Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5142 ggr
folke
0

OT - Facebook ??

Har just blivit lurad att registrera mig på facebook…..  Förvånad

Någon annan som är lika korkad som jag ??  Flört

Måste erkänna att det är ganska kul…….

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

venuseva
0

Har lika roligt som du folke.

välkommen att lägga till mig som vän. Eva Jonasson

folke
0

En LCHF kompis,,,, underbart !!!  Skrattande

magma
0

Jag har också lurats in där:) Lägg gärna till mig om du vill, fast jag vet inte hur man gör!

susanne.s
0

Ni ska inte vara där!!! Ni ska vara här!!!

magma
0

Skrattande

folke
0

Vi är här också !!

Vi försöker ta över facebook och göra alla till LCHF are Förvånad

linsen
0

JAG ÄR HELT GALEN I FACEBOOK!!!!

Lägg gärna till mej… Lina Wiland

Mizzi
0

Vad är facebook ??

Margareta
0

Även jag är nyligen inlurad i Facebook av mina barn…Generad

Numer pensionär i Nynäshamn

jag71
0

Jag tycker att facebook är helt helt hysteriskt kul! Har hittat på en massa av dem som jag spenderade tiden med för nästan 20 år sedan. Det är så roligt att se att demockså vuxit upp fast ändå inte. Jag behöver bita några folk så min zombi blir starkare någon som kan "offra" sig? :)

folke
0

#8  Det är väl nån sorts av jättestor vänbok på nätet…  egentligen inget speciellt men det är kul att kolla sina vänners vänner och hitta nya vänner med samma intressen och så vidare….

1.  www.facebook.com

Låter inte så kul kanske, men det blir ett gift, så jag förstår att många företag inte tillåter det Generad

Anterrabae
0

Jag är oxå ditlurad.. fick inte ett speciellt kul välkomnande i början.. Men nu är det bättre.. heh..

Ida Sundberg.. dock inte sååå aktiv där. Lunarstorm för vuxna..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Glennart
0

Jag blev till slut tvungen att registrera mig eftersom jag fick en inbjudan ungefär varje dag. Skrikandes

monkan
0

Jag har också en profil där… Är inte så aktiv, men det är lite kul. Har inte hittat så många gamla klasskompisar dock.. Såg just att det finns en grupp som heter lchf där .. med en medlem

venuseva
0

Litsfeldt har LCHF med stora bokstäver, fast jag kan inte lägga till mig, vet ej varför. Folke och jag har försökt klura ut varför men inte lyckats. Har nu bett Litsfelt att bjuda in mig till gruppen.

magma
0

*haha* Där var jag förstås bara tvungen att bli medlem!

problembarn
0

Inte jag :-) håller mig till msn

magma
0

#17: Jag tänkte på lchf-gruppen, nu har den två medlemmar- jag och en till.Skrattande Facebook ramlade jag in i av en slump, mest pga min lillasyster som "lurade dit mig"… *s*

Glennart
0

jag gjorde en sökning och det finns redan en lchf grupp med bland anna lars-erik litsfeltd! Förvånad

De har hela 9 members!

venuseva
0

det finns 2. en med små bokstäver och en med stora, LCHF är Litsfeldts.

magma
0

Jag sökte på LCHF med stora bokstäver men hittade bara den med en enda medlem ändå?

venuseva
0

Har också haft samma problem, och folke skickade gruppen, men jag kan inte hitta någon enda pytteliten knapp för att lägga till den. Vet inte om det beror på att jag inte tillhör något nätverk, t ex Sweden?

magma
0

Jag tillhör heller inget nätverk, vad jag vet. Har hittat Litsfeldt som person, men inte hans LCHF-grupp.

Glennart
0
venuseva
0

Tack Glennart, men det hjälper inte. tror att litsfelt måste bjuda in själv, eftersom hans grupp inte är global.

magma
0

Tack för länken Glennart! Men jag kan heller inte hitta något om hur man blir medlem.Fundersam

Venuseva: Ändå står det "This is an open group. Anyone can join and invite others to join." i informationen. Konstigt!

venuseva
0

Har skrivit ett nytt meddelande till Litsfelt och bett honom bjuda in mig. Nu får han agera. Har lagt till honom som vän, så det är lättare då.

Glennart
0

under loggan till höger står det "join this group" för mig iaf.

