Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3638 ggr
zeretki
0

OT Kafferumstråd

DVS bara en tråd där vi kan snacka om vad som helst och allting, och inte behöva oroa oss för att förstöra nån tråd. Jag tycker det kan vara kul att småprata lite. Glad  Inget tvång, bara dom som vill.

Vad pysslar ni med ikväll? Själv tänkte jag se på TV men är uttråkad. Därför är jag här! Flört

venuseva
0

Kvällen börjar ta slut för min del. Nu återstår läsa lite i sängen, men boken är så tung, 900 sidor, så man orkar inte hålla den så länge. Som tur är tränade jag armarna idag på träningen, så jag orkar väl en kvart, he he.  Rolig rubrik, zeretki

ullebull
0

Ja, jag själv har kollat lite på tv, tvättat alla min prydnadsaker i min bokhylla. Inte så mycket kul precis, men jag är van, maken sängliggande idag så det blev ingen färd ut med husbil.Gråter

Blir kanske bättre i mogon, vem vet??

venuseva
0

Hur är vädret i Skånelandet, ullebull? I Stockholm var det lite isigt kallt, tyckte jag.

zeretki
0

Va duktiga ni är! Jag har…handlat. SKulle använda rabattkupong men i kassan sa dom att det var fel kupong så jag fick ingen rabatt. Skrikandes

ullebull
0

Det har varit underbart hela dagen, jag blev lite ledsen över att vi inte kom iväg med bilen, men jag borde ju vara van, har ju levt med detta i snart 5 år (till jul) och det är ju övertid.

venuseva
0

Det är ett ganska typiskt fenomen, att komma med fel vara till kupongen. Det händer att många lämnar varan då. Lite lurigt med kuponger, tycker jag. Ofta varor jag inte skulle köpa, så den reklamen funkar dåligt hos mig.

Margareta
0

Jag har sonen med flickvän här och det är alltid roligt när barnen kommer hem. Mindre tid vid datorn - men det gör inget…

Numer pensionär i Nynäshamn

venuseva
0

Skall umgås med dotter och barnbarn imorgon, för hennes make är bortrest. Det blir jätteroligt, tror jag. Njut Margareta, av sonen och flickvän.

ullebull
0

Håller med, mitt 5 åriga barnbarn ringde vid 6 tiden ikväll och ville att mormor o morfar skulle hänga med på kinarestaurang, men…. morfar har legat pall sedan igår. Djävla sjukdom som tar allt liv och levande i från en. skit skit skit

zeretki
0

#6  Ja, men det var så onödigt. Det var 5% rabatt på allt så jag skulle köpa massor. Men jag orkade inte lägga tillbaks det så jag får ha min 5% rabatt senare… Men det måste vara i oktober.

magma
0

Kväll och kväll, det är väl mer natt nu…*tss*

Sitter och komponerar ihop en bok på "Gör din egen bok" sajten samidigt som jag hänger här. Vi syskon ska ge pappa en bok i farsdagspresent- där hans kåserier finns samlade, de har publicerats (en del) i "vår" dagstidning men ligger nu bara och samlar damm i hans dator. Vilket vi tyckte var synd. Kompletterar med en massa gamla foton vi försökt rota fram hemma hos mamma o pappa, skriver in lite om honom, hans syskon, bilder från när han gick i lumpen osv… Ska bli kul att se resultatet:)

Besika
0

Jag ska ha vernissage i morgon!!! :)

Med mina "gobeläng-broderier".

Ska bli jättespännande!!

Så jag har förberett inför det.

magma
0

Kul, Besika! Har du några bilder i datorn att visa? Oskyldig

Sara40
0

Besika - lyka till! Låter spännande… Broderar du stora gobelänger? Måste vara ett hästjobb. Glad

Sara40
0

Själv skall vi vi dra upp båten och stänga landet i morgon. Det känns långt till nästa vår…

felixifokus
0

Till alla som använder kafferummet:

DISKA EFTER DIG SJÄLV, 

DIN MORSA JOBBAR INTE HÄR !

Besika
0

OK, jag SKA diska… sen… ;)

Ja, ni kan kolla in mina broderier på sy.aloebea.se

magma
0

*hahaha* EXAKT den lappen sitter på jobbet på en kökslucka (ovanför diskbänken) Varför inte be personen ifråga bättra sig rakt på bara? För handen på hjärtat, oftast vet ju alla vem som för det mesta lämnar disk i diskhon…

zeretki
0

#11  Så gulligt! :)

#16  *Asgarv*

maxiq
0

Jag dricker inte kaffe men jag smyger in ändå… Sitter och löser Melodikrysset och fick höra en låt från en skiva som jag önskar aldrig nånsin hade spelats in: "Roland Cedermark spelar Evert Taube" *brrrr*

Förvånad

MiaP
0

Maxiq man behöver inte dricka kaffe för att kolla på tavlor. Kolla länken i #17 helt otroliga verk.

parsley
0

Man kan dricka te också, eller ta ett glas vatten.

