Ny
Hej jag helt ny här och tänkte mig att imorgon börja mitt nya liv. Nu vill jag gärna få tips av er på hur ni äter och framför allt vad. Jag jobbar så det måste först vara en bra frukost, mellanmål och sedan medhavd lunch, sedan önskar jag också förslag på middagar. Hoppas att ni kan hjälpa mig.
Eva

Hej och välkommen hit!
I vänstermarginalen har du en hel del tips, t.ex under rubriken "LC-kost för nybörjare" eller kolla in doktor Annika Dahlqvists blogg: http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika
Tips på mat o ch recept m.m hittar du under rubriken "Mat - …"
Lycka till!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Rekomenderar också Dr Dahlqvist kostråd.
Sen är det lite upp till dig, vad du tål och vad du gillar att äta.
Frukost: rester från gårdagens middag, omelett med tillbehör, fet yoghurt 10 %, sk meze, lite ost eller lite korv med lågt kolhydratinnehåll är exempel på bra LCHF-frukostar.
Lunch: Se frukost, om du ska ta med dig matlåda. ett par kokta ägg, skinka och majonäs.
Middag: Kött, fisk, fågel, omelett, lite beroende på vad du ätit tidigare under dagen. De flesta maträtter man är van att laga fungerar utmärkt som LCHF mat också om man lägger till mer fett. Hur mycket förändringar man behöver göra beror på hur kolhydratkänslig man är. Grillad kyckling är med majonäs till är bra snabbmat. Just nu äter jag en hel del flintastek, kall eller varm, med majonäs till.
Välkommen hit!
Jag äter oftast ägg till frukost, kokta ägg med smör, eller stekta med bacon.
Lunchen tar jag med hemifrån, gårdagens middagsrester + lite sallad.
Middag: Kött,fisk, kyckling, med smör eller ev gräddsås.
Till middag äter jag inga grönsaker för att hålla kolhydratmängden nere.
Några mellanmål behöver jag inte med denna kost.
Lycka till!
hej o välkommen!
Välkommen!
Numer pensionär i Nynäshamn