Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2157 ggr
miagumman
0

APRIL APRIL din dumma sill!

Har ni hunnit lura nån idag eller har ni själva gått på en blåsning? Jag sms:ade mina två barn och sa att våran kastrerade katt ( ! ) fått en kattunge i natt och att jag nu förstod varför hon varit så orolig på sista tiden! Till saken hör att vår katt har perioder när hon är mer orolig än vanligt och det tror jag beror på att hon har njursten som jag nu måste söka hjälp för. Nåväl, varken sonen eller dottern gick på det…Men det gjorde däremot mannen som är på jobbresa i Kina just nu! Han hade hunnit berätta det för en hel hög där nere och dom var mäkta förvånade över att kastreringen misslyckats så fruktansvärt mm mm!! HAHA!! ETT NOLL TILL MIG!! Cool

Innan dagens slut ska jag nog ha sett till att ungarna blivit blåsta oxå!! Skrattande

SvartKaffe
0

Läs om den fantastiska frukten Gwok

Eller sms:a från bankomaten http://www.idg.se/2.1085/1.153015 

miagumman
0

Skrattande

nobban7
0

Sen barnen var små har jag alltid sagt till dem att det "går ett lejon på vägen". De blir väl inte lurade längre, efter ca 20 år, men det är en tradition som inte får brytas. Dottern bor numera i Frankrike men naturligtvis kan lejonen ta sig ut även därSkrattande

AnnaCathrina
0

Jag fick ett sms från en granne om att det stod en björn utanför vårt garage. Jag ryckte till innan jag en halv sekund senare insåg vilken dag det är. Glad

Blev också lurad av den lokala tidningens aprilskämt om ett nytt badhus i 6 våningar och med surfingmöjligheter. Kom på det ganska snabbt men hann i alla fall planera att jag skulle åka dit.

Lättlurad i dag tydligen Oskyldig

odezza
0

Gwoken är rolig… noterade att både banan och skumbanan, utvecklade från samma gren, finns med på den schematiska bilden! Skrattande

"still lost in space and time"

bluegoose
0

På Kropp och själ på radio alldeles nyss rapporterades det om en ny intressant studie som har kommit fram till att förbränningen ökar om man äter mat och samtidigt är i rörelse - t.ex. åker buss eller flyger. Stephan Rössner var med och intervjuades. Undrar om han visste att det var ett skämt.Skrattande

blodtopp
0

FIck ett sms från mamma där hon berättade att det var rea på systemet där hon bor. Jag frågade utan att fundera så mycket på nåt annat, om det gällde hela sortimentet. Fick till svar : Ja, väger du mycket får du köpa mer'… Då gick det upp ett liljeholmens för mig =)

miagumman
0

Haha!! Kul att läsa om olika lurendrejerier! Vi har som en sport att se vilken som hinner lura den andre först och i år vann jag! Brukar i och för sig alltid vara jag som vinner för dom andra har sån dålig fantasi! Cool 

# 3 Vi har oxå ett stående aprilskämt: Kolla älgen utanför! Eller: Kolla skidåkarn utanför!…Funkade alltid när dom var små!

#6 HAHA!! Bäst idag!! Rössner trodde antagligen på det!Skrattande

gejsa
0

Haha har inte sett något i vår tidning än eller också blev jag lurad.

Monsun
0

Jag stod parkerad på gatan idag. Kom dit vid 8 tiden och skullehämta bilen. Satt en Pbot på - jag blir jätteirriterad och rycker tag i den.
Vänder ilsket på den medan jag funderar hur jag ska överklaga…. Möts av stora bokstäver - April april…. Det var reklam från ett mäklarföretag.

Bra gjort tycker jag!

raphanus
0
Maia
0

Jag funderade i natt på att skicka ett meddelande till listan om att Rössner gått över till LCHF och länka till en fejkad hemsida. Men sedan insåg jag att det var ett dumt skämt. Vi skulle ju alla bli så glada och tycka att det var så bra för honom att det skulle vara synd att det inte var sant…

Här i Danmark kom igår en nyhet om ett nytt islamistiskt parti: Islam Demokraterna. Det var ett aprilskämt som kommit en dag för tidigt. Lite snopet…

Men tidningarna refererar också gamla skämt. Som t.ex. det där Burger King 1998 gick ut med en Whopper Burger för vänsterhänta. Alla ingredienser vändes på den ett halvt varv. Samma dag kom många in och beställde vänsterburgare. Men också en hel del personer beställde "högerburgare".

