEmma
0

Just Bright är inge vidare tycker jag (ölälskare) Men pripps pure och carlsberg lite är helt ok..

Hoppas hoppas att belgarna börjar med lowcarb öl dem med :p

Fetrik-Snubbe
0

Jag testade precis min första lc öl, en spendrups bright. Helt ok imo. Va iofs nyss hemkommen från en cykel tur i solen om det kan ha inverkat. ;)

Melindrea
0

…Tror ni att de kommer finnas en Guinness eller Kilkenny i LC snart? =) (Dock. Med tanke på hur ofta jag dricker så borde det nog fortfarande kunna fungera =)

Fetrik-Snubbe
0

Just så mörka öl fungerar nog inte alls att göra lc av. Bättre att dricka the real thing om man bara tar en ibland istället för att sitta och mumla om att den smakar inte som den ska… Det kommer jag själv att fortsätta med.

maxiq
0

Jädrar vad Falcon gör reklam för sin nya Lite (inte Lite som i lite utan som i Light alltså). Jag var ju tvungen att testa dem till hockeyn i går men den var inte alls lika god som Spendrups. Båda två har en kolhydrat per 100g vardera.

Falcon-Spendrups 0-1

JohanBaltic
0

Ska testas till sommarn till grillen… Är grymt sugen på en kall bira efter fem veckor i ölcelibat. Glad

Babz
0

Spendrups bright tycker jag är helt OK, har inte testat de andra fabrikaten. Men man ska väl dricka dem med viss måtta…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk