Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3292 ggr
Forsman81
0

Dag för Dag Bit för Bit

Hej

Just kommit hem från mitt natt pass med pokern inga redbull i dag :)

Klart mig helt och hållet  utan socker och bara ätigt fet.

synd bara att jag märker av de kraftigt på mitt spel och att min konsentration färsämrats nått kopiöst  jag är mycket otålig.

De i mitt arbete(Poker) är de man behöver mest av men de är värt det tror att när jag kommer i form kommer de gynna mig ,

Ska prova min första dag utan coca cola substetut ingen läsk känner hur svårt de kommer bli redan nu med tanke på att man suger i sig minst 3 liter om dan. men ska detta göras så ska de göras riktigt.

Nej nu väntar sängen, natti natti sesi kväll = min morgon.

Robban

venuseva
0

Dag 3 och 4 utan socker är värst, iallafall var det så för mig. Totalt dimmig.

Forsman81
0

Ja  jag känner de me ett tag kännde jag mig helt skakis tycker de är skumt hur mycket socker påvärkar mig nu ser jag de som ett gift som jag måste få ur systemet.

Hoppas bara min konsetration och focus kommer tillbax.

Mervi
0

Koncentrationen kommer tillbaka, det är nu i övergången som kroppen reagerar på olika sätt. Lycka till!

ashe
0

Kämpa på, du är enormt duktig som insett vad läsk och energidrycker gör med din kropp.

Du klarar detta och sen , efter ett tag smakar sött jätteäckligt!

Hjärnan kommer ikapp och du får en bättre fungerande hjärna som inte sackar och segar så fort den inte fått sitt socker. 

Heja!

MaMaMade
0

Det är precis som ashe säger; provsyndade igårkväll m en av julkolorna. Den smakade inte alls som jag kom ihåg, den smakade liksom…ingenting…

magma
0

Du kämpar på jättebra, starkt gjort att ge dig på läsken också! Ettmycket bra beslut, tycker jag.Flört

Värst med trötthet, huvudvärk och koncentrationssvårigheter brukar det vara första veckan, men man kan behöva vänta i ett par, tre veckor innan det vänder på allvar.

MaMaMade
0

Oh ja, håller m magma…kom hit o berätta för min son vad läsken ställt till med för dig! Han är på väg ner i träsket!

Tizia
0

Kroppen skriker efter det som man försett den med i fler år men efter några dagar blir den allt pipigare och pipigare, till slut så tystnaden och poppar ytterst sällan upp och då skrämmer man iväg den, iaf jag ;)

Starkt jobbat att sluta med substitutet, kan vara nog så svårt, kämpa på vi är många som hejar på dig Skrattande

Forsman81
0

Så ja vaken ca 6 timmar och inte en synd !

Känns bra .

och kul att så många skriver inlägg :)

en till brist som jag märkt är mitt cigg intag har ökat men känner att jag absolut inte kan sluta nu .

då flyttar nog min sambo/katterna/grannarna.mm,mm

Men jag ska sluta me de med all support man får från gänget här innne kan man nog sluta med de mesta :)

dax att sätta sig vid bordet och spela ska börja göra kortare sessioner ca 2 timmar sen 30 min rast nu då min konsetration är som en 2 åring.

känner att jag vill ge nått tillbax till alla er som stöttar mig och de jag kan är investeringar och pokerspel på proffs nivå om de är nån som små spelat eller behöver råd innom det så bara hojta till.

fan va världen känns fin när folk går ihop så här och hjälps åt me gemensamma mål ,

STORT TACK ALLA ,

lämnar rappport  i morgon bitti innan jag nannar :)

Mvh Robban

Mimsivimsi
0

framförallt känner jag att man känner sig mer "skärpt" nu än någonsin och kan koncentrera sig bättre än innan.
Känns som man kommit ut ur "dimman"..

Jennix
0

DU kommer att känna skillnad när giftet är ute ur kroppen! :D

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Tilda-T
0

Det gäller att ta dag för dag, eller när det gäller dig Robban , natt för natt och försöka att klara en sak åt gången! Håller tummarna!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Brynhilde
0

Det är mycket bättre om du vänjer dej rejält vid den nya kost-hållningen innan du börjar tänka på att sluta med ciggen. Svårare att hålla fast vid ändringar om de är för många/stora. I've been there, done that. Gick åt h-e.

Du kanske kan varva ciggen med snus.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Forsman81
0

Å herre gud kom just hem blev grymt långt pass i dag asså men å andra sidan gick de mycket bra !