Bästa danska aprilskämtet idag tycker jag är när MetroXpress skriver att USA köpt Grønland. "Vi har inte haft annat än problem med Grönland den sista tiden" säger en politiker i skämtartikeln.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Bjorne
0

I vår tidning NT så stod det att sportlovet skulle slopas på grund av snöbristen. Den gick jag faktiskt på ordentligt.
Och för några år sedan så skulle det införas farthinder för även spårvagnarna i form av gupp i vägen.
Ett av de bästa aprilskämten jag vet är från 18-hundratalet.
I en londontidning annonserades om en stor åsneutställning på Leicester square. Say no more.

ullebull
0

Ja vem minns inte aprilskämtet om att man kunde få färgtv genom att hålla en nylonstumpa uppspänd framför. Det var kul, min farfar gav sig inte, det skulle bli färg men det är ju många år sedan nu.Jo vi hade bara svartvit tv då, hihi, säger jag till ungdomarna.

Jag själv väntade förgäves tillsammans med hundratalet andra personer utanför Malmö Stadsteater på att ett luftskepp skulle landa kl 15 på eftermiddagen.Generad det är nu 50 år sedan. *Gulp* var har de åren tagit vägen????

parsley
0

Skattemyndigheten i Göteborg delar ut cykeldatorer som ger bensinrabatt om man cyklat en viss sträcka (enligt dagens GP). Ett år skrev GP att det skulle delas ut gratis militärcyklar på Gustav Adolfs torg. Ett antal personer kom dit och möttes av en skylt med texten "April, april" fastbunden på en militärcykel. En kvinna tog helt enkelt med sig den cykeln.

dahlith
0

flytande kött länk Skrattande

Record
0

Hejsan alla luringar !

Var på studien i dag och lurade dem---- med att äta LCHF -stilen

de var lite förvånade men de fick i alla fall Annikas folder att studera hemma.

PS

Jag hoppas ni kan lägga till mitt nickname…..

larand5
0

Vi fixade idag till barnen en väldigt speciell måltid: Dragonfisk med wookad Gnu. En vegetabilisk antilop som finns i Afrika, inte kan skjutas med gevär utan måste dödas med bambuskott. Undrar vad föräldrarna säger…..

Lynxx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De finns ju animaliska grönsaker - eller vegetabiliska djur - vilket man nu vill. Flört

**VARNING TILL KÄNSLIGA PERSONER!
**

BoelLouise
0

men fy, nu kommer jag ju tänka på det varje gång jag köper en "sån".

lislotta
0

enligt aftonbladet ska ju tydligen den svenska och danska posten slås ihop också.. de har lagt ner mycket energi på att få artikeln att se riktig ut iaf.. ->

I de lokala morgontidningarna var bristen på fantasi ännu värre, den ena skrev att elitserien skulle bli mer som NHL, en sluten serie med 14 lag.. och den andra skrev att Ejendals arena (LIFs hemmastadion) var uppköpt av ett kinesiskt företag och att den skulle göras om för att se ut som en pagod..  Å visst ja, på dalaradion sa de att Ornässtugan skulle flyttas. (Och folk orkade till och med ringa in och kommentera det…. )

Jag blir mest irriterad för att de inte lyckas komma på nåt bättre, och roligare! Alla "skämt" är ju sååå torra och uppenbara..

Gronstedt
0

#20: En mus? Såna får jag gratis av kissen …

maxiq
0

# 21:

De anställda på Posten trodde också att det var ett aprilskämt att de ska gå ihop med den danska Posten eftersom de inte hade hört ett ljud om det. Nu har ju t.o.m. Maud Olofsson uttalat sig i radion så vi får väl tro att det är sant även om det är en dålig dag för att kungöra såna stora saker.

clajo
0

Egentligen inte så våldamt kul, men jag blev skitsur idag på jobbet, för att vi helt plötslig skulle få börja betala för kaffet, som annars är gratis… Generad

Jag var dock inte den enda som gick på det.

lislotta
0

#23: jo, jobbar också på Posten och vi kom överens om att det måste vara ett skämt. Men har de fått henne att kommentera det, så kanske det inte är det ändå.. Är ju egentligen inte helt osannolikt, eftersom Norska posten äger CityMail..

bluegoose
0

#21 Det kan verkligen vara svårt att urskilja vad som är ett skämt eller ej… sälar som vandrar inåt landet har jag dock svårt att tro på (Aftonbladets nätupplaga) Räcka ut tungan

Tilda-T
0

Vad sa barnen larand, jag tänker på att ni nyss börjat med ny sorts mat och allting!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

miagumman
0

#26 Nu har jag hört det på nyheterna oxå så det stämmer verkar det som. Varför blir jag inte förvånad att de anställda på posten inte verkar ha fått  information om det utan får läsa om det i tidningen…. Typiskt att gå över huvudet på de anställda!