Ni kanske måste vara med i sweden nätverket?

venuseva
0

eller så får gruppen ändras till att bli global. har mejlat litsfelt i snart 10 mejl back and forth, och vi får se hur vi löser det.

venuseva
0

LCHF-gruppen heter Litsfeldts nya grupp

ragnhildar
0

Fattar inte alls vad facebook är

venuseva
0

ett gigantisk forum med hela världens nätverk, kanske??

Babz
0

venuseva - jag hade inga som helst problem att gå med i gruppen, men jag hade först registrerat mig på facebook. När jag då sökte på LCHF dök gruppen upp och längst ned på sidan fanns LCHF (inte någon medlem) och till höger i den rutan fanns en länk "Join group", som jag tryckte på. Hur enkelt som helst!

Prova igen!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

venuseva
0

Litsfeldt har lagt upp en ny grupp som heter LCHF-gruppen. Gå med i den om den du gått med i är den andra, som heter lchf.

Majalisa
0

Har testat, just nu, och det funkar hur bra som helst, precis som Babz beskriver det ovan :o)

venuseva
0

Jo, det finns nu 2 grupper av Litsfeldt. en med bara LCHF och en som heter LCHF-gruppen.  I den senare kan han bjuda in de som ej tillhör nätverket Sweden.

magma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in en liten skärmdump av hur det ser ut under loggan när jag tittar på Litsfeldts grupp.

Margareta
0

Litsfeldt har två grupper - jag är med i båda och det fungerade utmärkt.

magma
0

Har fått meddelande på FB från Litsfeldt- den första gruppen blev det något tok med så det blev problem för en del att gå med. Så han har skapat en till som ska få "ta över" när alla medlemmar från den första har blivit med i den nya. (Som jag lyckades bli med i för övrigt:O)

venuseva
0

samma här. LCHF-gruppen

kermit
0

Jag är lite skraj för sådana gigantiska communitys. Fråga mig inte varför, men jag har aldrig känt mig dragen till Facebook utan snarare tvärtom. Har MSN däremot, och jag tror det räcker för min del. Det går så fruktansvärt mycket tid vid datorn annars, så man glömmer nästan att gå på toaletten Glad

Mervi
0

Nu är jag också med där.

Mona-Stina
0

Jag har också joinat!  Skrattande

folke
0

Sorry Mona stina…  Glöm mitt meddelande jag skickade,, jag kände ju inte igen dig……

Har inte alla ljusen i julgranen hela idag. Förvånad

Jag är ju man, så du kan inte begära för mycket Glad

venuseva
0

#41, kermit

fick en flash back när jag läste ditt inlägg. ungefär som när Ines Uusmann sa att Internet var en övergående fluga som skulle vara borta om 5 år.

kermit
0

#45 hehe…ja, det är väl bara en tidsfråga innan jag ger efter och fastnar för det och man börjar räkna tid i termer som före / efter Facebook   =)

zeretki
0

Ahh, det är som att äta nåt sött. Det kan vara gott men man blir inte mätt och sen mår man bara illa. ;) Lite innehållslöst kan jag tycka ibland…

Fast lite kul med alla vampyrer och små grejer man kan skicka till varandra. :D

anki1
0

Hmmm. Funderar, är det nåt att va med i? Är et på svenska?

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

magma
0

Ja, det är (bl.a) på svenska. Du kan ju alltid testa!

Rita-S
0

jag har lurats inn jag med.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Babz
0

#48 - i LCHF-gruppen skriver man på svenska. Alltid kan man väl "lura" någon annan att titta in här på KiF…

Tyskt ordspråk

Mymlan
0

Finns där men ej där.. Var inget att hänga upp i julgran precis..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Sockerbubbla
0

Facebook verkar tråkigt tycker jag.

magma
0

Det är kul men väldigt "plottrigt" och svårorienterat. Känner att jag har aningens för lite tid och ork att sätta mig in i allt! Så om någon här bitit mig, kastat ett får eller skickat en inbjudan till något och inte får svar- så kan det mycket väl bero påatt jag inte fattat hur jag ska göra:=)

Sockerbubbla
0

Vadå "plottrigt" magma? Det finns många sidor jag också behöver orka gå in på. Hehe!!

Mervi
0

Jag gillar inte det heller,  hinner inte engagera mig så jag ångrar nästan att jag blev medledm. Får försöka luska ut hur jag kan gå ut ur det. Det är precis så det är för mig också magma, fattar inte allt.

venuseva
0

Häng kvar Mervi och Magma. Kanske någon ungdomsvän hittar er framöver och det blir väldigt roligt.

Anterrabae
0

Är det fler som loggas ut med jämna mellanrum. Jag ledsnar för så fort jag försöker lägga till vissa grejor eller göra vissa saker så loggas jag ut.

När jag försöker engagera mig lite i facebook och förstå hur det funkar så kastas jag ut och måste logga in igen..

Fler som upplever detta?

Jag misstänker att det har med Firefox att göra. Tror att facebook helst vill ha explorer.. Men då krachar det för jag inte har alla inställningar för att godkänna alla kakor som erbjuds… *morrar* Tycker fördelen med firefox är att man har större kontroll.. Men då funkar inte vissa sidor.. (egen slutsats)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mervi
0

Jag har Firefox och har inte märkt något, men jag är där så lite så det är kanske därför.

Skogiz
0

Heh, nu har jag också reggat mig. Får se om jag överhuvudtaget använder det framöver men nu är jag då med. Trendigt värre.

Margareta
0

Jag har faktiskt fått kontakt med några gamla kompisar den vägen och det känns lite oväntat och kul!

venuseva
0

Använder Safari som passar bäst till min Mac och loggas aldrig ut.

Kul Margareta att du fått kontakt.

Har återkommande klassträffar och har en grupp för oss gamla elever från vår skola. En grupp som är stängd för den som inte skall vara där, måste alltså godkännas av mig eller de andra i administrationen.  Man behöver inte visa något för någon om man inte vill.

Babz
0

Har hittat några av mina studiekamrater från Uppsala på facebook, men det är inte ett lika trevligt forum som det här!

Tyskt ordspråk

venuseva
0

Tycker att det är så vitt skilda forum att det känns omöjligt att ens jämföra dem, Babz! Glad

Effie
0

Jag har också anmält mig. Fast jag förstår nog inte riktigt vad jag ska ha det till. Ännu i alla fall.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

venuseva
0

lägg gärna till mig som din vän, Effie.

Eva Jonasson

Mervi
0

Jag har försökt att lämna Facebook men fattar inte hur jag skall göra. Jag orkar inte vara med där, det blir alldeles för mycket.

venuseva
0

Mervi, låt det vara bara. Du kanske vill dit igen och som jag skrev tidigare, någon kanske vill hitta dig.

Skogiz
0

Det är inte helt lätt att lämna facebook. Bokstavligen. Man måste tydligen kontakta en administratör och be om att bli borttagen.

Mervi
0

LedsenDet tycker jag är skumt att man inte kan säga upp sitt medlemskap. Jag önskar inte bli hittat och har inte tid. Tyvärr. Jag ångrar att jag gick med.

venuseva
0

Mervi, du kan själv ändra så du slipper få mejls genom att fylla i eller ta bort bockar på din profilsida.  Skall komma ihåg att inte skicka något till dig. :)

Lillianna
0

Har precis hittat Facebook men ser direkt att det kommer ta myyyycket tid i anspråk. Men himla skoj att leta upp gamla vänner från förr.

Hitta mig som Anna Gårde

/Lillianna

~ Lillianna ~

venuseva
0

Facebook är en riktig lekstuga. Inte konstigt jag tycker det är så roligt. Har fått nya vänner i Kina bl a. En som jag kanske hälsar på så småningom, man vet aldrig.

Lillianna
0

Jag är ju precis ovanför dig….

/Lillianna

~ Lillianna ~

MegN
0

#70 Jag ångrade också ett tag att jag gick med, den bekant som värvade mig överöste mig också med "vampyrutmaningar" eller vad det nu var så att det hela dagarna plingade in saker från Facebook. Nu är det så att jag sitter och arbetar vid datorn och har faktiskt inte tid att öda tid på Facebook på dagtid. Möjligen en liten stund på kvällen ("efter stängningsdags").

Men sen jag såg Johanna Söderlunds blogg + "Causes" på Facebook blev jag lite mer motiverad. Så nu har jag blivit medlem i "Butter is Better" - bli det ni med!! Och även i "Lägg ned SLV!" Cool

PS. På Facebook heter jag Anna Billman, vilket råkar vara mitt riktiga namn (Meg är mitt mellannamn, och jag är gift Nilsson men ville inte byta efternamn - därav mitt nick här på ifokus). Tar gärna emot lite Facebook-vänner härifrån iFokus (har just inte letat andra vänner, har inte hunnit - på min lista finns bara de få som har hittat mig).

venuseva
0

När jag söker på Anna Billman får jag två profiler, en med foto och en utan. Vilken är du MegN?

felixifokus
0

#70 Det ser ut som att det går att avregga sig genom att gå in på account, uppe till höger i menyraden. Om det fortfarande är aktuellt alltså.

