alkohol
Jag var ut igår, eller ja, snarare SKULLE ut igår.. Jag drack några glas vin och sen har jag legat o spytt som en gris hela natten
Jag spyr aldrig när jag dricker i vanliga fall, och speciellt inte på bara några glas…. Kan de här ha med lchf att göra?? De är de ända jag kan tänka mig..vad skulle de annars vara…? Fattar ingenting!

Alkoholen slår mycket hårdare på huvudet med LCHF. finns flera teorier till varför. Positiv bieffekt är att, ivf enligt mig, baksmällan inte är värre. Så drick 2 glas vin istället för två flaskor, ha lika trevligt, och må bra dagen efter :)

För mig gör ett eller två glas vin ingen skillnad mot tidigare. Men det verkar vara olika det där. Kanske du skulle ha kräkts även om du inte ätit enl.lchf, pga nån släng av magsjuka el. dyl…….? Allt behöver ju inte bero på att man ställt om kosten även om det är lätt hänt att man tror det när olika besvär tillstöter.
Hoppas du mår bättre idag!

Jag har blivit jättebillig i drift på lchf. Nästan salongsberusad på ett glas vin. Det andra glaset börjar smaka illa halvvägs igenom. Dricker jag mer än så blir jag otålig och tvär, somnar och vaknar under natten med hårda hjärtsalg och pulsrusningar. Mycket mycket otrevligt.
Så alkohol är högst ransonerat för mig
Fabricati diem, pvnc!

Verkar som LCHF även kunde vara en bra terapi för alkoholberoende.
Jag brukar numera nöja mej med 1,5 dl vin för det blir inte roligare än så. Förr kunde jag dricka en 1/2 butelj innan jag kände samma verkan.
Blir inte riktigt så snabbt påverkad men det smakar inte gott efter mer än 1-2 glas.

Första gången jag drack vi efter att börjat med LCHF blev jag jättefull och illamående på tre små glas rödvin. Gången därpå gick det bättre, kunde dricka lite mer och mådde bra. jag är nöjd efter ett par glas och vill inte ha mer, om jag överhuvudtaget vill ha något….blir billigt i längden….
Jo man blir oftast mycket mer känslig för alkohol har även jag märkt. Precis som greensis, så tycker jag det smakar illa om jag dricker mer än nåt glas.
Har en kompis som gick på pulverdiet under en längre tid och efter nåra månader så tappade han suget efter snus och hade inte nåra problem att sluta. Det kanske har att göra med ketondriften.
Hur är det, stimulerar socker samma område i hjärnan som nikotin o alkohol?

Instämmer med tidigare inlägg, det är ingen höjdare med alkohol, två glas vin till en middag är inga problem. Det är när starkspriten kommer in i bilden som man upptäcker att man lika gärna kan skippa det, den där euforin som före kostomläggningen infann sig är som bortblåst, i vart fall är det så för mig! Man kan undra om det blir så även i framtiden, har ätit LCHF i sju veckor, är det någon som vet om detta blir ett permanent tillstånd så länge man äter LCHF? Är det så, då blir jag nykterist.
Hälsn./Glokar
Det är något fel på mig för jag kan dricka precis lika mycket som under kolåldern. Möjligtvis blir baksmällan lite lindrigare. I går var jag på fest och drack för första gången på ett halvår men jag tippade i mig 10 flaskor LC-öl och höll mig vaken och städad hela kvällen.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Ja det skulle ju inte skada att dra ner på alkoholen och fortsätter det såhär så har jag nog inget val :) Mår nästan lika risigt idag också… var länge sen jag var såhär dålig alltså….
maxiq, vad är lc öl?
T.ex. Spendrups Bright med 0,57% kolisar.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Hur hittar man drycker (alkohol) med lite kolisar?
jag har skrivit ett inlägg för ett tag sen och var oxå förtvivlad över min megafylla! jag har mer eller mindre slutat dricka alkohol just för att jag tyckte det var så obehagligt, minnesluckor, blåmärken och en skamsen bakfylla. Folk har sagt att det blir bättre med tiden, att kroppen "normaliseras" efter ca ett halvår, kan nog stämma. prova att dricka svagt vin, 8% provade jag för ngn helg sen och jag blev lagom lullig, blev riktigt förvånad över mej själv, fast jag hade grundat med mycket grädde innan.
lycka till!
enligt legenden kan man supa någon under bordet om man grundat med något fettig mat, men skall vara livsfarligt att göra, för när man börjar röra på sig, läcker alkoholen igenom och slår till som en slägga och man blir allt från skitfull till medvetslös på väldigt kort tid. zarah leander sade att hon åt pölsa innan hon satt sig med nazi-officerarna och drack, och hon var den som gick ifrån bordet, när de var utslagna.

Sedan finns det andra farliga sätt att dricka på

http://www.darwinawards.com/darwin/darwin2007-13.html
Tror jag nöjer mig med ett glas rött!
Fabricati diem, pvnc!
Har jag ätit en ganska strikt lchf-kost blir jag tvärsjuk av alkohol, ibland redan samma kväll som jag druckit. Det blir imponerande kaskadspyor vill jag lova! Däremot kan jag dricka lika mycket som tidigare och det smakar lika bra. Och dagen efter, efter mina bravader på toaletten, så undrar jag om inte baksmällan är lite lindrigare än förr. Så om jag vet att jag ska på fest grundar jag med kolisar innan. Det funkar för mig i alla fall.