Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 916 ggr
Anterrabae
0

allergignäll..

Jag är lite less…

Eller ganska mycket…

Jag är tokallergisk. Sååå trött och helt igensvullen i ansiktet. Det är inte roligt. Förutom allergimedicin verkligen trycker jag i mig vitaminer och mineraler och fettsyror och det funkar.. en liten stund.. Utan dessa hade jag väl varit på sjukhus vid det här laget… Ledsen 

Jag förstår inte riktigt.. Jag har inte varit allergisk alls fram till slutet av förra veckan, då kom det som en smäll. Kom det en gräspollenexplosion då? Eller gav min kropp upp? Kom den samlade effekten av kortisonminskningarna då? Jag har trots allt lyckats minska kortisonet från 20 mg om dagen till 7,5. Nu är jag mao nere i kroppens egen mängd, som den producerar själv. Kortison är ju ganska effektivt mot allergi…

*hmpf* irriterande är det iaf. Solen skiner från klarblå himmel och det är 30 grader ute. Jag måste vara inne pga av pollenallergi av sällan skådat slag, Samt solexem i ansikte och på armarna.. Gråter

(ni får förlåta ev stav- och ordfel, då ögonen är så svullna att jag inte kan öppna dom helt och fokusera blicken… *snörvlar*)

Jag är ynklig…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

magma
0

Fy vad jobbigt! Blir det bättre efter regn, om pollen i växter/blommor liksom regnar bort lite? Här hemma blommor gräset ute på åkrarna just nu, timotej, kvickrot mfl arter. Hoppas du snart mår bättre!!

Saga2
0

Nämen usch Anterrabae, det låter verkligen inge vidare…..Ledsen

har själv varit pollenallergiker sedan jag var 7 år, så jag ver precis hur du känner dig, var ca 20 sommrar med ögon svullna som pingisbollar, veckexem & värmeexem, näsblod stup i kvarten, för att inte tala om att man såg ut som en suput med sin ständigt svullna & röda näsa. Min allergi har dock lindrats avsevärt med åren, men iår tog den riktig fart i torsdags igen. Helt klart värmen som gjort att allt bara exploderat ute. Hoppas det blir bättre för dig snart & ja kortisonet ska du nog vara glad att du får i dig just nu Glad massa styrkekramar till dig

Mona-Stina
0

Stackare! Jag tycker jag har det jobbigt i värmen och håller mig inomhus på grund av hettan.

Du din stackare är dessutom allergisk. Hoppas det kommer regn snart som binder pollenet och du kan gå ut.

emu_
0

Det kom just mycket gräspollen förra veckan, kände också av just det. Så om du har haft problem med just gräs förut så var det säkert det som slog till. Hoppas att de har förökat sig färdigt snart (himla oanständigt det där!) så att man kan få tillbaka sin näsa snart…

problembarn
0

Anterrabae; jag blev så där allergisk förra våren (då höll jag på med min candidabehandling). Det var så täppt i bröstet på mig så att jag vaknade på nätterna och trodde att det var kattslagsmål utanför men insåg att det var mitt bröst som pepGenerad. Jag fick inte luft och vaknade flera gånger av att det kändes som om jag höll på att kvävas (jag uppsökte INTE sjukvården eftersom deras enda medicin är kortison och det ville jag inte ha…).

Jag uppsökte min kinesolog, hon botade mina väsande lungor på en enda behandling!!! Har inte haft en känning sedan dess!! För mig var det känslomässigt skit som hade satt sig på andningsorganen och hon plockade bort det! Till och med min sambo som inte tror på alternativvård överhuvudtaget fick sig en rejäl tankeställare eftersom astman med alla dess tillbehör bara var borta efter hennes (ENDA) behandling! Dessutom är all min pollenallergi borta sedan jag fick bukt med candidan… ge inte upp, det kan bli bättre, jag lovar ;-)

Lycka till!

Babz
0

Kan vara gräspollenexplosion i värmen. Har själv känt mer av min allergi än jag brukar.

Brukar kunna lindra att skölja ögon och/eller näsa med koksaltlösning (finns t.ex på apoteket eller gör själv: 9 g salt till 1 liter vatten)

Lider med dig! Hoppas det ger med sig snart!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Mervi
0

Vad jobbigt du har det, hoppas det blir snart bättre och mindre pollen i luften.

Anterrabae
0

Tack alla! Jo det är jobbigt.. Duschen är min bästa vän just nu.. *ler* den och havet och badsjön…  Så länge jag kan skölja av mig så…

Att skölja näsan är oxå underbart.

Kortisonet vill jag inte börja med igen.. eller rättare öka upp igen. Har haft så jobbigt med att få ner det. Diabetesen börjar stabilisera sig igen till de lägre kortisondoserna.

Jag vet hur jag ska göra.. och jag vet att det med stor sannolikhet ligger känslor bakom.. det brukar det göra. Har varit allergisk sen början av tonåren.. över 15 år nu.. en period var det så illa att jag åkte in akut med astmaanfall flera gånger varje vår/försommarr.

Kan mota det lite med medicin och framförallt kosttillskott. Men ska höra av mig till min biopat,. hon tar bort det eller iaf det värsta.

Tack igen för er uppmuntran.

//Ida

holygittan
0

Här kliar det som bara den oxå i ögon och näsa. Det är säkert nåt gräs som blommar…

Fast jag vägrar ta en extra tablett ( kestine) för den gör mig så torr i halsen.

Ett rejält nattregn skulle nog rensa bort det mesta pollenet!

Anterrabae
0

Gräset tokblommar. Jag kollade texttvs pollenprognos och där står det att det är mycket höga doser gräspollen i göteborgsområdet. H+ kallades det visst. Det var mesta möjliga på deras skala.

Ett rejält regn skulle inte sitta fel..

Holy_Gittan: Käkar du vitaminer? Jag har märkt att massor med c-vitamin lindrar. De här dagarna som varit har jag ätit 6-10 g c-vitamin per dag. Och massa b-vit och en del a.. till sammans med antioxidaner och sånt. Det hjälper faktist. Man får som bättre effekt på allergimedicinen. (äter zyrlex)

//Ida