Idag har jag städat lampor.

venuseva
0

är adressen www.sy.aloebea.se ?  funkar inte för mig alls.  besika eller någon annan som kan svara.

magma
0

Det är rätt adress, men du ska inte använda dig av "www", då fungerar det bättre:) Fantastiska tavlor Besika!

anki1
0

en annan sak med kuponger är att de ofta har gått ut när man kommer ihåg att använda den.

Besika, Jag broderar oxå, men dukar. Det är avstressande.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mona-Stina
0

Jag gillar också att brodera korsstygn. Jag har ett datorprogram som gör mönster av fotografier, väldigt skojigt.

Fast var tusan jag ska göra av allt jag broderat vet jag inte.

Sara40
0

Bessika - hoppas att vernissagen gått bra!!! Helt otroliga tavlor du gör! Men jag måste erkänna att det faktiskt kryper i kroppen när jag ser dina bilder som visar under arbetets gång, (jag är nog en för stressad typ för stora gobelängbroderier).

Själv värmer jag mig just nu på en irish coffee, (kom nyligen hem från att stänga landet och dra upp båten mm). Fast man skall kanske inte ha alkohol i fikarummet, eller… Oskyldig

Besika
0

Tack ska ni ha! Just det, adressen är http://sy.aloebea.se

Vernissagen gick bra, det var jättekul!!! :) jag kommer lägga ut kort såsmåningom på min hemsida. Folk var så imponerade!! Inte sett något liknande. Och en föreslog att jag ska försöka komma med i Guiness rekordbok. Jag har sytt mer än 800.000 stygn på 4,5 år, så det kanske går… ;) Nu firar jag med het thai-mat och rödvin…! ;)

Pasi
0

Besika - Vilka fina broderier! Förvånad…….nästan så att jag själv vill börja med sånt.

Babz
0

Fantastiska tavlor Besika!!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Besika
0

Tack!!!!! :) Det är bara att börja…

;) Det är otroligt avkopplande. Jag lyssnar på någon bra bok under tiden, och är den spännande så blir man ju fast…

lizzzie86
0

Håller med dig om maxiq, det va det jäkligaste jag hört, fick tona ut den.Annars idag har jag klippt mig hos frissan -brukar ta ett tugg lite själv annars- sen tonade jag det burgundy *ss* jisses, fast det grå försvann ju .

Kia
0

Idag har jag firat min pappas 65 årsdag…. jag rörde inte tårtan :)

Sen har jag haft en konsert idag. Lite Mozart är aldrig fel på Cellon som jag spelar :)

zeretki
0

#33  Ville bara skriva duktig Kia! Nu ska jag sova ZZZZZ. Gonatt! :D

Mmmm Mozart Eine Kleine Nachtmusik…

korseett
0

#15 inte stänga landet!! hur ska jag då komma härifrån när jag önskar??

parsley
0

är broderierna räknade?

anki1
0

För min del kör jag med ritade motiv,tror inte att jag klarar räknde. Jag har börjat fundera lite på att brodera tavlor. Kanske själv göra mitt motiv på rutat papper och rita "korsen" innan demorivet förs över till tyg. Eller skaffa programmet. De senaste årenhar jag mest broderat stjälkstygn. och plattsöm.

venuseva
0

Ägnade också många år till att följa andras mönster, tills jag började måla mer fritt. För den som vill titta, www.evajonasson.com. Flört

Sara40
0

Korseet - tänkte inte på det Generad Flört

hissen
0

här vill jag oxå va !

hittade denna sida  idag det var min mamma som länkade mig hitSkrattande

Besika
0

#36, ja de är räknade. Hur många a4-papper som helst… ;)

Men det är inte svårt, det är kul! Min mamma tror att det är för att jag älskar matte… ;)

#38, härliga tavlor, och så kul att din sida också är gjord på en mac!

#40, välkommen hit!

venuseva
0

#41 egenproducerad dessutom. Tack för att du tog din tid och checkade in, Besika. Gillar också matte och sudoku och numerologi ligger rätt för mig. Även Tarot.

brink
0

Vartit på Borås djurpark med mina barn, den yngsta på bild 3 år.

