Det betyder alltså INTE att man känner sig putt (sur)
Numer pensionär i Nynäshamn
*fniss* Jaså, du ser att jag är på gång att leta artiklar igen? ;)

*bump* är nog det mer vedertagna använda uttrycket på nätet.
"Att bumpa en tråd"
//Zac
Tja, på mitt andra favvoforum är det *putt* som gäller :) Jag gillar att det är ett svenskt ord som används :D
/svenska är mitt ämne :P
Man kan ju också skriva ett litet inlägg så åker det upp 8-))
*putt* är i alla fall vedertaget på iFokus och jag håller med om att jag gillar det svenska bättre.
Kitabus förslag att skriva ett litet inlägg är det jag själv använder, för jag tycker det ser snyggare ut… (inget ont sagt om *putt* för det, tanken är det som räknas och jag blir väldigt glad när någon engagerar sig och rotar fram gammal skåpmat som är värd att läsas om.)
Numer pensionär i Nynäshamn

Finns det möjligen också en liten ordbok för dylika uttryck på nätet, som någon kan hänvisa till?
Hm.. en nog trög idag. Förstod inte riktigt var o när man ska skriva *putt*
Ett exempel:Jag tittade på ett gammalt inlägg(Fläsksvålar mums!) och skrev en fråga längst ner. Är det där jag först skulle skriva *putt*?
Hade det varit bättre att skriva ett nytt inlägg om frågan "Var man kan köpa Lykas fläsksvålar?"
MVH

Det funkar lika bra med ett inlägg men om man tycker en viss tråd är intressant utan att ha någonting att tillägga så puttar man upp den så andra kan se den.
Om man skriver en kommentar så puttas tråden upp. Du gjorde rätt.
Jag trodde du var sur.

Putt = sur för mig så jag trodde också du var sur över något/någon
*fniss* :)
Ja, om jag inte kommer på nåt bra att säga så skriver jag putt. :)
Det tog ett tag för mig oxå att fatta.. tills någon vänlig själ skrev "puttar upp denna tråden" då kopplade jag. 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade