Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2938 ggr
Mona-Stina
0

I am back!

Mycket händer i livet och av vissa orsaker har jag tyvärr gått upp allt jag jobbat bort.

Jag mår inte bra så här stor så nu är jag tillbaka och kommer nog vara lite mer aktiv här på sidan igen för att känna stöd.

Kommer nog lägga in lite recept igen om det är ok.

Medlem
0

Hej och välkommen!

bluegoose
0

Vad kul att se dig här igen. Välkommen och lycka till! Glad

aussiemia
0

Hej Mona-Stina kul att se dig igen! Hur är det vovvarna? ;)

aswedishsmorgasbord.com

odezza
0

Hej Mona-Stina! Välkommen tillbaka! Ser fram emot dina recept!

Glad

"still lost in space and time"

Mona-Stina
0

Tack, så rara ni är.

Mervi
0

Välkommen Mona-Stina. Såg på fb att du skrev något om mat som var likt LCHF och då tänkte jag du är på gång igen. Kul. Skrattande

Jag har precis själv startat efter ett halvårslångt slarvande vilket resulterade en hel del + kilon som jag nu försöker få bort.

Lyckat till. Trevlig helg.

PS Dina recept är alltid välkomna.

magma
0

Välkommen åter! Roligt att se dig här igen Kyss

Aniara4
0

Välkommen tillbaka! Jag är i lite samma läge som du, halkade av banan för ett år sen och gick upp drygt 20 kilo, snart tillbaka där jag började… men nu har jag slut på ursäkter och "inte samtidigt som…" så inom de närmaste dagarna planerar jag att ta ett djupt andetag och ge mig på't igen.

Lycka till!

glitterfisk
0

Så lätt hänt, något annat händer i livet och man tappar ork och motivation. Kilona smyger sig på igen. Det är som att de lurat i vassen! Det har jag märkt flera gånger… Men denna gång tänker jag inte låta dem komma tillbaka! Lycka till Mona-Stina och smaskiga lowcarb-recept uppskattas alltid!

Mona-Stina
0

Minus tre kilo sedan i Måndags, det börjar bra.

Margareta
0

Härligt att se dig igen Mona-Stina och självklart vill vi ha dina recept!

Bearnaisesåsen dyker fortfarande upp mellan varven.

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Härligt! Grattis till en finfin start :-)

Mervi
0

Grattis, en riktig rivstart.

Pussgurkan
0

Hej och välkommen tillbaka. Detta klarar du och denna gången så har vi startat en super fin tråd = Stora gnälltråden!! Använd den om det är motigt ;-)

Effie
0

Tycker också det är trevligt att se dig här igen. Och dina recept brukar vara så tydliga och lätta att följa, så dem vill jag gärna se fler av.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Mona-Stina
0

Köttfärsbiffar upphottade med bacon, lök och färskost med vitlökssmak blir middag i dag. Bea-sås till.

Har jag tur så räcker dom till middag i morgon med, Mannen med stort M brukar vara på på att använda dom på mackorna.

Mervi
0

Köttfärsbiffar i kylen har räddat många svåra stunder.

Det är gott pålägg också. Skrattande eller under ett annat pålägg som macka.

Mona-Stina
1

Det går fortfarande bra och jag mår oförskämt bra.

Mervi
0

Låter kanon. Fortsätt så och må bra.

ullebull
0

Oj, missat att du kommit hit igen, välkommen tillbaka.

Bra fart med en gång ser jag, lycka till.

Mona-Stina
0

Helt otroligt hur snabbt man känner skillnad både i och utanpå magen. Jag känner mig inte uppblåst och magen står inte ut längre.

I helgen blir det en prövning dock, Mannen med stort M åker till Gävle över helgen, då brukar jag tröstäta men jag tänker stålsätta mig.

Mervi
0

Massor med peppkramar till dig inför helgen. Känner så väl igen det, tröstätandet. Kram.

Mona-Stina
0

I dag har det gått bra… förutom en sak.

Min väninna har ett åkeröäppelträd, jag älskar åkeröäpplen, smaken ger mig ljuva och goda barndomsminnen vilket jag inte har allt för många av. Själv gillar hon dom inte men hon har gett mig ett litet träd, det ger ingen frukt ännu men jag får deras äpplen.

I dag ville hon ge mig det hennes träd gett, jag ville inte ha för jag vet hur det blir men ett äpple tog jag med mig hem. Jag tänkte skära ut en liten klyfta i taget och ha det i flera dagar men det sket sig naturligtvis… jag klämde hela äpplet och kände mig som åtta år igen.

Fel… jag vet men det var mycket bättre än ostkrokar och coca-cola som det gärna blir när Mannen med stort M är borta. Så väldans skyldig känner jag mig inte, har i alla fall inte den där obehagliga skuldkänslan.

Ett äpple är inget äpple.

Zepp
1

Good to have you back on the track! Skrattande

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mona-Stina
0

Blir lite less och otålig faktiskt, inget har hänt på vågen sedan första veckan och det förstår jag att det bara var vatten som försvann.

Jag är jättestrikt och äter inte ens grönsaker, möjligtvis olika kålsorter men absolut inga mängder.

Inte heller äter jag mycket, jag äter mig mätt och sedna får det vara bra. Trots detta händer inget på vågen… tråkigt men fördelen är att jag mår så bra i magen och denär inte alls uppblåst och stor.

Men att få bort fler kilon vill jag absolut.

Mervi
0

Jag står också och stampar,det känns inte så roligt när man gör sitt bästa.

Att äta ett äpple från trädgården anser jag man skall kunna göra utan dåligt samvete

Hoppas att vikten börjar gå neråt, hälsovinsterna är inte så dumma de heller men vi vill gå ner också eller hur?.

Jag vet bara inte hur?

Ha en bra dag.

ullebull
0

Hej, tittar in och undrar lite… var är du?

Hoppas allt är så bra med dig som det kan vara.

Kram