Gräddproblem!
Ja, jag har förstås inga problem med att ÄTA grädde! Jag har t ex lagat marieirenes goda kycklinggryta med senap, den är godis! MEN när jag fryst in en portion för senare användning "försvinner" grädden. När jag tinar upp den igen är det mest bara rinnig vätska kvar. Hur göra?
LatMask, aka Idioten vid spisen
Blir det även så om du tinar långsamt?
Har för mig att "min" grädde kokar ihop igen när jag värmer maten på spisen… (använder inte micro)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Jag har haft samma problem, men igar hade jag gjort en skinkstek i ugnen. Tog lite av flottet, som stelnat och smalte i stekpannan, lite smor och blandade i lagom med gradde. Nar det kokade upp blev det en harlig graddsas som jag gjorde a la "bearnaise" genom att blanda i lite dragon och vinäger. Till min forvaning "forsvann" inte gradden utan det blev jättebra! Tror att det ar for att det var tillrackligt med fett.
Anterrabae, jag tinar långsamt (över natten i kylskåpet). Men sen värmer jag i mikron på jobbet…hmm, kanske är det där problemet ligger?
navarro, jag bör alltså ha i mer fett, OK. Hmm, trixigt det där…
Det händer mig också .

Jag har också upptäckt att grädde liksom "försvinner" i micron. Fettet finns förstås kvar, men gräddkonsistensen blir helt sabbad.
Eftersom vi inte har micro längre så vet jag inte riktigt.. Gjorde oss av med den innan vi startade med fetmat..=)
Jag gissar att det är micron förstör.. Kommer ihåg hur potatis reagerade i micron.. den typ skar sig och blev mjölig och däremellan vattnig.. Såser likaså.. Även om det blir så när den är tinad så brukar den gå ihop när man värmer på spisen och rör om lite.
//Ida

kan det vara så att köttet suger åt sig grädden
Nej tyvärr kan det inte vara så, kött om det är helt suger inte upp något… Därför kvittar det om man steker i mycket eller lite smör.. ;) Smöret får man blanda i sås och äta till.. =)
//Ida
Tack alla för svar! Skönt att höra att det inte bara är jag som råkar ut för detta.