Sen ser jag att man kan välja under rubriken privacy att endast synas för de som ingår i samma grupper och de som finns med på ens vänlista. Så det kan vara mer privat än här på kif , som ju ligger öppet på nätet.

venuseva
0

Det finns många möjligheter. Har ju en grupp för mina gamla skolkamrater, t ex. Vi är en sluten grupp som skall godkänna nya medlemmar.

Margareta
0

Skolkamrater håller man bäst reda på i StayFriends tycker jag.

Den har funktioner både för skola och avgångsår. Om någon vill bli värvad kan ni säga till mig. Jag värvar gärna dit.

venuseva
0

När Stayfriends blir gratis får du värva mig .:)

Effie
0

stayfriends är väl gratis, om man kan klara sig med de grundläggande funktionerna. Jag tycker nog också att jag hittat fler gamla kompisar där än på facebook. Men det kan ju bero på att jag inte lagt särskilt mycket tid på facebook.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

venuseva
0

du kan ju inte komma i kontakt utan medlemsskap på stayfriends, och det kostar.

Margareta
0

Stayfriends är gratis - jag har aldrig betalat något. Alla extra funktioner får man när man värvar - därför gör jag det gärna!Penga mun

venuseva
0

brukar få mejls med nya folk. men kan aldrig lämna något meddelande om jag inte betalar.

Gooranka
0

Ni som inte redan gjort det, läs om Larmet om facebook i dagens METRO.

Facebook äger bl.a. (iom det Användaravtal ni gått med på)

* Dina mail

* Dina filmer

* Dina bilder

* Dina kontaktuppgifter

* Dina intressen

FÖR ALLTID!

På sidan 4 i kontraktet (13 sidor) ger alla facebookanvändare automatiskt företaget en "oåterkallelig, evig" och "världsomspännande" rätt att kopiera, använda och sprida det man skickat in på sajten. (Metro)

Åsiker och mejl (som du trodde var privata) sparas och kan säljas vidare i framtiden. Om 30 år söker du jobb men får en gammal ungdomssynd från facebook slängd i ansiktet, eller fotot på dig asradar på en fest där du spyr som en fontän, visst, coolt att lägga upp NU men om 35 år då du ska bli VD för ett företag… nä - inte bra.

Användarnas intressen säljs till annonsörer som också kan följa med vad du gör UTANFÖR facebook på det övriga nätet, för att sedan kunna säljas till annonsörer eller liknande.

Så gå in redn idag och RADERA ALLA BILDER MAIL OCH KONTAKTER och avsluta sedan medlemskapet.

Det räcker inte med att avsluta medlemsskap bara. RADERA ALLT FÖRST!!

Gooranka
0

Inser nu hur rätt folke hade överst i tråden… man har blivit lurad, och man är korkad som inte läser avtalet innan man klickar på Acceptera!!

felixifokus
0

Jag tycker nog att både du och journalisten överdriver något Gooranka, läs avtalet igen…. Generellt gäller att man alltid ska vara försiktig med vad man skriver på nätet, men snarare pga familjens intressen än risken att företag som facebook skulle utnyttja informationen mot dig. (jag tänker på folk som berättar om otrohet online utan att förstå att fruns bekanta kanske läser o.d.)

folke
0

Banken äger mitt hus…

Jobbet äger min kropp….. eftersom jag sålt mig för att få ihop pengar….

Staten äger jordlotten jag bor på…

Varför skulle då inte Facebook få äga mina bilder ??  Glad

Som sagt var, man ska nog passa sig lite vad man skriver, men å andra sidan har jag inga hemligheter, så för mig spelar det inte så stor roll……..

Detta gäller ju även generellt på nätet, Ingen kan vara anonym,  Det går ALLTID att spåra ALLTING som försiggår här… ALLA lämnar spår efter sig…..

Men detta är ju en del av den nya tiden… Visst blir folk av med sina kreditnummer och så, men å andra sidan, folk skadas och dör i trafiken varje dag, men inte slutar vi köra bil…

Hellre blir jag avlurad mitt kontonummer på nätet, än blir rånad och sönderslagen på gatan…. 

Kram på er alla LCHFare !!!!   och alla andra också !!  Flört

venuseva
0

Håller med Folke.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.