Frukost
Vad äter ni till frukost?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Två hårdkokta ägg mosade i en rejäl klick smör. En kopp te med smör eller kokosolja.
Jag är periodare när det gäller frukost. Just nu är det fläskpannkaka (läs fläskomelett, 3 gulor o. 1 vita) med lingon.

Oftast tre stekta ägg, ibland med en stekt tomat och/eller lite svamp.
När jag känner mig sugen köper jag helfet hjortronyoghurt. Kan väl kanske inte direkt rekommenderas eftersom det blir rätt mycket kolhydrater med sockret och allt, men personligen känns det som att jag klarar det ibland…
Lös äggröra på 2 ägg och ca 30g smör eller mer. Ibland ett par skivor ost över och ibland en skvätt grädde i.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag har alltid svårt med aptiten på morgonen så det blir varierat efter vad jag kan tänka mig äta, helst vill jag bara dricka kaffe…
Idag blev det en rejäl bit brieost invirad i en skiva kokt skinka, drack kaffe med kokosfett och en skvätt grädde.
Annars äter jag ofta 1-2 kokta ägg med en klick majonäs till och dricker kaffe
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
4 skivor stekt bacon, 2 stekta ägg med helfet majonäs och lite pesto, en liten tallrik turkisk yoghurt med lite sötmandel, sesamfrö, solrosfrön och till sist en kopp kaffe med en smörklick i, några ostskivor och en halv ruta mörk choklad bara för att fira att det är söndag och jag är ledig!

Jag tar min ranson knäckebröd ( 1 skiva/ dag) på morgonen med tjockt lager smör och en lika tjock skiva gräddost, och vanligt svart kaffe. Jag vill gärna ha något att tugga på på morgonen. Jag fixar inte äggröror, yoghurt och liknande.

Jag äter en halv skiva danskt surdegsbröd (innehåller faktiskt inte vetemjöl till min stora glädje!) med ett ganska tjockt lager smör, lite kaviar och ett kokt ägg. Till det kaffe med kokosfett och mjölk.

Till vardags två löskokta ägg, på helgerna blir det ugnsstekt bacon och äggröra.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
just nu är jag inne i en äggröre-period, och till det rökt skinka och lite senap och en liten tomat… mmm…
Omelett (2 ägg) med bladspenat, kryddad med chilipeppar (färsk eller torkad) eller malda senapsfrön. Extra lyx med riven ost ovanpå.
Därefter 1 dl frysta osockrade hallon och 1 dl gräddfil.
Bladspenaten kan bytas mot färska champinjoner eller annan grönsak.

Jag är så imponerad av att ni hinner/orkar/fixar att laga så avancerad frukost :-) Själv släpar jag mig upp ur sängen med ett nödrop och finns det inte färdigkokta ägg i kylen så blir det katastrof :-)
2 kokta ägg + smör, kaffe + kokosolja och liten bit fet ost.
Jag har upptäckt att räkomelett är himla gott! Jag stoppar ner ingredienserna (2 ägg, några msk vispgrädde, lite vatten, lökpulver, salt, torkad dill) i en shaker, häller ned i en stekpanna på svag värme och mot slutet lägger jag på ca 0,5-1 dl räkor och brer ut några msk majonnäs innan jag viker ihop den… Gott! Det tar kanske max 10 minuter att göra, kanske närmare fem- det tar förmodligen längre tid att koka ett ägg!
Jag brukar koka några ägg i förväg, så har jag till flera frukostar äter med lite kaviar och tar en kopp te till. Min frukost måste gå fort att fixa.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Problembarn, det där med danskt surdegsbröd lät intressant. säg inte att du köper det i Danmark??
Efter mer än 2 år på denna kost så har jag fortfarande lite småproblem med frukosten. Saknar något att tugga på just då. Resten av dagen är inga problem alls.
/Lillianna
~ Lillianna ~
En STOOOOOR kopp te med 1 matsked smör, och grädde.
Till detta cirka 76 gram ost ! skuret i skivor 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Två muggar kaffe med smör och vispgrädde är min frukost.

