Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 558 ggr
Margareta
0

Snö

I natt kom det snö på Mälaröarna - hur är det i resten av landet?

Det är inte mycket - men vitt - hårt och kallt - nästan skare.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Det kom lite kornsnö här med, men solen har lyst och det har varit kallt. Det det finns mörka moln runt om men inget mer snö ännu.

Tilda-T
0

sundsvall har fått sådär 1-2 cm och idag är det en underbart solig dag      det droppar från taket på solsidan och känns nästan som vår.     Tänk om det ändå vore så väl!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Karin20
0

Äääälskar snö - vill ha mer!

//Karin

venuseva
0

Ingen snö inne i stan. Men sol och klart. 0.6° i morse.

NancyAlke
0

I Östersund har vi fått minst 2 dm och det fortsätter snöa.. Jämfört med höstrusk så är det här underbart, det är ljust och tyst… trafiken hörs knappt till min balkong. Under dagen har vi dessutom haft sol, så det har varit väldigt vackert!

Margareta
0

Vi har också haft sol och det är enormt vackert!

Pasi
0

I Strömsund har det nu fallit över 30 cm snö….vädret är klart och det är helt vindstilla!Cool

Mona-Stina
0

Ingen snö här, kalasväder hela dagen. Strålande sol ett par plusgrader.

anki1
0

Här var det lite vitt på marken men inte så det täckte. Bor i en Stockholmsförort. Saltsjöbaden.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mizzi
0

Lite vitt är det i gräset men jag vill ha mer, så där så man får pulsa i snö =))

Margareta
0

Pasi är värst som vanligt, men det unnar jag dig, bara Du är här!

Arnedanc
0

Forfarande vitt på marken i Tyresö/Trollbäcken. Minusgrader nu.

Babz
0

I Sveriges närmaste stad är det lite fluffigt vitt på träd och buskar, men inte så mycket på marken. Riktigt vackert, men riskabelt att vara ute o promenera, då man inte ser isfläckarna!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Pasi
0

Tack, Margareta!Kyss

Margareta
0

Generad

smartmat
0

Här har vi också 30 cm snöGlad

fido
0

I Skellefteå hade vi snöfrit i morse och några grader varmt. Jag strödde ut kalk på gräsmattan , och som på beställning började det att snöa på eftermiddagen. Nu är det en minusgrad och lätt snöfall.

zeretki
0

Inte en gnutta i Vänersborg. :(

Karin20
0

Ååh Pasi, vad jag längtar hem när jag läser detta! Född i Strömsunds kommun som jag är!

//Karin

Pasi
0

Kain20 - Det är mycket fint här. Var i trakten är du född?

Dags för mig att lära mig åka skidor igen!Räcka ut tungan

Karin20
0

Om du åker mot Östersund, ca en mil, kommer du till en vacker by som heter Hallviken. Där fanns jag under mina första 10 år i livet. Dåförtiden var det inte i Strömsunds kommun, utan Hammerdal, men kommunerna har blivit sammanslagna sedan dess. Och det är ju närmare till Flata (Strömsund på jämtska)

//Karin

Bookjones
0

Jag har en bild på snö som bakgrund på min dator!

(systersonen i Stockholmstrakten skickade utsikt från sitt fönster)

Pasi
0

Karin20 - Jag har varit i Hallviken de senaste dagarna….sprungit i skogen med en kompis som bor där (jagat och druckit kaffe lagat över öppen eld).Räcka ut tungan

[slamslams]
0

Lite snö i dag över Hälsingborg,Landskrona och Malmö.  I kväll kom snön till Klippan trakten, det blev ialla fall tite vitt.

Karin20
0

Mmmmmmmmmmmmm, det är livskvalitet det där Pasi. Inte att springa efter tunnelbanetåget och dricka kaffe ur automat.

//Karin

Mervi
0

Det snöade lite hos oss också igårkväll och det är frost överallt. Idag ser det ut som solen skall lysa från molnfrihimmel.SkrattandeHelt stilla är det också, ser ut att bli en härlig dag för en promenad.

Margareta
0

Jag har suttit inne på Hälsans hus hela dagen - men vädret har nog varit rätt ok. Ikväll är det +1

Mervi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg det ut vid havet i förmiddags.

Margareta
0

Oj, vad vackert - men inte mycket vinter…. vi har lite vitt ännu.

Mervi
0

Margareta vi fick lite snö igår men vid havet fanns inget kvar, men i skogen i skuggan var det lite fläckar.

jag71
0

Hos svärmor i Ystad snöade det igår men inte såa tt det la sig på marken. :) Fast jag vill inte ha snö annat än på julen och så över barnens sportlov.

Glennart
0

Här har det vitt… och halt.

Pasi - Vad har du jagat för smaskigt? Oskyldig

BitteS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta kort knäppte jag i fredagskväll. Har tillbringat helgen i Stockholm på Hälsans hus. Kul att se några av er i verkligheten. Det var verkligen en intressant dag.

Margareta
0

Vacker kort -

Ja visst har vi haft en intensiv och trevlig dag BitteS

BitteS
0

Det bästa med det hela är att jag lyckades få min syster och hennes man våldsamt intresserade. Det var därför jag bjöd dit dem, men var inte helt övertygad om att de skulle nappa. Jag är sååå lycklig.

Margareta
0

Jättekul BitteS - jag bjöd med vår närmaste granne och väntar med spänning på att se om hon hittar hit så småningom…
Flört

BitteS
0

Jag ska maila över adressen hit, så hon kan kolla runt lite här. Jag tycker det är bra att man kan ställa frågor här om man funderar över något. Och det gör man ju givetvis om man är nybörjare på något.

Det känns tryggt att få svar från de som hållit på ett tag. Om man slipper göra alla misstag på vägen så kan det ju underlätta en hel del för en själv.

Pasi
0

Glennart - Påtvingad småviltsjakt, främst orre och tjäder…även om jag och en kompis smet från skoljakten och gick på egen jakt.Räcka ut tungan Vi sköt inget djur (men såg flera tjädrar och massor av orre)…men det gör mig inget för jag tycker inte om jakt egentligen.

Effie
0

I Göteborg - ingen snö. Men frost har det varit.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

asagasa
0

48 cm i Ramundberget!

maxiq
0

Bättre ha det halt och glatt än att gå i snö och sörja!

[Karro]
0

Helt sanslöst mycket snö i haninge i alla fall. Eller mycket snö för att "bara vara" i mitten av november. 3 dm för att va ungefär :P

Effie
0

I förrgår snöade det även i Göteborg. Det blev vitt på marken. Sedan smälte det igen.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

zeretki
0

Ja, nu har det snöat i Vänersborg och det ligger kvar än. Glad

[slamslams]
0

I skåne finns i stort sett ingenting kvar av snön.

NancyAlke
0

I morse kom snön i virvlar, inte mysigt innanför kragen…och i natt snöar det vågrätt i Östersund, då är det mindre kul kan jag säga! Tur att man är ledig i morgon och slipper gå ut om det här vädret fortsätter…

Margareta
0

De sa på väderleken idag att det är -20 norrut… stämmer det hos er som bor där?

fido
0

I början av veckan stod det att vi skulle få upp mot -15 vid kusten i  västerbotten. Nu på förmiddagen är det -5 och sol. Verkar vara mycket fint väder när man tittar ut.

NancyAlke
0

I mitten av landet har vi haft tö och slask i dag, även nu, mitt i natten, har vi en plusgrad Ledsen