Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3294 ggr
katay
0

Kläder

Var köper ni som är lite större era kläder? Själv drar jag storlek 48 och kan tycka utbudet är smalt och skulle gärna villa veta var ni handlar och vilken stil ni anser att ni har.

Själv ligger jag åt jeanshållet men även klassiskt strict.

magma
0

Jag har som mest dragit stl 52-54 och då hittade jag faktiskt en hel del på Kappahl. Numera ligger jag på stl 44-46 och har fått ett större utbud på kläder, vilket känns himla skönt:) Jag tycker även H&M kan ha en del, men annars är nog Kappahl och kanske även postorder (Josefsson?) ett alternativ. Det blir ju ofta svårare ju mindre butiker tycker jag- större butikskedjor har antagligen mer att välja på men å andra sidan mer likriktat.

zeretki
0

Har hittat en affär som heter Zizzi eller nåt liknande, dom har kläder i stora storlekar. 42 är Small där.

Lindex har visst sortiment på stort också…

Babz
0

Ja, Lindex har sin GENEROUS-serie, för större storlekar. Finns både "jeans & T-shirt" och lite "striktare" kläder. Kapp-Ahl har sin serie XL-NT för oss "välväxta". H&M hade förr Big Is Beautiful (BIB), men det vet jag inte om de har nu? Ellos har en serie på postorder i större storlekar. Sen finns några andra postorderföretag som har kläder upp till ca 52.

Annars har vi ett par butiker här i Enköping (Selma och MM Fashion) som har lite större kläder, upp till ca storlek 52.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

anki1
0

Jag handlar på kappahl exellent och Lindex generous. De har de snyggaste kläderna, till överkomliga priser. Ellos plus är oxå bra.Jag tycker att kläder för storvuxna ofta är "sladdriga" och formlösa.och så är de rätt så mörka. Men jag köpte en skjorta igår på kappahl som jag föll för pldask, denhar en väldig fin skärning under bysten.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

LatMask
0

Gudrun Sjöden är helt fantastiska på kvalitet! OK, det kostar mer, men deras kläder håller många år och är VACKRA, även på större storlekar!

parsley
0

Tänkte också tipsa om Gudrun Sjödén. Gillar verkligen hennes kläder.

katay
0

Hej och tack för era svar! Gudrun Sjödens kläder satt jag och sucktade efter på nätet men de satt tyvärr inte snyggt på mig när jag kom till en affär och provade :(

Enköping ligger lite långt borta tyvärr. Jag har handlat en del på Lindex och HM men ska nog ha utökad koll på Kappahl.

Kia
0

zeretki, Zizzi har jag med hittat. De har helt underbara kläder. Riktigt bra.

Men både kappahl, HM och Lindex hittar jag kläder, Finns massa på nätet också. Kolla in Ulla Popkin… Har en massa kläder där som man kan handla via nätet…..Där hittade jag en skiddress som jag letat efter i så många år.

Undrar dock om någon har något tips på var man kan få tag i stövlar som inte man måste ha pinnar till vader för att kunna knäppa????

Bookjones
0

H&M ska visst öppna här i San Diego snart har jag hört :). Bara ett par kvarter från IKEA. Hittade en HM i Virginia när jag var där i somras och det var roligt.

magma
0

Kia: försök hitta stövlar med snörning hela vägen, då är de mer anpassningsbara… Det är de enda jag kan ha.Flört

Kia
0

#10 ja kanske är ett alternativ, men har hört om en sida på nätet där man kan måttbeställa stövlar Hm!!! Får googla helt enkelt

molana
0

# 11 Sök på skor här på iFokus.

venuseva
0

BiB finns på några HM i Stockholm, bl a Hamngatan.

Det finns stövlar med stretch i lädret numera. Det har visats på gör om dig program på svt2 på torsdagar och på tv4 lördagsmorgon/söndagsmorgon för någon vecka sedan.

Kan ha 44 numera, så jag är nöjd med urvalet.

BlackMoon
0

Duoboots, finns det en hemsida som heter.

Kan inte adressen dit, men finns stövlar för de som är större.

Men räkna med rätt så dyrt.

Lillianna
0

Indiska funkar oxå om man drar 48 i storlek, det blir deras XL.

/Lillianna

~ Lillianna ~

Effie
0

Det stod ett reportage i dagens DN om kläder i stora resp små storlekar. De nämnde bl.a. La Redoute (postorder), och skrev att Överviktigas riksförbund har en sida med tips om butiker.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

felixifokus
0

Palmroth har olika vidder på sina stövelskaft.