Faktiskt köper jag det på vårt lilla "by-ica". Det finns i stort sett i alla affärer, det innehåller förstås lite annat mjöl men jag är mest störd av vetemjöl och den lilla mängden bröd är inga problem för mig. Men när jag läste ordentligt så var det inte alls danskt
det bakas i tyskland för ett svenskt företag… och det fanns gluten i det…

Just nu är jag inne i en "Brieostperiod" och äter denna goda ost både till frukost, lunch och middag……imorse så åt jag en rejäl bit Brieost med skivad tomat kryddad med örtsalt.Såååå gott.
Jag brukar också har perioder då jag gillar Brie, sedan föräter jag mig och får hålla upp ett tag.

brieost ÄR verkligen gott… är såååå ledsen att det är mögel i den så att jag inte kan äta den 
Morgonfika blir proteindryck eller ostrullar (ostskivor med räkost innuti) Till frukost blir det två nötbrödskvartar med smör och kaffe till.
3 ägg. Antingen som kokta med smör och kaviar eller som omelett med grädde och smör. Ibland kan det bli gårdagens middag

Gud vilka ordentliga frukostar ni äter ;) själv så är jag inte så hungrig så jag äter macka + te/mjölk.
och det där med smör i kaffe. ärligt, så tycker jag att det låter VIDRIGT:S
det är godare med kokosfett i te #25 alltså ett sånt fett som verkligen smakar kokos! jammi!
Jag äter oftast inte "frukost" förrän vid halvtio ungefär, det är då jag är hungrig- även om jag går upp vid sju för det mesta.
Det tog emot första gången jag provade men sedan blev det något att längta till….

Nja, fett i kaffe eller te det är jag skeptisk till… Tar dock gärna en bit västerbottenost med smör på till kaffet eller teet…
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Håller med dig Babz. Har alltid älskat smör och grädde, men i kaffe och te ska det inte vara för fett. Undantag gammaldags kokkaffe. Det passar med grädde och säkert också smör.

Det blir två löskokta ägg på vardagarna, på helgen blir det bacon, ägg, champignoner och tomat. Och när jag säger bacon menar jag äkta bacon inte det där danska fuskbaconet som Scan tror är bacon
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#31, var hittar du sånt bacon?

Bor man i Stockholm så finns "The english shop" i Södergallerian där har dom äkta engelskt "Smoked Back Bacon", bor man inte i Stockholm får man försöka hitta en vettig chark antar jag. Annars kan man köpa Bogfläsk som ett sorts substitut

Omelett på 2 ägg, vispgrädde och bladspenat stekt i en stor klick smör. Äter både jag och gubben varje dag. jag är mätt i 6-8 timmar efter denna frukost. Jätte Gott…..

Jag har nu övergått till English hela veckan, tre skivor engelskt bacon, två löskokta ägg (stekta är så slippriga) fyra svampar och två tomater dom två sistnämnda ingridienserna får sig en treminuterskörare i mikron, Så avslutar jag det hela med en engelsk toast (hälften av en rostad brödskiva) för att suga upp allt mums som blev kvar på tallriken
1 löskokt ägg med smör och 1 burk makrillfilé samt kaffe med smör.
Kör på med min omelett på två, tre ägg och majonnäs samt räkor.
2 kokta ägg med 2 msk smör och en kopp te.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag har förökt med makrill i tomatsås men jag mår illa av det, tyvärr.
Idag blev det två stekta ägg med briost som jag hyvlade över…
Kaffe med kokosfett och en skvätt kokosmjölk
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Imorse var det tidsbrist, blev thé med cocosfett och ett kokt ägg med en skinkskiva runt. Nu är jag hungrig!!

Hej alla,
Vad ni är duktiga som äter så bra frukostar…själv blir det kaffe på jobbet för mig, med lite grädde i. Sen äter jag oftast inget förrän till lunch, är inte hungrig alls. Är inte hungrig alls märker jag efter att ha startat denna diet, och SSS säger ju att man bara ska äta när man är hungrig och det är aldrig!
På helgen om jag orkar gör jag en omelett på 3 ägg med bacon och lite grädde i. Är det lagom? Annars tycker jag att förslaget ovan med kokta ägg mosat med smör låter ätbart. Det kanske jag ska prova.
//LoPa
Mumsig fett- och proteinstinn dryck (även kallad smaksatt äggmjölk!) gjord på tre ägg, 50 gram fett (blandat mör och kokosolja med smak), lite kokande vatten och en sked osötat kakaopulver. Går jättefort att både göra och dricka! Mätt och glad fram till lunch (kl 12)!
#42, Jo man ska äta när man är hungrig men om man äter för lite kan man må dåligt. Om man märker att man blir yrslig, är lite frusen och mår kymigt utan särskild anledning äter man förmodligen för lite även om man inte är hungrig. För vissa fungerar inte kroppens signaler optimalt så man får trixa lite…
Problembarn; kan man få namnet på surdegsbrödet (o på tillverkaren såklart)?
Saknar morgonmackan de mornar jag vaknar o inte är hungrig. Kan bli ngt till sommaren när jag förmodligen tänker öka mitt kolhydratintag. Ska be min handlare ta hem det.

Två ägg som jag delar o har majonäs o kräftstjärtar på samt en bit nötbröd med bregott och ost på :)
Glömmer oftast frukost, kanske ett par ostbitar. När jag sen blir hungrig är det oftast ostomelett/äggröra med en näve finhackad ost i.

