Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4561 ggr
matson
0

hur hålla lc/hf i thailand

det är väl näst intill omöjligt i detta risets och fruktens land????ge mej förslag :::::

marialan
0

En sak som jag blev glad över var att det FINNS fläsksvålar att köpa som smakar precis som här! Säljs ofta i små påsar vid utestånden.

Det var ett par år sedan jag var där men levde då på Atkinskost. Men det var ganska besvärligt. Den största frestelsen är ju all vacker, god och fantastisk frukt,,,

Annars blev det mycket kokosrätter och fisk. De är ju ofta snälla att tillreda efter önskemål om man kan förklara på enkel engelska. Kyckling brukar också gå bra. Är du på en turistort kan du alltid hitta västerländska restauranger som ofta har buffé eller kötträtter.

Men om du gillar ost så kan det vara svårare att hitta (bra ostar). Om man hittar så är de ofta processade och bearbetade.

Har själv varit fem veckor på icke-turistort och förutom fruktfällorna då klarade det hyfsat bra.

Zepp
0

Som turist har du nog inga problem att få den mat du vill.. jamenar dom är ju ett stort turistland och menyerna är väl anpasad för en mer västerländsk smak!??

Thailand - Land of the Coconut

http://www.westonaprice.org/traditional_diets/thailand.html

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

sepersl
0

Inga problem! Jag började min lchf-resa i Thailand.

Ägg o bacon till frukost på hotellet. Lite nötter som mellanmål. Middag på restaurang. Vill man ha ris så måste du beställa det till din rätt. Alla rätter serveras nämligen utan ris (om det inte står något annat i menyn). Hur enkelt (och gott) som helst!

matson
0

jag puttar igång frågan igen dör nu är resan nära…hur klarade ni thailandsresan bäst..vart äter man bästa krubbet ???på västerländska resturanger känner man ju till det som severas eller hos thailändska  för de har t.ex nygrillad färsk fisk????????

sepersl
0

Jag var i Thailand med mina 2 barn (då 3år och 8månader). Vi åt frukost på hotellet för det ingick i priset. All annan mat intogs där vi befann oss dvs. lokala restauranger (så lokalt det kan bli i turistfyllda Phuket). Vi käkade även grillad kyckling som såldes på gatan i stånd etc. All mat var jättegod och ingen fick någon magsjuka eller några andra kymiska symptom. Vi åt på olika restauranger varje kväll och varierade med fisk, fågel, kött etc. Jag var inte noga med grönsakerna (att de skulle vara ovanjords).

Slutsats: lchf-mat i Thailand var inga problem för mig eller barnen (som dock inte är strikta lchf:are).

maudrenee
0

all vasterlandsk mat i thailand at mer an 4 ganger sa dyr. at bara thai, det har det mesta anda:) ha det sa kul!

C;D
0

Istället för att skriva en ny tråd så fortsätter jag i denna.

Har varit i Thailand ett antal gånger förut och ätit på både kufiska thaiställen o västerländska ställen.

Har aldrig gått upp i vikt när jag har varit där, även med ett ganska stort intag av maltsocker ( kall öl på stranden e bara sååå gott) detta utan att gå på lchf

Nu så har jag kört på med ganska moderat lchf (ca 40 kolisar/dygn) i drygt 6veckor o förlorat 6,5kg.

Nu till den springande punkten… Åker ned snart till Thailand igen för en vistelse på 8veckor o vet inte om jag kommer att lyckas att frångå ölen på stranden (vet snarare att jag inte kommer att lyckas frångå ; ) Frågan är då hur kroppen kommer att reagera när jag helt plötsligt matar den med kolisar igen? Maten är ju kanske inte den stora boven då ris aldrig har suktat mig o jag vet var jag kan köpa stekt ägg med kyckling/fläsk. det stora problemet är ju kanske att få i mig fett (smör) då detta är ganska så svårt att få tag på om man nu inte skall gå på dom stora matkedjorna. Jag kanske skall ge tusan i fettet?

Är det ngn som vet/tror hur det kommer att sluta?

C;D

yvonnel
0

#7 C;D

Läste just att du ska vara i Thailand 8 veckor, alldeles nyligen hörde jag att man inte får turistvisa där för mer än 30 dagar, att man sedan måste åka till annat land för att komma tillbaka och få ny visering.

C;D
0

Halvrätt har du. Om man kommer på turistvisa "visa on arrival" får du 30dgr.

Jag har något som heter visa single entry vilket ger mig 60dagar + att jag kan gå till imigrationoffice i vilken stad som helst i Thailand och få 30dagar till mot avgift.

Detta Visa ansöks på Thaiambassaden stockholm/konsulatet i göteborg och kostar 260kr.

nog om det. Det skall iaf bli skönt o slippa ngn månad rusk här hemma och förhoppningsvis så blir jag av med psoriasisen oxå (för ett tag iaf.

C;D

yvonnel
0

Bra, då får jag hoppas att du får en fin upplevelse långt därborta. På annan tråd står att det inte finns så mkt kokospalmer/olja där, men det tror jag annars är bra mot psoriasis, + sol och salta bad.