Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3179 ggr
ulrika_m
0

Vi behöver din hjälp!

Jag och en annan mamma ordnar varje sommar ett veckoläger för barn och ungdomar med diabetes och deras familjer. Landstinget i Dalarna arrangerar allt det praktiska som mat och husrum, men det är vi föräldrar som fyller veckan med bra och roliga aktiviteter.

I år tänkte vi att barnen skulle få en riktig energikick som räcker långt in på hösten, något att minnas tillbaka till när det ska stickas i fingrar, mage och lår varenda dag. Vi tänkte ordna en cirkusskola!

Men det är ju liksom inte gratis. Så vi har sökt pengar från en fond och nu är vår ansökan en av tre finalister. Vem som får pengarna avgörs genom en internetomröstning, och det är här ni, kära lowcarbare, kommer in i bilden. Snälla, hjälp oss förgylla lägret för 50-60 barn genom att rösta på vårt förslag på den här länken:

http://www.bayerdiabetes.se/sv/Dream-Fund/Aktuella-finalister.aspx

Vårt förslag heter "Anette Bergqvist och Ulrika MacGregor: Cirkusläger för barn". När du röstar får du ange din e-mailadress, du får sedan ett mail med länk som du måste klicka på för att din röst ska räknas.

Jag hoppas, hoppas att många vill rösta på oss så att vi kan göra verklighet av den här drömmen! Tack till er alla på förhand! Pray

magma
0

Vilket bra intiativ! Självklart röstar jag! Såg att ni nu leder med 51% mot nr 2 med 44%… Lycka till!

Mona-Stina
0

Klart man röstar på en sån grej.

Koylie
0

Röstat! Maken och mamma oxå!

xanni
0

Röstat och klart!

birmalover
0

Röstat håller tummarna för er!

MarieO
0

Har oxå röstat ni leder med 52% håller tummarna för alla barnen Skrattande

Airam1
0

Min röst är nu registrerad !

Karin20
0

Självklart att jag röstar, mycket bra initiativ!

//Karin

Margareta
0

Röstat och klart…hela familjen

Numer pensionär i Nynäshamn

Sara40
0

Röstat och sambon också…. Önskar att alla 3 finalister kunde få pengar men er aktivitet rör ju trots allt fler än en som har diabetes. Hoppas att ni vinner och att lägret blir roligt på alla sätt och vis!

Gojkan
0

Röster lagda både från min och min mans e-postadress.

Josp
0

Nu har jag röstat!

sandramaria
0

Nu har jag röstat!

LissyW
0

Klart jag röstar på något så viktigt.

Tofsvipan
0

Röstat!! Nu har ni 53%. Min motivering är att min röst bidrar till att många barn kommer att ha glädje om ni vinner. Lycka till!!

Babz
0

Klart jag röstar!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

lillajag
0

Både jag och maken har röstat.

Mervi
0

Röstat!Skrattande

Bookjones
0

Har röstat.

KatNyb
0

Har två vuxna barn som har typ 1 och själv har jag typ 2. Cirkusskola är jättebra och kommer många barn tillgodo, det har jag röstat på. Diabeteshund tycker jag att man vid behov ska få som hjälpmedel på samhällets bekostnad.

ulrika_m
0

Men jösses vilket gensvar! Tack allihop som röstat på oss! Kyss

Nu är det bara två dagar kvar på omröstningen, och vi leder än men tvåan knaprar sakta men säkert in på oss. Så har ni inte röstat förr så är det dags nu! Här kommer länken igen:

http://www.bayerdiabetes.se/sv/Dream-Fund/Aktuella-finalister.aspx

(Och då får ni alltså gärna rösta på Cirkusskola för diabetesbarn)

Än en gång stort tack till alla er som hjälper oss på vägen att förverkliga vår dröm! Håll tummarna nu den sista sträckan!

Mona-Stina
0

Röstar en gång till och använder Mannens mail.

Mona-Stina
0

Har faktiskt en adress till jag kan använda.

Tilda-T
0

Har precis röstat och det är tydligen hårfint , ni har 50% just nu. Lycka till!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

anki1
0

har röstat, och har oxå en till adress  så jag provar med den oxå hahaha

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

magma
0

Har inte fler adresser men ska tipsa några…

Majros
0

Röstat och klartGlad

MiaP
0

Röstat för både mej och gubben

AnnaAP
0

Nu har jag röstat!

Kram

emelyaus
0

Undrar om finalist nr 1 provat att äta LCHF..

ulrika_m
0

Puttar upp denna eftersom det nu bara är FYRA TIMMAR KVAR! Och vi behöver varje röst vi kan få! Det är så jämt så det är inte klokt. Jag är ett nervvrak!

Om du inte har röstat så snälla snälla gör en insats för diabetesbarnen och rösta på Anette Bergqvist och Ulrika MacGregor: Barnläger med cirkusskola

http://www.bayerdiabetes.se/sv/Dream-Fund/Aktuella-finalister/Rosta-pa-din-favorit.aspx

Tack och ha en bra kväll!

sandramaria
0

Nu har jag uttömt mina resurser, 3 mailadresser. Otäckt jämnt. Lycka till!!

monkan
0

Nu har jag också röstat. Otäckt jämnt….

Babz
0

Hur gick det? Räckte det ända fram?

(Har naturligtvis röstat med alla tillgängliga e-postadresser)

Tyskt ordspråk

Tilda-T
0

HUR GICK DET????

ulrika_m
0

VI VANN!!!!!

Jag fick nästan magsår på kuppen, men efter en hel månads omröstning så fick jag besked i förrgår att vi faktiskt vunnit 50 000 SEK så att vi kan ordna cirkusskola i sommar! Helt fantastiskt!

Det var tydligen helt otroligt jämnt på slutet och de var tvungna att gå in och räkna alla röster manuellt för att vara säkra på att det skulle bli ett rättvist resultat. Det skiljde bara ca 50 röster mellan oss och den som kom tvåa!

Det betyder att precis VARENDA röst som lagts på oss var betydelsefull. Tusen tack till alla här som röstat på oss och som uppmanat nära och kära att göra samma sak. Utan er hade detta inte gått vägen!

Nu ska vi "bara" planera för lägerveckan och se till att allt går i lås. Det är ju en hel del att fixa som ni kan förstå, men det gör vi så gärna när vi vet att barnen uppskattar det!

Tack än en gång! Kyss

Gojkan
0

GRATTIS!!!!!!!!!!

Margareta
0

Grattis och lycka till!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Grattis!!!!

magma
0

Grattis!

lillajag
0

Grattis!!

Tilda-T
0

Toppen! hoppas ni får en minnesvärd vecka !

MarieO
0

Hääääääääääeligt underbart grattttttiiiiisssssss.

Babz
0

Grattis!!! Hoppas det blir minst lika kul som det låter!!

Tyskt ordspråk