Blir lite less på max beställer en sallad me kött får kos kos  i salladen får mig att klicka de e ju så satans gott men valde att avstå och käka bara köttet och lite tomat ,

blev en 1/2 lite sprite zero och en varmkorv med räksallad i papper till morgon mat ,

Om jag äter förlite fet påvärkar de min viktnedgång med, eller om jag äter lite  men mest kött och så blir de bra endå ?

natti natti mina vänner nu slocknar jag i soffan till min sambos ljud av morgon pysslande i badrummet , zzzzzzzzzzzzz.zZZZZZZzzzzzzzzzzzzz

Ja just de syndade me åt 1 Jungel vrål a men kommigen ;) den e ju så liten och jag tog bara en så den gills inte;)

MVH Robban

Monsun
0

Läskedrycker (och framför allt light dryckerna) är otroligt dåliga för kroppen.

Titta på följande:http://www.trinity.edu/jdunn/spiderdrugs.htm

så ser man hur spindlar reagerar på koffein (och andra droger)

Margareta
0

Jag tycker du är tuff Robban!

Börja med att jaga elefanterna så kan du ta finliret med myggen lite senare - Rom byggdes inte över en natt!

Numer pensionär i Nynäshamn

[Karro]
0

Helt sant!

Forsman81
0

Hej igen !

Tar en break från " jobbet" tar semester tills nästa mondag har gått bra och jag behöver konsentrera mig på LCHF.

har ingen våg hemma så vet inte hur jag ligger till ska nog införskaffa mig en sådan. mitt mål är ju 2 siffrigt innan  nyår .  så har ca 30kg att rasa , men siktar jag högt ska de nog gå vägen .,

frukost kl 17.00

halomi-ost bacon och ägg.

tappat sugen att äta överhuvetaget från att ha käkat 6 gånger om dan till max 2 gr nu . vet inte va de e som gör att jag inte alls har nån mastlust.när jag äter nu gör jag de inte av hunger utan av at jag är medveten om att jag måste äta .

Är detta bra eller dåligt? ska jag trycka i mig fet fast jag inte är hungrig . eller ska jag bara låta bli att äta ,

köpt mig en ismaskin så jag kan tugga is i alla fall, kom i håg från mina yngredagar då jag jobba som bartender att tugga is hela dagarna fick mig att röka betydligt mindre så sattsar på de.

Puss på er alla

Robban

[Karro]
0

Tips! Skaffa ett snöre också :) knyt knutar där du är idag och sen så kommer du se hur det minskar :)

Och det där med hungern ta det lite coolt tänk på att fett mättar på ett annat sätt, så stressa inte över att du inte äter lika mycket, ät när du är hungrig istället och ät inte om du inte är hungrig helt enkelt!

Det där med ismaskin var en kul idé :D helt klart bättre än att röka iaf :) plus att man får i sig vatten….

Forsman81
0

:)

Mitt motto is i magen.

snöret ska jag fixa nu.tack

:)

Forsman81
0

Står och lagar mat .

blir korvstroganof utan ris , har märkt att de är lättast för mig att laga samma mat men helt enkelt ta bord ris pototais osv och ösa på grädden är detta fel av mig? , ska jag leta efter fetare måltider en typ stroganoff me mycket grädde.

de luktar gott i alla fall :)

Mvh Robban

Bookjones
0

Du gör helt rätt tycker jag. Man ska ju inte göra det svårt för sig. Så småningom kan du ju sväva ut i alla dessa fantastiska recept som finns. Vill du ha nånting till så är lite broccoli, blomkål el. dyl helt OK. Själv gillar jag att hälla goda varma såser på strimlad isbergssallad. Den mjuknar och suger upp goda såsen :).

Forsman81
0

Nått som jag skulle tycka va grymt  bra att ha är en databas där man kan söka på tex : gurka och få fram hur mycket G/100g C de är i alla grejer ?.

de kanske redan finns har letat lite på sidan men inte hittat nått ,

Hittade en blomkålsmos som lätt gott tror jag ska mod till mig i morgon och prova svänga i hop en sån :).

lät nästan som potatismos fast godare :)

Bookjones
0

Finns http://www.minmat.net/ hopsnickrat av sonen till en av våra medlemmar.

Blomkålsmoset är jättegott. Det plågade jag familjen med i flera veckor när jag hittade det. Tips. Riv lite färsk muskot över!

DrAnna
0

Prova med MinMat, länk finns här ovanför. Ganska bra program för att slå upp i och skriva in eget.

vikingmormor
0

Forsman81, blir nyfiken, vad innehåller de uppiggande drinkar Du tar/tog för att hålla skärpan uppe? Vore intressant att dra igenom dem för att se vilken/ka ingredienser som ger mest abstinens, och vilken psykologisk dito som ger störst sug.

