Landets lokala väderleksrapporter!
Nu när det blir vår och vi kanske börjar röra oss mera runt i landet framöver… så kanske det skulle uppskattas med lite lokala väderleksrapporter, eller? Jag snor denna idé från ett annat forum, där tåten har rullat i flera år!
Östersund bjuder, långfredagen 2007, på iskalla (0 gradigt) vindar och ett extremt omväxlande väder. För en timme sedan hade vi sådan snöyra utanför fönstret att det inte gick att se till grannen…. efter en kvart dök det upp blå himmel och sol… nu är det sol och snöyra (fråga mig inte hur det går till)… undrar om det kan bli snöbågar på samma sätt som regnbågar?
Östersundsvädret lider alltså av total personlighetsklyvning, hur är det hos er???

Sol och lite blåst, snöfritt numera. Detta från Enköpings horisont.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Ha,ha! Personlighetskluvet väder!!! Här med faktiskt i stockholmstrakten - solen skiner, sonen tar ut en gammal dörr och börjar slipa, då kommer snökulor… tar in dörren, solen tittar fram (fast det är KALLT) ut igen, fram med slipmaskinen - vips en liten hagelstorm och däremellan några små svarta korn från ovan!!!??? Trodde det var grannen som eldade, men nix… Nu skiner solen och snart är sonen klar tror jag. Men måla dörren utomhus tror jag inte att han vågar - lurigt aprilväder minsann :)
Dalsland, Dals Långed: Soligt, fast det blåser kallt. Har krattat löv idag. :)
Ja jäklar Freja, krattat!!!! Här är gräsmattorna lite för vita ännu… å blåsten skulle nog ställt till en rejäl grannosämja om nån tagit fram krattan i dag…. för att inte tala om i går då vi hade klass trevarning…. värsta Göteborg alltså!!!

Här i Kil (ett par mil från Karlstad) har det varit soligt men blåsigt idag. Jag har plockat tussilago och vitsippor. Jag tog en lång promenad i skogen och där fanns det lite is och snö kvar på skuggiga ställen, annars är det riktigt vårigt.

Här är det nästan jämt sol…så även idag!
Nä, snöbågar går nog inte att få då ljuset inte kan reflekteras i samma vinkel i alla flingorna (endast helt runda former fungerar)…..men eventuellt halo-fenomen med ring runt solen på 22 graders vinkel och ibland bisolar….fast jag vet inte om dessa beror på iskristaller, vattenånga eller vulkanstoft!? Kanske någon annan vet?
Härligt Pasi!!! Tyvärr kan jag inte kolla efter några Halofenomen nu… för nu är det sol utan snö… Men jag kan ju ta och spela Halo till kvällen kanske… bra långfredagsgöra….
Borås trakten stålande sol men kallt

Enköping: Blåsig men soligt och varmt på läsidan *skratt* ett par minuter mitt på dan så visade aprilvädret från sin skämtsamma sida och det snöade men sen sken solen igen.
Säffle- soligt på dagen men kallt och lite blåsigt. just nu mulnar det på.
Munsö - solen skiner från klarblå himmel - men det är kallt och blåsigt ute - riktigt isiga vindar.
Numer pensionär i Nynäshamn
NV Skåne är det sol men kanska hård vind och svalt. Har varit på andra sidan landskapet hela dagen och det var samma väder där. Och konstrundans deltagare hade det skönt. Skogarna fulla av vitsippor, backsippor i backarna och fortsythiorna blommar likaså magnolian i lugna lägen och japanska körsbärsträd, det är vår….
7grader och växlande molnighet har det varit i dag i Norrköping. Min trädgård vimlar av scilla och grannens påskliljor står i full blom. Persikoträdet har tre utslagna blommor!

Här har det inte varit sa kallt pa hela vintern och det finns 65 km slalombackar med 1,5 m snö bara 2 mil harifran. Det har regnat i en vecka, regn blandat med hagel. Helt konstigt for en av mina minirosor har borjat blomma! Bifogar bild som jag tog for ett par timmar sedan. En regnbage som bade borjade och slutade har i dalen. Jag bor pa 1.100 m hojd och snon borjar pa 1.500 m hojd over havet.
Hudik har haft både sol, blåst och en del tunna snöskurar i blåsten och nu på kvällen mulet och kallt. Vi som har haft det så varmt så jag kunde sitta på balkongen och sola….
-6 kl. 7.00 och solen skiner. Ser ut att bli en fin dag här i nordvästra Dalarna. Skönt att blåsten klingat av.
Östersund bjuder på noll grader och blåst. Solen skiner just nu, men det finns många och tjocka moln på himlen… så det känns som att vädret blir en repris på gårdagens…
Undrar om man ska ta en promenad… känns inte helt frestande…

Enköping bjuder på (än så länge) fint aprilväder: soligt och lite snålblåst. Ser finare ut inifrån än när man väl kommer ut, typ…
Tyskt ordspråk
Har suttit i en svinkall ishall på kattutställning hela dagen… solen lyste utanför, men ingen värme alls…

Fortfarande soligt i Enköping, men temperaturen är inget att skryta med… Lite blåsigt oxå.
Tyskt ordspråk
Sol, blå himmel, vindstilla och någon minusgrad. Hälsning från södra Dalarna.
Soligt igen och bara lite blåsigt och flera plusgrader. Ska faktiskt gå ut en sväng trots förkylningen. Det får bli mössa och långkallingarna på igen!
Dalsland, Dals Långed - kallt, disigt, kanske solen kommer fram snart… En enorm skillnad sedan två dar sen! Det haglade igår…
Här i Östersund har vi lite bättre väder i dag. Växlande molnighet, men mera blått än grått… det fläktar lite och vi har en hel plusgrad!
Gick ner på stan (3 km) med sonen i går eftermiddag… efter en kebabtallrik så tog vi bussen hem, för det bara bara FÖR kallt..
Idag har vi mulet väder i NV-skåne. Solen har försökt att titta fram men orkar liksom inte.

Hällekis - Bara massor av sol och fågelsång, som vanligt!
Dalsland, Dals Långed - Det har snöat sen i eftermiddags… 
Vänersborg-japp, snö här med. Helt vitt på marken. Igår satt jag på uteplatsen och solade…
I dag skiner solen och det blåser knappt något. Temperaturen ligger redan på tre grader i skuggan… så i dag blir det en rejäl promenad om magen tillåter! Men först ska jag fånga 50 st osamarbetsvilliga fiskar *pust och stånk*

Hmmmm, idag har vi ingen sol i Hällekis
….trodde inte den hade gått upp idag. Den har nog flyttat till din trakt idag, Nancy.

Idag lyser solen - med sin frånvaro!
Lite vitt på marken - kan det vara snö?!? och lite blåst i Enköping.
Tyskt ordspråk
I Glada Hudik är det vindstilla, soligt och friskt ute. Nu ser jag visst att flaggorna börjar röra på sig så det blåser visst lite. Fåglarna kvittrar och man vet att snart är det en varmare vår. Har redan varit ute på en promenad och lyssnat på fågelsången.
Helt snötäckt idag på morgonen och det har snöat tills nu, men nu för en timme sen tinade allt bort, det gick jättefort för det blev regn istället för snö.
Norrtälje och Stockholm lite kallt och något vitt i luften, som yr ehh kosmiskt nedfall kanske?
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
10 cm snö här i Sörmland - igår röjdes det friskt på tomten, svalt i luften med sol och riktigt härligt, då den stora stunden nalkades…grävmaskinisten skulle komma idag och hjälpa oss att räta ut vå blivande trädgård (byggt nytt hus och ingen trädgård, bara en öken som förändras till sumpmarker eller till vad nu vädret/årstid tillåter
) - men……
vi får vänta tills snön är borta ….Skit SNÖ! ….f´låt mitt språk….
Nästa helg ska det bli varmt - så då ni!!!
Blå himmel, strålande sol och nollgradigt… någon liten vindpust… Perfekt väder således - då jobbar jag i KÄLLAREN! 
Vädret var i alla fall som ovan på min morgonpromenad hit till jobbet… nu vet jag ju faktiskt inte… men när jag var upp och drack kaffe så sken solen i alla fall.

