Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 10312 ggr
Jennix
1

Jennix 2011

Tiden går för fort… Men ja, jag lever fortfarande och nu har jag gått en hel vecka med LowCarb-diet ordentligt. Glad

Så jag kände att nu behöver jag lite stöd och gamla vänner som jag har saknat.

Min grundvikt nu har varit 74 kilo men jag har blivit rejält större på vissa delar av kroppen å andra sidan…

Hälsan ska vi ju inte tala om, jag har haft förkylningar, virus osv. och varit sjuk i snart 3 månader - samtidigt som jag återigen fick börja på anti-deppressiv medicin och det var väl detta som gjorde att jag faktiskt bestämde mig för att köra Low Carb helt igen.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

anki1
0

Välkommen tillbaka

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

magma
0

Aaah vad f…! Hann jag inte först? Skrattande Kul att se dig! *kraaamar*

Jennix
0

Tack anki1 och magma! Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Effie
0

Håller med anki1 och magma Glad

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

dufva
0

Välkommen tillbaka! Skrattande

Jennix
0

Tack Effie och dufva! Glad

kricko1
0

Uppriktigt roligt att se ett livstecken ifrån dig, Jennix. Jag sänder dig härmed en varmt vänlig hälsning trots att jag väl inte kan räknas som någon "gammal vän".

Önskar dig verkligen en "ljusnande framtid" med början i en frisk och härlig kommande vår. Allt gott till dig, Jennix! /Kricko.

Jennix
0

Hej kricko1! Visst minns jag dig och visst får vi kalla oss vänner även om vi haft hetsiga debatter. Skrattande

Det är ju sådant man växer på också…

kricko1
0

Härligt att höra och ja, visst är det (även) sådant som man växer av. Speciellt när inte de eventuella meningsskiljaktigheterna tillåts lämna kvar agg och hårda tankar inombords Glad

Hälsar Kricko.

kaisakavat
0

Hej Jennix!! Så kul att "se" dig igen!! Glad

Mervi
0

Välkommen tillbaka Jennix. Skrattande

Och lycka till med nystarten. Jag hoppas du blir kvar hos oss nu.

Kram!

chapp
0

Hej igen!

nobban7
0

Instämmer i välkommen-åter-kören Glad

raphanus
0

Välkommen tillbaka, Jennix!

batman
0

Hej och välkommen tillbaka!

Aniara4
0

Long time no see! Välkommen tillbaka, kul att se dig! Klart du ska styra in på den smala vägen igen, du vet ju att du inte mår bra av kolhydrater. Du har fixat det förut så du kan fixa det igen.

Kom igen! Pepp, pepp!

odezza
0

Hej Jennix! Har tänkt på dig och undrat hur du har haft det… Kul att du är tillbaka igen! Kyss

"still lost in space and time"

ullebull
0

Hallå, vad kul att du är tillbaka.

Stor kram och lycka till nu.

sarwen
0

Nämen vad kul, välkommen tbx! Hoppas vi får se mycket av dig här igen!

bluegoose
0

Välkommen tillbaka! Hoppas du slipper alla infektioner nu och får en riktigt fin vår!

magma
0

Hur går det för dig, Jennix? Oskyldig Haft/har en bra helg?

Jennix
0

#9 Precis. Man lär sig väl hela livet men en viktig läxa är att kunna skilja på åsikter och person. Glad

Tack för välkomnandet: kaisakavat, Mervi, chapp, nobban7, raphanus, batman, Aniara4, odezza, ullebull, sarwen, bluegoose. Glad

#21 Magma, det gick åt skogen redan i lördags söndags.

Så nu börjar jag om idag igen. Oskyldig

Aniara4
0

På't igen bara!

Och du har fem dagar på dig att planera hur du ska undvika att trilla dit nästa helg.

magma
0

#22: Ajajdå! *slå på fingrarna* Tungan ute 

Ääh, det kommer fler chanser- hoppas det fungerar bra för dig idag t.ex! Det är bara dagarna som redan gått, som man inte kan förändra. *krama*

LatMask
0

Välkommen tillbaka, Jennix!

Jennix
0

#23 #24  Ja, jag vet att jag måste ställa in hjärnan - fokusera på vad jag gör och inte äta av ren automatik.

#25  Tack, LatMask Glad

magma
0

Har det gått bra idag? Kyss

Jennix
0

Det går upp och ner, har inte fått in fokus än riktigt men varje dag jag klarar det är ett bra steg i allafall. Skrattande

magma
0

Hej igen:) Tänkte på dig igår, och undrade hur det gick och vart du tog vägen. Kyss

Jennix
0

Ja, det har varit lite mycket, med begravning osv.