Mitt blomkålsmos gör jag på 300 gram smör, sen skivar jag i ett helt sklöljt blomkålshuvud i småbitar, när ordentligt genomkokt, tar minst 30 min, så tar jag lite salt, mycket vitpepar och mixar, Har blomkålshuvudet varit för stort, så konsistensen blir för hård, kompenseras det med lite vispgrädde. Passar till allt kött

Forsman81
0

Änligen ställt tillbax dyngnet  vakna lite väl tidigt på morgonen nu men bättre de en att sova hela dagen .

Ska ta mig ut tänkte jag är aldrig ute nu för tiden mest framför dum burken eller sitter vid ett rökigt pokerbord.

Har på min nya mobil en stegräknare som jag tänkte anvbända för att c hur mycket ökning jag gör :) just nu tar jag ca 400 steg om dan haha huvva va hämst.

Ska gå runt en sjö aldeles bredvid mitt hem här min sambo säger att de är 3 km  de ska jag nog klara .ska försöka göra de tillen dax vana .

angående uppiggande drinkar ,har jag exprimenterat rätt mycket me de då jag göra långa pass 10-24timmar vid poker bordet . dett är min egna uppfattning .

Redbull /inehåller mycket socker koffein/ guava de gör dig pigg i ca 2 timmar sen fårjag motsatt efekt jag blir rastlös tappar konsentratrion men bra bost om man vet att man har ca 1-2 timmar  som man vill va skärpt .

coca cola  måste jag nog slänga in här me men tror mest jag drukigt de på grund av mitt kofin beroende. men de hålle mig pigg och focuserad bra länge

Energitab som dextrucsol /röda och gula subbs som inehåller naturlig efhedra som man lätt blir skakis av .man blir pigg men tappar konsentratiopnen

GRÖNT TE finns inget bättre dricker de hela tiden när jag spelar och de håller mig lungn och konsetrationen på top om man tittar på top eliten på poker som går ut på att behålla konsentrationen i flera timmar10-24 timmar så ser man dom stora nammmnen ofta har en kopp Te bredvid sig och man ser dom nya killarna hettsiga bredvid med en red bull i handen .

finns en naktdel med TE mycket vätskedrivande men de får man ta . jag har en tidning nån stans med artikeln om just konsentrations tillbehör ska c om jag kan damma av scannern och få in den .

Ne nu är de frulle får c vad jag sliter i hop.

Ha de bäst alla puss / Robban

venuseva
0

Känner en kille som slutade röka med att tugga is.

Bra motto: ha is i magen.

kickelina66
0

Du kämpar på bra tycker jag. Det är inte lätt att bryta gamla vanor.

Lasselars
0

Håller med #29, bra kämpat! Sen angående matlagning så håller jag med, man kan laga ganska mycket som förr i början men minska ner kolhydraterna radikalt o öka fettet.

Ett bra tipps på enkel mat om man gillar korv som jag brukade göra ofta i början är icas bratwurst som har 2 g kolhydrater per 100g korv, dela längsmed och stek, sen gör man en sås på hälften grädde, hälften creme fraiche med lite salt, vitpeppar och pepparrot (samt ev lite French's Mustard eller Slotts  franska senap som har lite kolisar) till. Hejdundrande gott!

MaMaMade
0

Du är ju superduktig ju! Det måste ta emot att lägga av m alla dessa söta drycker…*wow* säger jag bara!!! Glad

navarro
0

Kan bara hålla med det som MaMaMade skriver ovan. Lycka till!

DrAnna
0

Du är helt grym! Går ut så hårt direkt trots att du vet vad colan/socker/koffein gör med din koncetration. Bra att du tar litet ledigt.    Kolhydratabstinensen är ju värst de första dagarna, sedan ger det sig.Och du har ju själv funnit ett alternativ i Grönt te för koncentrationenes skull.   Bättre mat (proteiner/fett) gör att blodsockret inte svänger så förskräckligt och då kommer du med all sannolikhet att kunna fungera bättre på jobbet.  Fortsatt lycka till!Glad

[Karro]
0

Håller med föregående talare! Starkt jobbat och som gammal CocaColaoman, dock absolut lika kraftigt så vet jag hur svårt det är att sluta så abrupt :)

Lycka till!

håller också med att du kan köra samma gamla mat och bara tillsätta fett! Stekt färsk sparris i smör är kanongott går snabbt också!

magma
0

Har du provat äggmjölken som det skrivs mycket om just nu? Ett tips om du får flera sådana dagar då du inte har matlust och inte vill/orkar laga mat. Godare än det låter!