Några mil väster om Stockholm. Snön som kom natten mot måndagen ligger delvis kvar. Det har varit kallt och mulet hela dagen. Forsythian blommar "mitt i snödrivorna".
Nästa helg kommer våren på riktigt!
15-20 grader!!! 

Mälaröarna/Munsö-rapporten
Sol och STORM vad det blir för dagstemperatur är för tidigt att säga.

Härligt gåväder här idag. Lite blåsigt men inom gränserna för acceptabelt. Ha en skön dag alla naturkostare!
Sol och ganska blåsigt.
Vi har sol och storm tidvis… Det var riktigt spännande att ta sig till bussen i dag (ställde in morgonpromenaden) då det var rejäl storm och ishalka samtidigt..
Campusområdet, som jag genar över på mornarna, är avstängt då taken blåser av http://www.op.se/ så jag tror att jag tar bussen hem också faktiskt… och jag är glad att jag tog bussen i morse… hade ju kunnat få ett tak i huvet… 
Milt blåsigt och sol, är det här
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Enköping har sol, ganska blåsigt, men hyfsat varmt. Är det vår eller…?
Tyskt ordspråk
Jag lyfter den här tåten nu när vi närmar oss semestertider, kan ju vara intressant att ha koll på vädret i landet då kanske?
Östersund bjuder i dag på lätt molninghet men mest sol, temperaturen rör sig runt 20 grader… men tidvis kommer det lite väl svala vindar *knotter*.
Jag har snöbyar (med riktig snö) utanför köksfönstret också, nån som vill gissa hur det kan gå till?
I Helsingborg är det soligt just nu, hur många grader det vet jag inte, men ser härligt ut.
I Sundsvall hade vi årets kortaste regnskur i morse. Det var torra fläckar efter bilarna som stått och väntat vid rött ljus!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Hm, Då måste väl golfströmmen ha vänt sig nu då Nancy
..
Här i Luleå är det lite blåsigt och molnigt och ingen riktig värme i sikte..

Här i SÖ småland är det tryckande varmt så svetten rinner trots moln! Lite av åskvärme… här har gräsmattorna hunnit grönska och bli brända så att de är gula och torra… kanske pga av att jag envist vägrar vattna ur miljöhänsyn (plus att man slipper klippa förstås
). Ganska märkligt väder… igår regnade det som om hela himlen plötsligt öppnats, men det vet välbehövligt!
Bålsta 2,5 mil närmare till Stockholm än Enköping, är inte så bra på vädersträck
. Mulet just nu solen tittar fram lite nu och då och 20 grader varmt + lite kvavt.
dufva… kul gissning, men fel! Nån annan som vill gissa på hur jag kan ha snöyra utanför köksfönstret i 20 graders värme?
Det är väl någon slags filminspelning hemma hos dig1?
Helvild gissning
Det hade det kunna vara MarieO, men nej…
En ledtråd kommer väl då… jag bor granne med ett företag som heter Lenko…

Fruktträden som släpper sina vackra blomblad?
Nops… det riktig snö… eller ja, riktig men inte riktigt äkta…

NancyAlke - har du snökanon på tomten?
Maxiq -
Den skuren måste ha varit kort! Hände aldrig under min tid i Medelpads pärla! 
Här i Enköping (några mil väster om Bålsta…) är det växlande molnighet och stor regnbrist! Vansinnigt mycket gräspollen, som förstör ögonen för mej… Längtar efter regn, fast lite mer än Maxiq fick i Sundsvall…
Tyskt ordspråk
Medelpads pärla? Du menar Sveriges pärla! ;-)
Här uppe är sommaren så kort att vi inte har några trädgårdmöbler utan vi sätter oss bara på sparken en stund!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jepp… Babz, eller nästan… jag har en snökanonsfabrik utanför köksfönstret… Det ser lite häftigt ut när dom testkör kanonerna och sprutar ut snö mitt i sommaren 
Jag har kört tur/retur Munsö-Vadstena idag och sett lite olika väder mellan 12-16 grader och molningt… väl hemma kom en vacker aftonsol fram… det var härligt…
Jag trodde inte att det gick att göra snö om det var plusgrader, Nancy. I slalombackarna här hemma kan dom inte få till nån snö förrän det krupit ner mot -5°
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jodå maxiq, det blir snö, men den smälter innan den når marken… så det vore nog inget för skidbackarna precis 
Jag ska se om jag kan fota det hela någon dag… när jag hittat kameran i min flyttpackning 
Östersund bjuder i dag på mulet med blå fläckar, det blåser lite och temperaturen ligger för närvarande säkert under 20 grader… jag har inte hittat termometern heller… i flyttröran alltså… Ingen snö ännu… dom kanske har frukostrast mittemot 
Vi har fläckvis sol och lite moln idag. Det har varit kallt inatt.
Nere hos mig är det soligt även idag.

Här kan det inte bestämma sig… ena sekunden soligt och jättevarmt för att nästa sekund bli mulet, småkallt och det känns som om regnet hänger i luften…
Just nu är det varm och härligt, jag klipper gräs och har en paus för att dricka vatten och tanka maskinen…
Det är UNDERBART att få vara hemma just nu…
Bålsta öster om Enköping och väster om Stockholm
.
Mulet & 19,3 hoppas att det inte kommer regn för vi ska till sonens dagis och grilla kl.18.00
Strålande sol i Borås
Ganska varmt också.
Typ 19 grader
Solen lyser även idag. Men men midsommarvädret de har lovat för oss i Skåne ser inte kul ut: regn och ca 14 grader
.
Här skiner solen, men det seglar grå tussar på himlen, så det kanske blir fläckvis sämre. Linte små vindar pustar på och temperaturen ligger väl vid den här tiden på en skvätt över 15 grader kan jag tro (har inte hittat termometern ännu).
Vi fick regn till slut på midsommar, men hela dagen när vi klätt stång och dansat var det helt ok. Inte massor av sol, men rätt varmt och uppehåll.
Här har det varit allt från duggregn till hällregn under hela dagen.
Här i hjärtat av Sverige har det varit sol, sol, sol hela dagen! Själv har jag suttit inne och jobbat hela dagen förutom en timme när jag var ute och klämde en halvmil på inlines.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
maxiq, jag är avundsjuk. Vi har haft regn precis hela dagen. Precis HELA dagen! Kallt och uschligt. Jag som hade tänkt att vara ute i trädgården… Ingen lust när det är så kallt och regnigt. Molningt är helt OK så länge det är uppehåll.
Ja livet är orättvist! Ibland så duggregnar det och ibland regnar det inte ett dugg…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Sov gott!
På några ställen har det tydligen regnat så mycket att gråsparvarna blev tvungna att simma fram genom luften.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
16 grader och duggregn ibland, helt ok fixa-ute-i-trädgården-väder
Ösregn var det här!
Här står den där jäkla solen högt på himlen och jag sitter inne med en rejäl nackspärr :-(
Jag som hade tänkt ta en cykeltur i lugn och ro i morse när alla andra låg hemma och firade nationella ont-i-huvudet-dagen…
Tillägg: Nu har jag kommit på varför jag har nackspärr. Det beror på en missuppfattning från min sida. Jag hade sju sorters blomkrukor under huvudkudden! :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#81 - Ajajaj! Hoppas nackspärren har givit sig av till någon mer behövande!
Här i Enköping har regnet äntlilgen kommit! Hoppas att det spolar bort en massa "elaka" gräspollen!
Midsommaren firades i ett från början soligt Hälsingland, som sedermera blev regnigt, men för ovanlighetens skull var ganska myggfritt.

