Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 7793 ggr
Cawolina
0

Ceasarsallad

Hej!
På Fredag ska jag ut och äta för första gången med LCHF, och jag älskar ceasarsallad! Jag tänkte att om man tar utan krutonger och med extra bacon borde det vara ok?

Dressingen är väl baserad på majonnäs? Elller är det något annat konstigt i den…?

Har ni några andra tips på annat man kan beställa på restaurang?

HejdåTjockma
0

Det är nog olika saker i dressingen beroende på vart man går, Jag äter det dock ute, eller kött/fisk utan potatis/ris/pasta eller andra sallader eller hamburgare utan bröd. Man kan äta det mesta, och om det är ett bra ställe har de inte en massa redning och tillsatser i maten, och byter gärna ut kolhydraterna mot t ex extra grönsaker.

Smaklig spis!

Cawolina
0

Tack! Ceasardressing är ju en kall sås, så det ska inte vara problem med redning och så i alla fall :)
Så då beställer jag det, så får jag det jag tycker är godast också! Plus att krutongerna kommer jag inte sakna :)

Cawolina
0

Oftast kanske de kan berätta vad som är i? Eller hur har ni upplevt det när ni är på restaurang? Är de hjälpsamma?

Lusthan
1

Jag brukar sällan ha problem när jag beställer ute. Fast då har jag hittills ätit mest på pizzerior och dylikt. Ibland blir de förvånade men oftast är det inga problem. Misstänker att de är vana vid det mesta om det är en större restaurang dit många med olika typer utav dieter går.

Jag skulle ha ätit en ceasarsallad, gjorde en hemma häromdagen och det var så sjukt gott. Älskar det!