#43, samma här fast med kanel och kardemumma! Jag är galen i äggmjölkgrädden!!

Här blir det oftast ägg-mjölken till frukost. Fast det händer att det blir lyxigare än så med både kokta ägg och bacon eller stekfläsk till frulle.

Oftast 3 stekta ägg med bacon. Äggröra med bacon, te med cocosfett (med smak)
2,5-3 dl löst vispad grädde. I det lägger jag två äggulor och lite kanel. sen brukar det bli två kokta ägg också.
Äggröra på 2 ägg och 4 skivor bacon. Därefter en kopp kaffe.
Några skivor bacon och omelett på 2 ägg, ibland med en skvätt grädde i. Omeletten steker jag i fettet från baconet.
Till lunch äggmjölk, denna gudagåva. :D Och en kvart nötbröd med smör och ost. Té.
Till middag blir det lite av varje. Kött, fisk, fågel.
Jag äter:- 2-3 kokta eller stekta ägg med några ostskivor på oftast. kokta ägg kan ätas med majonäs.
-Te med grädde och/eller
-1 tallrik turkisk yoghurt 3% kollisar
Jag förstår inte hur ni kan få in bröd på er frukost? jag blir magsjuk av kolhydrater numera.
För det mesta blir det 3-4 kokta ägg med mycket smör. Ibland steker jag lite urvattnat bacon till, ibland kanske någon korv med låg kh-halt och få E-nummer (aldrig E-621!).
Det händer också att jag värmer någon rest från gårdagens middag.
Kram!
Eftersom jag har kontoret hemma äter jag frukost lite senare på förmiddagen när jag hunnit bli hungrig.
Det brukar bli ett par mediumkokta, varma ägg med smör. En latte gjord på äggmjölk. Ibland även en avocado, fast på sistone har jag blivit mätt utan den.

När jag inte är hungrig blir det ingenting, endast kaffe eller te.
Annars kan det bli lite vad som finns lätt att ta i kylen, tex köttfärsbiff med smör eller bea, ägg, bacon eller kanske makrill i tomatsås, rökt lax eller liknande. Ibland tar jag några baby bel ostar till kaffet.
Idag blev det 75 g ost som jag skar i stavar o satt snaskade i mig vid datorn. Gräddost så klart!
#54 Beavis, man kan baka eget kolhydratfattigt bröd, tex nötbröd och polarbröd. Sök bland recepten.
Min frukost består av 1gr protein, 1gr kolisar och 10gr fett. Gissa vad!

Idag åt jag Wästgöta kloster och drack äggmjölk med kakao och vaniljpulver.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

4 ägg, 120-140 g bacon, thé med kokosolja
Idag åt jag 2 dl turkisk yoghurt och ca 1/2 dl frysta jordgubbar och sedan en kopp kaffe med en klick kokosfett. Kanske lite mycket kolhydrater men jag blev mätt i alla fall

Menar ni verkligen att man ska ha fett i tex te?? Urk:-(
Åh, vad svårt…älskar ju mackor eller helst havrefras och mjölk till frukost. Har på senaste tiden gjort en fruktsmoothie av banan, hallon, kiwi, psylliumfrö och lite lite vaniljyoghurt i men det går ju tydligen bort direkt.
Turkisk yoghurt med hallon ovanpå…Går det bra alltså?//Nybörjare

Makalöst vad gott det är med fet turkisk yoghurt, hallon och lite valnötter o mandel på. Längtar efter nästa frukost! Stillar mitt fd musli-begär.
äggsmör

Jag käkar kl 8:00:
1/2 Avokado
3 skivor skinka
3 skivor ost
1 kokt ägg m. majonäs
Kaffe med en skvätt mjölk!
På detta står jag mig till ca 13:00 då jag börjar bl småhungrig!
Kram på er
Åsa

Bacon, ägg och en tomat stekt i smör i en stekpanna. Lite grapefruitjuice till det. Efter det kaffe ibland med en macka till.

tre löskokta ägg då ägg är som nyttigast löskokta. gulan innehåller ju allt nyttigt om den är orörd ;)
gud va fett ni käkar. så här pass har jag aldrig satt i mig. ätit 3 ägg till frulle i över ett år nu. varenda da! äter ja inte ägg så känner ja mig halv hela dan.
jag överdriver bara fettet en aning i matlagning. tillsätter inte extra fett i kaffe osv. jag har gått ner allt fett jag ägde på kroppen iaf och mer därtill.
himla imponerad över eran avancerade matlagning på morgonkvisten. en annan nöjer sig me ägg som studsar i kastrullen i 3 min.