Margareta
0

Palmroth har varit min räddning - eller låga skaft.

Numer pensionär i Nynäshamn

Smurfmolly
0

Även Åhlens har en kollektion för oss som drar större storlekar. Å+ heter den, dom har en del snygga kläder faktiskt.

Själv är jag i den roliga sitsen att jag drar 42/44 på överkroppen och någonstans mellan 48-50 över rumpa/lår. dvs. 48 är liiite för smått och 50 åt skogen för stort.

Å andra sidan köpte jag jeans i strl. 46 på coop så det kanske är storlekarna som är åt skogen…

parsley
0

Jag tycker det är vansinnigt att man behöver ha storlek 36 och vara 25- för att kunna hitta ett par stövlar med höga skaft.

Smurfmolly
0

#20 kan bara instämma. Har letat stövlar jag med men får nog ge mig snart. Idag ska jag och sambon till Barkarby Outlet, får se om man hittar nått skoj där.

Vinterjacka vore trevligt… förra året vägde jag 112.2 så den jackan är liiite för stor.. även om det säkert GÅR. Men hur roligt är det? ;)

magma
0

#21: Vinterjacka skulle jag också behöva en ny, precis som du vägde jag över 110 kg när jag köpte den jag har nu. Den känns som ett tält som flaxar omkring en…

Maia
0

Rabalder är inte att förglömma i det här sammanhanget: http://www.rabalder.se De har stora stora storlekar och även små. Jag (som är fet enligt bmi) ligger på XL men de har upp till 3XL. Är det en modell med smala ärmar får jag ha mer, men de flesta har inte så dominerande överarmar som jag.

/Maia

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

magma
0

Det var ett nytt ställe för mig, ska undersökas. Tack för tipset!

sandramaria
0

Apropå stövlar - läste en annons att Zizzi hade tagit in stövlar med 48 cm (om jag minns rätt) omkrets i skaftet. Har inte haft möjlighet att titta efter men ska göra det vid tillfälle. Annonsen gällde Zizzi på Kupolen i Borlänge.

Karin20
0

Var på en Taraläsare-kväll och fick deras tidning i måndags. Där fanns annonser från

www.my-size.se

och

www.storochfin.se

samt en affär i Göteborg som heter Berit P, Östra Hamngatan 60 

för oss storvuxna

//Karin

elize-l
0

http://www.cellbes.se/

Här beställer jag det mesta av mina kläder. Bra priser =)

Margareta
0

Jättebra tips och bra tråd att ha kvar när paniken kommer…

Numer pensionär i Nynäshamn

bernil55
0

Härliga kläder för stora damer: www.ullapopken.se. Jag kan bara ha naturmaterial och har köpt en hel del t-tröjor där. Det finns allt från billiga överdelar till dyra festkläder (i syntet). Byxor funkar inte för mig för jag är aningen för lång. Också. Gråter

Mervi
0

Zizzi brukar jag också handla från, deras minsta Förvånad storlek kan jag ha om jag inte vill att det skall smeta åt och det vill jag inte. Jättehärliga lite annorlund kläder.

Stövlar hittade jag faktisk på SkoRönne förra vinter, hette något med Large. Breda och bra passform för en som jag som har kraftiga ben.

Min dotter har köpt stövlar  i en affär, B´chic, där de säljer stora kläder .

Mycket snygga stövlar med klack.

Aniara4
0

Jag saknar Debenhams! Jag drar för det mesta stl 50 fast jag är kort och inte så axelbred, så kläder som når runt höft/mag/rump/lår-partiet blir nästan alltid bylsiga och oformliga högre upp.

De stora kedjorna har blivit bättre, innan Debenhams öppnade minns jag att utbudet var extremt litet, och nästan uteslutande lite svart, mycket marinblått och beige, med små piffiga inslag av klarrött. Och jag som älskar klarblått, lila och turkos… Jag är ju fet, inte 70!

Första gången jag var på Debenhams höll jag på i timmar och provade kläder, och blev bokstavligt talat tårögd av lycka över att det faktiskt fanns så många plagg jag kunde tänka mig att det tog flera timmar att prova! Så många gånger jag gått in i en klädaffär, ögnat igenom kläderna i "skamvrån" och insett att det inte finns ett enda plagg som ens är värt att ta med sig in i provrummet.

Och vad ÄR det med alla slinkiga material och gigantiska hals- och ärm-öppningar??!!!