Jag är kvar men kommer inte att komma hit varje dag, tyvärr. Det blir kanske någon gång i veckan.

*kramar*

Mervi
0

Lycka till. Skrattande

konichiwa
0

Hej igen Jennix! Kul att se dig!

Jag har också just kommit tillbaka till KIF.

Undrade förut hur det skulle gå för dig när du sa adjö.

Nu vet vi hur det går…

Jennix
0

Antagligen är det så att mina konstiga mag och tarmbesvär är IBS, och då är det konstigt nog så att IBLAND kan man reagera på mjöl och mjölkprodukter men inte alltid.

Tyvärr har detta lett till att jag numera fuskar mer med bröd än tidigare, för det är gott och praktiskt - finns nästan alltid bröd någonstans, och just nu får jag inte ont i magen av det.

Däremot reagerar resten av kroppen, utslag, klåda, hosta, ledvärk osv. så det bästa vore om jag slutade helt med det… Naturligtvis.

Jag VET vad jag mår bäst av. Varför vill jag plåga mig själv?

raphanus
0

#33 - "För det är gott och praktiskt"? Tungan ute

Mervi
0

Ja, varför gör man det, plågar sig själv, jag har inget svar på det.

Hoppas du kommer på svaret så småningom.

Ha en trevlig kväll.

Aniara4
0

Tråkiga KBT-psykologen säger: för att kortsiktiga konsekvenser är starkare än långsiktiga.

Jennix
0

Raphanus: Ja, tyvärr gillar jag en del bröd. Som typ baguette… Praktiskt också. Tricket är att ha färdig mat i kylen som är LowCarb.

Mervi: Jag ska kämpa! Ger aldrig upp!

Aniara4: Jo, men så är det ju, tyvärr. Ska försöka komma ihåg den där lite längre reaktionen dock. Jag blir väldigt hostig och slemmig i halsen av både mjölk och mjölprodukter.

Jennix
0

Ja, nystart igen då. Skrattande Nu väger jag 76 kilo och hälsan är dålig som vanligt. Jag försöker och försöker komma på banan, men jag slarvar med allt.

Min plan är nu att ta bort och helt förbjuda vissa saker, så jag minskar kolhydraterna en del iallafall. Mjölkprodukter måste jag minska ändå, för jag verkar inte tåla dem. Ska prova med laktosfritt och se hur det känns… Dessutom har det alltid varit så för mig, att jag inte går ner i vikt när jag äter dem för mycket.

Så jag är inne lite på en Atkins/LC-variant. Ska försöka äta grönt och fett protein helt enkelt. Fokusera på fett kött, ägg, fisk och sen lägga till grönsaker och fett där det behövs. Kanske lite Quinoa ibland, om det funkar…

konichiwa
0

Trist att du inte mår bra Jennix :-(

Berätta hur det går!

Jennix
0

Jo, men jag förstår ju varför. Det är bara svårt att få sig på banan igen. Trodde inte det, eftersom jag åt LowCarb så lång tid och då gick det jättebra.

konichiwa
0
Jennix
0

Vikt: 74,9

Frukost: En stor kopp örtte med kokosgrädde i. En ölkorv.

kaisakavat
0

Heja Du! Det är bra att vara på banan! Glad

Ölkorv låter gott. Har ingen, men tar en Kabanoss istället.

Jag funderar åxå på mejeriprodukterna, och då påverkam på vikt, för jag går inte ner alls sen länge, snarare uppåt.. Vinglar när det gäller konsumerad mängd grädde t ex, brukar ha grädde mest i gratänger och alltid i kaffe. Laktosfritt. Vissa dagar går det rätt mkt, andra dagar väldigt lite.

Sen blir det ju rätt mkt ost och endel cf.

Men så är det ju åxå gott.. Tungan ute

Jennix
0

Hoppas du kommer fram till en bra balans, Kaisa! Glad Tack för peppning!

Mervi
0

Har du testat ekologiskt gammeldags mjölk som inte är homoginiserad (heter det så). Jag testar det och hoppas att det går bättre. Laktorfria har jag klarat ganska bra.

Jag måste dricka mjölk annars får jag massa kramp.

Lycka till.

Jennix
0

Mervi, har inte testat det men tack för tipset. Glad

Lunch: Omelett på 5 ägg, lite krossad tomat, en lök och massor av Bregott. En kopp örtte med kokosgrädde.

Mervi
0

Låter gott med omeletten

Jennix
0

Jag kan verkligen inte komma ihåg att skriva upp allt jag äter och gör. Tungan ute

Iallafall, slarv slarv. Idag är en ny dag, med huvudvärk pga för mycket socker. Att det ska skapa sådant sug…

konichiwa
0

Pån igen!