Blenda01
0

Kristianstadsbladet har sitt aprilskämt.

Mizzi
0

Jag lurade min son att hans Leguan hostat upp hårbollar Skrattande

Blenda01
0

#30 Hihi!

Jag lurade min man att jag sagt upp mig från jobbet idag. Generad

Jag håller på att arb.träna för att gå upp från 50 -> 75% så jag är lite sliten nu. Han blev ganska upprörd men jag kunde inte hålla masken så länge (<1min)!

parsley
0

Jag lurade sonen att Linda Bengzings skiva hade blivit indragen och inte gick att köpa längre eftersom den skulle göras om. "Men jag ljuger så bra, finns ju med på Melodifestival-CD:n. Det är ju jättekonstigt"

[Karro]
0

lislotta…. jag tror faktiskt det där med posten stämmer! Vi var tvunga att kolla upp mer, det var ju två presskonferenser, dels i danmark och dels i sverige med maud olofsson…. Men alltså vilken dag att lansera det på! Lite knäppt faktiskt…..

ullebull
0

Har ni läst skämtet i kvällsposten?? Malmö får ju ny stor arena till hockey, konserter o dyl och idag meddelar byggherren Percy Nilsson att damerna ofta går på herrtoaletten eftersom köerna till dam är så lång. Det botar han snabbt nu, särskilda toaletter för damer i nöd med specialsadlar och enbart en skärm att dra för utplaceras lite överallt för de nödiga.

[Karro]
0

hahahahahhahahaha ullebull den var bra :-)

MaMaMade
0

Nämenhallå! Han glömde *mig*! Skrattande

Jasså, det är 1:a april idag…då borde jag ha mailat iväg ett grattis-mail till min systerson istället för att städa i garaget. Får skicka ett imorgon istället.

maxiq
0

Här är en sida där de har samlat många aprilskämt. "Finn-fyra-fel-av-fem"

Kvinnlig40talist
0

Jag är kanske en trist en, men aprilskämt har jag svårt för.

Jag vill dock tro att Livsmedelsverkets uttalande var ett aprilskämt. Det är klart att barn ska få helmjölk och smör! Det måste ju även Livsmedelsverket tycka innerst inne.

Medlem
0

Jag vill inte förstöra tråden men jag är kanske den enda på forumet som inte tycker om aprilskäm. Så många blir lurade och det är inte kul att bli lurad även om man upptäcker sen att det man hörde var bara ett skämt. Men det är bara min åsikt och ingen behöver följa den :-)

saargr
0

Har i USA sa ar det inga stora officiela skamt, vilket jag saknar, minns dock fran min gymnasietid ett ar, sa berattade var socialkunskapslarare exalterat att det var ju hemskt att vasteras kommun skulle slanga ut sa mycket pangar pa att satta in tunnelbana, nar det finns sa bra fungerande busstraffiknat redan.. Han hade verkligen gatt pa skamtet..

ulrosk
0

I VLT fanns en artikel om att kommunen skulle införa sockerförbud i all kommunal verksamhet.

"Västerås har som första svenska stad anammat Kommunförbundets senaste kampanj "Ett sockerfritt Sverige" och från förvaltningshåll har man redan beslutat att devisen för 2009 ska vara "Västerås - sockerfri Mälarstad".

http://194.68.65.41/artikelmall.asp?version=746326

En del skämt önskar man ju vore sanna.

bluegoose
0

Det otäcka är ju att tillvaron är så absurd att det är svårt att skilja på vad som är ett skämt och vad som är allvar… (t.ex. att vi var flera som inte visste om vi skulle tro på nyheten om Posten…)

ToFat
0

#41 ja det skämtet letade jag efter…lite roligt på sätt o vis…

nobban7
0

För ett antal år sen hade de som aprilskämt i Grekland att luften i Aten var giftig pga alla avgaser och nåt år senare var det sanning. Tråkig utveckling där, kanske det går åt rätt håll i VästeråsGlad

[Karro]
0

#42 vi hade verkligen svårt att tro på det! men hur kan man lansera något sådant den 1 april?? :D