Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2311 ggr
venuseva
0

VenusEva tar time out

Drygt 5 månader har jag ägnat åt att bli fri från socker. Nu är jag vid ett delmål. Blir ej sjuk av socker längre utan kan äta det utan att bli störd eller sugen.  Är väldigt tacksam och glad för det.

Kan tyvärr ej äta så mycket fett som jag skulle vilja, utan får reaktion i vänster ögonvrå av fett oavsett om det är smör eller kokosfett. Behöver göra något för att förändra det och känner att jag behöver avstå från forumet ett tag och koncentrera mig mer på mig själv.

Jag hoppas jag klarar det? Det blir kanske svårt, men jag vill ge det tid. 

Länkar en vacker bildserie som ger frid:

http://heathermacauley.com/slide_show.htm

Vill du nå mig finns jag på:eva.jonasson@gmail.com

Mervi
0

Lycka till!

bluegoose
0

Lycka till Venuseva!

MaMaMade
0

Lycka till o ha det gott! Ser fram emot den dagen då du känner dig mogen att titta in till oss igen!

Kramis!Glad

venuseva
0

Tack skall ni ha. Ja, MaMaMade, det gör jag med.

Kan säkert logga in mig för att leta recept. Och får blunda för att lockande rubriker då. Smyga eller tassa in lite på sidan kanske?

folke
0

Ett klokt beslut taget av en klok människa…..

Jag tror det är en av de stora vinsterna med Lchf, att jag lärt känna min kropp på ett helt nytt sätt, att jag kan kommunicera med den, och jag blir påtalad vad som behövs och inte….

Med kolhydratkost var det bara socker socker socker som behövdes för att bedöva allt skit,,,,,,,,

Jag behöver inte önska dig lycka till, för jag vet att du kommer att lyckas att må bra………….

Kram !

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Margareta
0

Lycka till…

Numer pensionär i Nynäshamn

MillisB
0

Lycka till Eva!

Vi kommer att sakna dig…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

molana
0

Vi kommer att sakna Dig! Sköt om Dig och må gott.

venuseva
0

Du är rolig, Folke! Vet du det?

Det bästa med kolhydrat-forumet denna gång är att jag fått en jättebra kompis i Folke. Vi är på Facebook, vi mejlar och vi snackar i telefon. I början hade vi t o m en härlig känsla, tills jag sa min ålder, *LOL*.

Så när den fasen var över, kunde vi haka på där vi hade slutat i nåt tidigare liv. Hur roligt som helst. Och vi är ett bra team, parhästar som lunkat tillsammans och kan varandras takt.

Det härliga med forum oavsett innehåll är att man hittar själsvänner och det känns underbart.

Jennix
0

Lycka till, hoppas du kan sluta helt med socker! :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

venuseva
0

#10 Socker har jag inte använt på vet inte hur många år.

Men jag hade överkänslighet för kolhydrater och det verkar vara borta nu. Iallafall att döma av hur jag mådde igår efter att jag ätit ett wienerbröd som bara smakade bra. Ingen sockerchock, inget. Kände mig nöjd. Var glad att jag kunde sitta hos pappa och äta av hans kaffebröd.

ullna
0

Jag kommer att sakna dig, men du verkar ju ha övervägt ditt beslut på rätt grunder. Dessutom kan du ju tekniken om du vill återvända till den här kosten.

Lycka till!

venuseva
0

Tack ullna, kosten är inte lösningen just nu, utan att undvika att grotta in mig i andra människors situationer. Kan aldrig läsa ett inlägg utan att engagera mig. Sån är jag.

Besika
0

# 9 *supernyfiken* var din ålder för hög eller för låg…? ;)

venuseva
0

#14 Age is a matter of mind, if you don't mind it doesn't matter.

Bara för att man möter en man måste man inte vara en presumtiv partner utan man kan bara vara vänner. Möter man en kvinna och är kvinna tänker man inte genast att man skall bli ihop, när man känner att man har en bra känsla gentemot varandra. Men är det en person av motsatta könet, kanske man tänker att detta är någon jag skall bli tillsammans med? 