Nu har vi hyrt film o maten står i ugnen, kycklin o makaroner o Thai wook med massor av chili till mig. Åker till Thailand för tredje gången i år den 21 dec o längtar……..Det funkar hur bra som helst med maten o jag skrev faktiskt därifrån hit i sommras. Sista avsnitten av Sopranos i kväll om man kan håkka sig vaken.

maxiq
0

Sitter och eftersvettas på väg mot duschen efter 1½ timme innebandy… *pust*  Finns det något roligare än att slå sina kompisar på benen med en plastpinne? :-P

Babz
0

Har varit på gymmet och kört ett pass - känns skönt i de muskler som börjar väckas till liv…

Cool

Tyskt ordspråk

Mona-Stina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv har jag precis kommit in efter en tvåtimmarstur utmed Ätran med hundarna. Härligt vindstilla, lågvatten så man kunde gå på stenarna som i vanliga fall ligger under vatten. Hundar och matten njöt lika mycket. Hösten är härlig!

LatMask
0

Kul att alla verkar ha haft en trevlig söndag…Det är väl bara jag som som förstör den med att byta lampa i fläkten…Ledsen Det gick jättebra, eftersom jag har tre-ledade armar och händer små som en tioårings…Hur gör en karl?

Mona-Stina
0

En bild till. Jag bor jäkligt fint, det gör jag.

Babz
0

#48 - Det gör du!!

Tyskt ordspråk

maxiq
0

LatMask:

1. Skaffar en kvinna med har tre-ledade armar och händer små som en tioåring.
  2. Steker i mörker.
  3. Skaffar en pannlampa.
  4. Vad är en köksfläkt?

Välj själv! Räcka ut tungan

anki1
0

Jag har mest tillbringat söndan i vågrätt läge. Var på shoppingtur med en kompis och hennes doter igår. Tempot var rätt så högt och så var det alla andra människor som oxå var ute och shoppade.får plats med mycket folk på Drottninggatan.Jag köpte lite smått och gott bla present till min systerdotter som fyller år i veckan.

LatMask
0

Maxiq, kul att höra att det finns efterfrågan för oss extrautrustade kvinnor från Mars! (Vi är gröna, förstås! Flört )

Min erfarenhet av karlar i köket (mestadels mycket god, faktiskt) får mig att tro att några skulle nog steka i mörker, en del smarta skulle använda pannlampa, men den överväldigande massan skulle DEMONTERA fläkten, helt och hållet… En del skulle rent av få ihop den, med lampan iskruvad i mitten…

maxiq
0

En man skulle sätta sig ned och fundera en stund, göra upp en arbetsbeskrivning, åka och köpa verktyg, riva halva köket, byta lampan och trimma fläkten på samma gång.

venuseva
0

Läser Shantaram, varvar med kolhydrater.ifokus.se, tv, radio men har låtit bli naturen idag och uteluften. Ganska skönt.

korseett
0

har tittat på filmen fantomen på tv4film- nja inget vidare faktiskt. Och jag mår inget bra heller- fick magknip när jag skulle äta- blä för det- kanske därför som filmen blev dålig med…

magma
0

*fniss* Råkade få på den kanalen en kort stund, och höll på att få värsta skrattanfallet när jag fick se en karl i lila, slimmade trikåer klättra på en tross över till en båt. Jösses, säger jag bara.Skrattande

korseett
0

javisst var den skrattretande men jag var ju tvungen att se färdigt för annars hade jag ju undrat om den var lka dålig hela tidenRäcka ut tungan

I min barndom var fantomen visserligen i svart-vitt men han hade blåa trikåer ju!

magma
0

…då jag kom in i handlingen fick man dessutom se en närbild, och dräkten såg väldigt hemstickad ut…Räcka ut tungan

Besika
0

#43, Borås Djurpark!? Jag BOR ju i (inte i djurparken men… ;) Borås! Vinkelivink!

Så måste jag bara tacka, jag tror det är du magma, för receptet på Bea-sås (lite kul för jag kallas Bea) !!!!!!!!!!!! Jag försökte i somras att för hand tillverka denna sås, dessutom på balsamvinäger, och misslyckades totalt. 10 äggulor åt skogen, för jag gav mig inte, utan ville så gänra lyckas…. Var hos föräldrarna i dag och tänkte försöka på varianten i matberedare. Mamma muttrade (och hon var med i somras) "Bäst för dig att du lyckas med allt det smöret…"… :) Och jaaaaa, jag lyckades och den var sååååå supergod!!!!!!!!!!!! Värsta lyxen idag, oxfilé till och vitlökschampinjoner, stekta i massa smör, och en liten sallad till. Såååååååååå gott!!!!!!!

magma
0

*haha* Tack för berömmet men det är nog oförtjänt är jag rädd, för jag har aldrig skrivit ihop ett sånt recept- däremot följt ett, en enda gång.Skrattande 

För de som vill prova: tror jag hade 3 äggulor i en matberedare. Reducerade 1,5 msk vitvinsvinäger+2 msk vatten+ lite vitpeppar till hälften och slog på gulorna. sedan skulle man ha i 250 gram smält smör, men jag tog 100 gram rapsolja (för att såsen inte skulle stlena så mycket i kylen) och resten smör. Hällde ned i en tunn stråle medan mixern fick gå tills det tjocknade. Saltade lite också, samt dragon- körvel hade jag ingen. Vet ej vems receptet är, men jag hittade det här så det går att ta reda på. Är alltså inte mitt:)

venuseva
0

Började träna idag igen efter 6 månaders uppehåll. Tack vare att jag varit utan socker nu i mer än 2 månader orkar jag igen. Åh, det är häftigt och jag är tacksam. Ok, satte mig på roddmaskinen för att värma upp.