Tyskt ordspråk
Regn regn regn regn och ca: 13 grader och det är i Bålsta ca. 2.5 mil öster om Onebying (Enköping)
Sol och värme och lite moln och lite blåst i Hudiksvall. Härrlkigt med sommarvärmen!
Sol och lite svalkande vindar här, perfekt således! Det är sommarens första dag i Östersund i dag också…. Jag hade satt upp ett sommarviktmål nämligen, och det uppnådde jag i dag.
Sol och härligt väder idag igen. Inte jättevarmt, man skönt att vara ute.
På förmiddagen var det alldeles lagom här, svalt och lite sol. Nu regnar det… men det är bara bra för kantarellerna i skogen så jag gråter inte.
Med här menar jag Ullared ungefär.
Idag är det mulet, varmt men uppehåll. Det känns lite som att det skulle behöva åska.
Igår regnade det precis hela dagen.. Precis hela…
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Igår var det fantanstiskt soligt och varmt så jag badade och simmade lite i det svala havsvattnet, sköööönt!
Idag är det nu mulet och har regnat en skvätt och blåser lite. I förmiddags hade vi omkring 25 grader och nu bara 20. Men det är o.k. så länge man inte behöver frysa!
Här har vi haft drygt 25 grader i en par dagar nu. Som tur är så fläktar det lite, annars hade jag stupat. Jag är helt klart född på rätt plats, eftersom jag inte gillar temperaturer över typ 23 grader… Men i år verkar det ju som om landet vänt, för här har vi varmt hela tiden *stön och stånk*

Har i Granada har vi haft valdigt varmt nu ett par veckor, det ar over 20 grader pa morgonen och gar upp till 38 pa dagen och imorgon skall det bli annu varmare. Som tur ar bor jag ju uppe i bergen och det blir lite svalka pa natten. Kan inte ha fonstren oppna at gatan for att satta korsdrag, grannen har byggt ett stall pa tomten och det kommer en massa grona spyflugor. Han har forutom hasten aven hons och getter, det kanske blir for mycket pa en liten tomt emellan bostadshusen.
Hej Nancy och alla andra
Här är INTE över 23 grader i alla fall. Sådär 15 och mulet. Igår fick ju Småland ytterligare en hel del regn som vi inte behöver.
Nåja, det blir nog bättre. Snart börjar semestern :)
Dansa kan man alltid göra!
I dag är det svalt och svalkande vindar blåser bort värmekvalmet från stan. Det har varit varmt och fint i flera dagar i Östersund, men tyvärr verkar det bli sämre nu när den "riktiga" storsjöyran drar igång. Vi har haft en bra "förfestvecka" i alla fall, och jag ger upp och håller mig hemma nu… Ska njuta av svalkan och kanske ta i tu med ett och annat eftersatt akvarium.

- Samma som igår och samma blir det i morgon och nästa vecka… Lägg till en 5-10 grader för mig jag bor ju i El Cajon "asken" eller "lådan" nere i en svacka mellan massa kullar.
Today
Tomorrow
Fri
Sat
Sun
6-10 Day
Mostly Sunny
AM Clouds
PM Sun
Partly Cloudy
Mostly Sunny
Partly Cloudy
High: 23°Low: 19°
High: 22°Low: 18°
High: 20°Low: 18°

Har ar det sa varmt och det ar verkligen trakigt att man klagar over det, men det ar helt omojligt att sta ut. Vi gar ut med hunden vid attatiden pa morgonen och redan da ar solen for stark, har bott har i 20 ar, men detta har jag aldrig upplevt forut.