Hotlips
0

Hej Jennix, hur går det för dej?

Jennix
0
  • Mått - 94
  • Vikt - 75,7

Jag har varit sjuk några dar och det blev en hel del honung i örtte, så det är väl därför… Har ätit rätt OK annars. Hade börjat gå ner men nu blev det så här.

Då får man börja igen. Flört

Jennix
1

Nu har jag iallafall lyckats med att undvika bröd ett rätt långt tag och försöker fokusera som bara den på det. Där ligger nyckeln för mig, att hålla saker i minnet stenhårt! Jag måste fokusera på att BRÖD ÄR DÅLIGT, annars låter jag mig själv trilla dit på det.

Sockret är en större bov, för den finns i mycket mer…men även den ska besegras. Glad

Så JA; jag är på banan igen!

nobban7
1

Snyggt jobbat!
Spannmål avstår jag helt ifrån, tror inte alls att det är människoföda.

HejdåTjockma
0

Välkommen upp på banan igen! Funkar det inte med lchf-bröd istället då? Jag har testat några som jag inte gillade alls, men ett från 56-kilo bloggen smakar (med lite vilja) som tyskt/danska rågbröd med frön i, vilket jag gillar. Speciellt om man kör det genom brödrosten. Jag ska baka en ny sats i helgen, så jag slipper snegla på knäckebrödspaketen som står och ropar på mig i skåpet när jag är sugen på nåt gott pålägg.

Jennix
0

#54 Nej, tyvärr verkar det som att jag inte tål spannmål alls, utom ris som funkar rätt OK - men jag går upp i vikt av det så… Det får vara nåt som jag kan äta nån gång ibland när jag måste.

Men jag har inte testat dessa rågbröd så jag vet ju inte egentligen. Bara vad jag tror. Flört Och baka är jag urusel på, så det händer inte. Borde prova Oopsies men orkar inte göra dem…

Aniara4
0

Kom igen, Jennix! You can do it!

Säger jag som har haft migrän idag för att jag tyckte det var en jättebra att köpa påskgodis igår, för att… ja, jag lyckades inte ens komma på nåt bra svepskäl.

Men varje dag är en ny dag när vi har möjighet att göra andra val. Banan är ett bättre ställe att vara på än diket.

Heja oss!

Jennix
0

Japp, det är det forumet är bra på - att ge och få peppning till att skärpa sig. Glad

Idag har varit en bra dag: Har ätit grillad kyckling, tomater, kokta ägg, kokt skinka. Lyckades undvika frestelsen av en kaffe m mjölk - för att jag ska se hur jag reagerar utan mjölkprodukter, om magen blir bra. Hittills är resultatet att magen krymper direkt den blir utan mjölkprodukter. Tyvärr, jag älskar mejerier. Rynkar på näsan

Men bättre att fokusera på vad jag mår BRA av! Glad

Jennix
0

Skrev detta i min äldre tråd och vill fokusera på detta nu:

"En sak som blivit uppenbar för mig den senaste tiden är: Att äta strikt  mat vissa dagar och "unna sig" något 1 dag i veckan eller något litet nån gång funkar inte - jag blir bara tjockare av det. Jag hade hoppats på att det skulle funka att inte vara så strikt eller så hård mot mig själv, men det går bara inte.

Jag kan heller inte äta typ fakir och sedan äta en liten sötsak - Det funkar inte heller. Jag tror det är så, för mig, att det inte spelar någon roll hur högt intag av kolhydrater det är per dag - jag tror att det handlar om att mängden kolhydrater per mål inte får vara för högt.

Så nu blir det strikt och hårt som gäller."

*

Jag har varit superduktig nu, känner jag. Hållt mig på banan och allt funkar bra.

30/5 - 16/6

Har gått ner från ca 77 till 74,5.

Mina mått har minskat vid naveln från 100 till 96.

Skrattande

glitterfisk
1

Grattis till fina resultat! Det märker jag med, tappar inte i vikt när jag äter lchf sådär lite halvslarvigt, på rutin… Vill jag gå ned får jag som du, vara lite fokuserad på att äta rätt över en lite längre period. Lycka till!

Jennix
3

Har idag gått ner till 73,4 KG! Skrattande

magma
1

Åh vad kul, bra jobbat!! Kyss

Jennix
0

Märkte att jag har gått upp igen den senaste veckan. Vad har förändrats? Knappt något, förutom att jag har ätit en del halstabletter - som är med sötningsmedel och inte socker. Rynkar på näsan

FÅr köra utan dem från och med idag då, får vi se om det går neråt igen.

Denna kommentar har tagits bort.