Min utmaning, kvinna 26 år!
Hej på er!
Nu har jag surfat runt på "kolhydrater i fokus" anonymt i drygt 3 veckor och hållit på med LCHF lika länge. Vad underbart många eldsjälar det finns här inne :) Och vad många lyckliga viktberättelser det finns. Ni är ju grymma!
Som sagt, nu har jag börjat mitt egna (förhoppningsvis livslånga) äventyr med LCHF. Jag är en kvinna på 26 år, 173 cm och vägde 73 kg för tre veckor sedan när jag började. Har fortfarande inte vägt mig igen då jag inte äger en våg. Jag är alltså inte överviktig även om jag vill gå ner 5kg till min "normalvikt". Min kropp brukar hålla sig på 68 kg med kolhydratsmat men nu vet jag ju inte vad den bestämmer sig för att uppnå. Kanske mindre? Kanske mer?
De senaste 4 månaderna har jag varit och gjort en skidsäsong vilket har bidragit till +5kg och "alkohol och smörgås"magen har gjort sig lite väl påmind. Men nu, nya tag mot ett hälsosammare leverne!
Positiva effekter hittills jag har märkt att jag blivit smalare runt midjan, armarna, ansiktet och kärlekshandtagen. Min mage mår strålande bra :) Inga mer gaser, uppsvälldhet osv.
Mitt största mål är att få tillbaka min starka kropp och förbättra min kondition betydligt, vilket är ett måste då jag ska spela bandy på högsta nivån nästa säsong. Jag tror stenhårt på att LCHF kommer hjälpa mig med mina mål, framförallt kanske att jag inte kommer bli sjuk lika ofta och kommer kunna träna mer kontinuerligt.
Önska mig lycka till :)

Lycka till Jest! 
Agneta

Lycka till, låter som du är på god väg redan :)
Qui dormit, non peccat
Lycka till =)!

Här kommer också ett lycka till! 
Du har en sund inställning och det i kombination med att du märker så tydligt vilka hälsovinster du redan fått gör att du definitivt kommer att lyckas!
Eftersom jag inte har så många extrakilon så har jag "bara" gått ner ett kilo än så länge. Nu har jag dock börjat med pf och det känns superbra! Hållt på i två dagar och jag tror detta är mitt sätt att gå ner några kg tills jag är på min målvikt 68kg.
Annars går allt bra för mig, mitt uppe i tentaperiod nu och jag har aldrig haft så lätt att koncentrara mig hela dagarna med plugg:)
Min enda "last" än så länge är bubbelvatten från min sodastream med färsk lime i! Så himla gott nu i värmen.
Njut av solen alla sköna LCHF:are!
Lycka till! 
För mig har det i alla fall fungerat vad gäller att inte bli sjuk så ofta (tja även för mage och vikt mm), och då var jag väldigt lättsmittad tidigare. Har inte en sjukdag sedan jag bytte kost för ett år sedan! Kunde under förkylningstiderna känna att jag hade en förkylning på gång i kroppen ena dagen men det bröt liksom inte ut och sedan är den borta. Och för dig som sportar måste det ju vara viktigt att få hålla sig frisk. Så heja på och lycka även till med tentorna!
/Millie
Måste säga att det här med pf är verkligen superbra! Börjar dagen med en powerwalk på ca 40 minuter och äter första målet runt 12. Jag kan se att jag har minskat i vikt, blivit mer fast. Ska väga mig i helgen och se vad resultatet säger, även fast jag inte bryr mig så jätte mycket. Men jag känner mig så nöjd i kroppen :) Kanske beror på att man fått lite färg också efter alla dessa soldagar :)
#Millie1 jag håller verkligen med! Jag blev också väldigt lätt sjuk och jag är förvånad att jag inte blivit sjuk än!
Idag skrev jag en tenta, gick nog bra. På fredag är nästa tenta och sen är det sommarlov, eller ja, jag ska ju jobba hela sommaren men ändå. Ska bli gött :)
En liten uppdatering. För två veckor sedan var jag på festival, det gick både bra och dåligt. Jag år för det mesta bra, men det slank med något kött i pitabröd nån gång. Ägg och bacon tillagat i trangiakök till frukost tillsammans med LCHF bröd med mjukost, kött utan pommes till lunch osv :) Dessvärre intogs ju endel alkoholhaltiga drycker…
Förra veckan började jag med träningen igen efter festivalen, har gått superbra! Tre styrkepass + ett konditionspass blev det. Tanken är att köra fler konditionspass men jag hade sådan träningsvärk i benen att det inte gick, haha!
Allt som allt så känns det väldigt bra. Jag har hunnit jobba en vecka och då är det så lätt att komma in i bra rutiner. Keeep on fighting!
Just det, jag har börjat blogga också, om någon är nyfiken!
Lycka till Jest
Jag har oxå börjat mitt nya liv som Lchf:are (inne på min andra vecka) märker redan att magen gillar den nya kosten..tassade oxå runt här inne ett tag innan jag gav mej till känna..verkar finnas en massa fina människor här.
Tag vara på ditt liv,det går inte i repris
Lycka till du med Anise :) Kul att du redan märker av förbättringar med kroppen! Det är så skönt att slippa den där bubbliga och oroliga magen man dras med annars :P