Spegelbilder är spegelbilder och inget annat. Kände igen mig helt enkelt i Folke. Vi hakade på där vi hade slutat. Det är inte första gången det händer mig.

folke
0

Det är inte så ofta man hittar en människa som man förstår utan att personen egentligen sagt något :-)

Och en person som kan förklara för mig hur det ligger till utan att jag ens berättat hur det ligger till….  då tycker i allafall jag att det är en bra spegelbild och en god vän

Förvånad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

miagumman
0

Lycka till-Kramar från miagumman! Glad

giah
0

Jag kommer också att sakna dig. Vill bara säga……

Lycka till coch välkommen tillbaka.

Babz
0

Lycka till Venuseva! Välkommen tillbaka!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Frualbertsson
0

Lycka till och ha det fint!

ullebull
0

Men Eva då……

Ok, respekterar ditt beslut men fy vad jag kommer att sakna dina kommentarer och ditt stöd, ahh, jag mailar naturligtvis men ok, du kanske behöver lite ro ifrån mig också??

Du har varit jättego och stöttat mig mycket, Tack.

Vi hörs och lycka till.

copia
0

Vi ses på facebock,Eva,jag hari nte varit så aktiv där, men ska titta in lite mer. Du har hjälpt mig också med stöd, bäner och pepping! Kram

Effie
0

Kommer också att sakna dig. Jag får väl engagera mig lite i Facebook jag också.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Brynhilde
0

Lycka till och välkommen tillbaka.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Medlem
0

Lycka till, kommer att sakna dig.

Kram

venuseva
0

#21 ullebull, bara skriv du, det är en glädje att ha med din humor att göra!

Tack alla, vad härligt att få så många lyckönskningar. Känns skönt. Men visst får man abstinensbesvär när man inte är inloggad, så är det.  

Jag vill ogärna vara beroende, och även ett forum, även om det är kärt, blir ett behov.

Det är som när man stänger av tv:n, man får väldigt mycket annat gjort. Var sak har sin tid, och så även med detta.  

Vi syns och hörs, Eva

fettbramat
0

Kram Eva, vi syns på FB i alla fall.

venuseva
0

Ja, Helena, det gör vi!

Bookjones
0

Kommer att sakna dina tankfulla och trevliga kommentarer men hoppas du tittar in och hejar lite då och då i alla fall.

Sagittaria
0

Jag kan verkligen känna igen mig i ditt resonemang. Jag är nog lite lätt (nåväl, mycket Generad) beroende av det här forumet. Det är tveeggat, det där med att det är så trevligt här. Det är ju trevligt när det är trevligt, förstås, men man behöver ju få lite annat gjort också emellanåt. Det blir trist här utan dina kloka kommentarer men jag förstår ditt beslut! Lycka till med att ta hand om dig själv. Kramar! Kyss

MaMaMade
0

OT #5

Är vovven på din sidan en tervuerense?

Ooops! Sorry! Kan ju kontakta direkt…för många valmöjligheter på iFokus! Ska skärpa mig..Oskyldig

venuseva
0

#31 ja, du upptäckte själv att det var kanske inte rätt ställe att  skriva ner din fråga, och jag hoppas du hittade ett bättre.

Haft lite separationsångest idag över forumet, men det skall nog gå att komma över.

Tack alla för era kommentarer. Det värmer i hjärtat. Känns bra att finna lösningar på olika spörsmål.

Jag hoppas hitta en lösning på att jag inte tål fett så bra. Man vill ju äta och vara mätt. Men hur?

korseett
0

Lycka till Eva och du kommer att bli saknad av många och av mig. *kram*

clajo
0

Jag säger som alla andra; lycka till! Hoppas att du får ordning på ögat också… (?)

Kom tillbaka när du känner för det!Glad

venuseva
0

#33 tack korseett. jo, har ju märkt att vi är på samma tåg/resa. *lol*

monkan
0

Stor kram och tack Eva! Lycka till på din resa…

Karin20
0

Lycka till Eva.

Den 18 februari börjar Du kan sjunga gospel med Gabriel Forss. Ses vi då?

//Karin

Monsun
0

Lycka till och välkomen tillbaka!

venuseva
0

#37, det är väldigt lockande. Jag skriver till dig privat.

korseett
0

synd att vi inte kan sitta i samma kupé längre Eva…

Lillianna
0

Jag hoppas vi forstätter att träffas på facebook… och lycka till med ditt öga!

Kram Lillianna

~ Lillianna ~

venuseva
0

#40 blir lite fnissig, tänker på den gamla sketchen med Martin Ljung en gång i världen, där han sa: "det är skönt med en egen kuppe".

#41 jo, men visst, vi hänger där ju.