Vad är det här, hörde jag kroppen knorra. Sluta sa den. hade rott en minut och ben och armar sa nej. klev av med fötterna ur stegen och la tillbaka stången man drar i. Tänkte att jag kan väl cykla istället. Men började glida fram och tillbaka fortfarande i roddsätet. Mjukstartade s a s. Efter någon minut så kändes det ok att fortsätta någon minut till. Kom till slut upp i mina 8 minuters uppvärmning. Sen gick allt som en dans. Men det var verkligen tufft i början. Kände mig pigg när jag gick därifrån. Skönt.

Gronstedt
0

Sitter och skriver på ett träningsprogram för en jobbig häst. Tror ni man kan låta honom äta fakir några veckor … ?

parsley
0

Du får väl fakira hästen på hö…?

Mervi
0

Jag läser boken "Den hemlige kocken". Mycket intressant och sammagång hemsk läsning.

Oluf-56a
0

#57 Det är bara i Sverige som Fantomen har blåa kläder, I resten av världen har han lila!

Förövrigt så är filmen UrKass!!

venuseva
0

Läser vidare i Shantaram, gillar den, men det går långsamt och kommer bli svårt att läsa 700 sidor till den 30 oktober.

maxiq
0

Så här ska ju Fantomen se ut!

Skrattande 

Jag kom just på att jag har spelat Fantomen i en pjäs och att det finns bildbevis på det. Ska rota lite i lådorna…

anki1
0

Appropå kaffrerumstråd. Sonen har precis tagit ut en sockerkaka ur ugnen som han snodde ihop. Den ser jättefin ut.

venuseva
0

Har målat en tavla idag på eftermiddagen. Kallar bilden Rose© 33x46 cm.

Blev medveten om att sätta igång och jobba när jag skrev en kommentar på korseettens tråd. Skall se om jag kan bifoga bilden.  Sen åkte jag och köpte kilramar till de bilder jag målat sista tiden. Trängdes med vanliga kontorsmänniskor på vägen hem. Vad jäktade alla verkade? 

Tacksam för att jag kan spendera tiden som jag gör.

korseett
0

häftig ros

venuseva
0

Tack, korseett. Det var ju tack vare kommentaren jag gjorde till dig, som fick mig inspirerad Flört. Typ, lista vad du vill göra och sätt igång. Reste mig direkt och satte igång.

korseett
0

tur att mitt utbrott hjälpte dig med då!

venuseva
0

Utbrott?  Upplevde det inte så.

Idag skiner solen i Stockholm. Skall träna lite senare. Må gott, alla!

anki1
0

Senare ieftermiddag åker jag in till Åhléns i city och köper mer tekoppar till min systerdotter.

Besika
0

Panik!!! Skulle göra frukost, (ja, så sent) och upptäcker att alla ÄGG är slut!!!!!!!!!!!!!!!

venuseva
0

Stackars dig, hur skall du lösa det?

Besika
0

Har en kvartersbutik 2 kvarter bort… :)

Med fin-fina ägg.

Så det löste sig! :)

Gooranka
0

Jag har en vacker fru, en underbar bäbis och en stor norrman som väntar på mig där hemma - så jag sitter och är sur på jobbet just nu!

Denna kommentar har tagits bort.
Gronstedt
0

Vad använder du norrmannen till?

zeretki
0

En stor norrman?? Låter kinky men jag antar att du menar nåt annt? ;)

Gooranka
0

Erhm, du har vart singel ALLT för länge sötnos som tänker under bältet direkt :)

korseett
0

vilket bälte?? *flinar*

zeretki
0

#82  Hehe, jaaa det stämmer så väl så! Men snuskig fantasi har jag ALLTID haft, oavsett relation eller ej.  Oskyldig

Gooranka
0

Gronstedt, han är bra på att spela gitarr visade det sig, och är renrakad så han fäller inte. Är rumsren och kan sjunga på hindi. Han kan jonglera med devil-stick.

Han är ett veritabelt levande partytrick mao! Använder honom för att briljera och imponera på mina vänner djuren då jag fikar i skogen :)

zeretki: Kanon det ;) la det swinge! 8*==o

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.