Var hittar man
Tulips hamburgare somd et talas om här ibland? Har letat på Ica Maxi,Willys, Lidl,och idag Coop utan att lyckas.
Tänkte köpa och ha hemma som lite "nödmat" när man glömt ta fram något annat

Jag har inte sett dem heller men däremot köper jag Coops egna hamburgare. Kostar ca 50 kr /kg.
Innehåller 100% nötkött. Inga konstiga tillsatser.
//EE
Jag köper Tulips hamburgare på Ica MAXI.
jag har köpt dom på Willy´s men det var ett tag sedan.

Coop i Karlstad - där köpte jag våra

Tack för tipsen då ska jag banne mig köpa i Karlstad på söndag då jag skjutsar upp sonen till skolan.Så får jag bearbeta min lokala ica maxi sedan att de ska ta hem detta.

Har hittills inte hittat färdiga hamburgare som inte innehåller något som jag nuförtiden undviker i min kost - Lusläs innehållsförteckningen så ger jag mig sjutton på att du hittar bla e-ämnen, konserveringsämnen el tillsatser av något annat slag.
Den lilla stund extra som det tar att göra från grunden är det värt då man alltid vet vad man stoppar in i munnen.

Ja det är min stil också att laga från grunden ,men jag uppfattade att dessa var helt rena från ALLT E-nummer och annan skit..är det inte så då får det vara.
Det skulle bara vara en nödlösning att ha i frysen för lata sommardagar osv.Har jag missuppfattat detta eller är det någon som vet??

*skratt* Ja lata sommardagar kan man helt enkelt inte vara utan snabba enkla rätter i frysen. Men varför inte göra dem själv? Det tar så lite tid att göra x-tra då man lix gör det man gör till lunch el middag. Eller så tar man en dag då man planerar in att göra storkok, den tiden har man sedan igen.
Brukar själv köpa massor av tex köttfärs på en gång och göra hamburgare, köttbullar, persilje järpar osv och stoppa in i frysen för just kommande lata dagar. 1600 gr frp med blandfärs, el nötfärs från Irland på ICA Maxi brukar oftast vara på x-trapris och jag passar alltid på att köpa minst 3 frp som jag gör stor kok av.
Jag fyller en plåt med råa köttbullar, hamburgare, järpar osv som jag sedan gräddar i ugnen på 200 grader … har varmluft så det går att ha flera plåtar samtidigt … Pefekt att sedan stoppa i påsar i frysen för kommande lata dagar. Likadant är det med kyckling fyll en plåt och gör hela 2 kg påsen på en gång så finns det färdiga kyckling bröst i frysen som bara behöver tinas och ev värmas. Det mesta går att göra i förväg och frysa in.