Zumba.. haha!!
Hihi.. testade precis Zumba för första gången, dans-tränings-hoppaskuttandet från tvshop.. Och hjälp, måste nog dra ner persiennerna om det ska testas igen..
Har ju lika mycket koordination i kroppen som en lyktstolpe ungefär.
Är det någon här som har testat o kört lite regelbundet, funkar det? Gör det nån nytta?
Känns ju jäkligt tramsigt o träna i vardagsrummet men det verkar ju som att det kan vara kul när man väl lärt sig.
Såå.. erfarenheter av detta program??
Hej där!
jo jag har införskaffat mig zumba, basics,cardio och muscle and tone. Jag har inte haft de mer än en vecka å har tränt 5 dagar.. otroligt nog har mina skinkor börjat ta form!! dom har blivit fastare å hela jag har blivigt smidigare men fy för en rackarns va man svettas efter ett 50 min cardio pass. jag e total nöjd! tänkte kombinera me hf/lc diet.. de ska bli skojj å se vd resultatet blir =) Men de käns bra knepigt i början men när man väl lystnar på musiken å bara går in för att dansa å ha kul bryr man sig inte så mkt om någon ser. lycka till!
#2 Låter ju riktigt bra!! Jag fixade inte mer än en liten stund, kände mig så löjlig
Gick ut o joggade i stället nu ett par km. Men ska nog allt försöka igen, verkar ju kul.

Ser jättekul ut, blir lite sugen att börja med danceaerobics igen.
Lite osäker på vad som skiljer sig dock mera än juckandet 

Herregud vad det såg kul ut! Det vore kanske något för mig, för när jag var ung, smal och vacker (nu är jag bara vacker
) höll jag på väldigt mycket med latinamerikansk dans så de där stegen kan jag ju redan!
#2 Vad är du har införskaffat - en dvd? Var kan man beställa sånt?

Säkert på Pirate Bay 
#5 Finns på tvshop.com och säker massa likn. sajter. Och på PirateBay. Där jag skaffade min eftersom jag är för snål för att betala för saker innan jag vet om jag vill a dem 

tack för tipset!
599 kr för en dvd är mera kriminellt än att ladda ned 
sheena, vad hette videon du laddadener…? vad sokte du pa?
Låter jätte kul. Om man vore flera på samma ort kunde man dra ihop ett gäng och göra det tillsammans ju. Då slipperman känna sig fånig i V-rumet
Zumba Fitness - Basics & 20-Minutes Express var den jag laddade ner, innehåller genomgång av alla bas-stegen och sånt.
Sökta bara på Zumba, fanns lite olika att välja på. Tex Sculpr&Tone och Cardio Party osv.

Har en sambo som ibland står och flinar och filmar mig bakom ryggen när jag håller på med konstiga övningar på wii fit brädan. Han vill nu verkligen att jag ska börja med Zumba och har redan ordnat filmen i present…
#12 misstänker attd et kommer bli min gubbes största nöje oxå.. :) får "dansa" bara när han inte e hemma tror ja..
de fins på zumbafitness.com och tvshop att besställa å så pirarebay å mininova som då e lågprisalternativen.
rekomenderar att man i lugn ro tar siga an första skivanovan nämda zumba basics, där dom går igenom alla stegen å va dom heter sen e de oxå ett 20 min express pass som funkar när man har ont om tid i övrigt varierar jag mellan både cardio party och sculpt and tone beroende å hur jag känner mig men när man väl har börjat så blir de bara roligare å roligare ju bättre man lär sig hänga men visst fan ser de tokit ut ibland å man står å skrattar åt sig själv men de e ååå så värt de,

och inte vill de vara med heller….
nää.. tråkmånsar. försökt få med min på friskis&svettis-jympa för ett tag sen.. de har så gratis utomhus-jympa på sommaren. lite kul sådär.. men det var tvärnej där oxå.. :( fast de e klart.. han har sina saker.. cyklar down hill o sånna där galenskaper som jag helst avstår.. hehe..
jag passar på när de inte e en vuxen i närheten.. han kom in en gång.. stod bara å glodde, sa inget heller… vet inte om han gillade vad han såg lr inte men… jag kunde inte koncentrera mig efter d.. de va jobbigt haha!!

hahahah! Precis så känner jag också - man känner sig jättedum efter att de "tittat konstigt". Klarar inte heller köra fullt efteråt, man kommer helt ur sig.
min har liknande galenskaper fast på landsvägarna ofta 8 mil om dagen… Så nej tack, inte vad jag skulle kalla roligt sätt att röra mig på!

Det strider väl kraftigt mot iFokus regler att tipsa om piratverksamhet. Sök på Amazon eller andra web shoppar så finns det kanske billigare alternativ.
Jobba gratis en vecka om ni tycker det är så lustigt (eller hoppa över en månads sjukpeng). Snåljåpar.
pfft… jag jobbar me idiellt arb så jag gör mina gratis pengar, dont u worry å btw så va de inte meningen att "tipsa" om något alla redan vet.. paragrafryttare där!!
Åh vad underbart! Jag vill definitivt lära mig Zumba!
hahaha har i spanien ar det inte olagligt;)
då tycker jag du ska prova de e underbart å man svättas bokstavligt talat baken av sig, hur du nu än väljer att införskaffa den är helt upp till dig ha d got!!
må bäst å lycka till me Zumba!!
tack gila31! d ar sa sot:9 ska prova sa fort ag kommer hem
Det verkar vara så himla kul! Det ska jag testa imorgon redan! Återkommer med rapport!
aswedishsmorgasbord.com

har själv varit i artistbranchen i mååånga år. Blev svårt att få ihop det då bl a skivartister började jobba gratis på många evenemang då de räknade med att få sälja fler skivor i exponeringen.
T om många tv-kanaler slutade med gage nästan till 100% och även filmbolag. Många skådeartister blev tvugna - om de kunde - att anpassa akterna för masspridningsmedier. Arbetslöshetsprojekt gjorde många till "artister" och sysselsatta men på bekostnad av ännu fler jätteduktiga artister som helt var beroende av att branchen alltid byggt på vinn eller försvinn. De duktigaste föll helt enkelt ofta bort. Allt medan Teaterförbundet tittade på.
Så tyvärr har jag faktiskt jobbat gratis en hel del mot min vilja. Mycket p g a masskulturen och skiv-/filmbolagen. Har accepterat de nya tiderna och anpassat mig nu och det tycker jag att de också ska göra!!!
Detta kommer att bli mitt sista inlägg i detta ämne då det dels är OT samt att det gör mig på ytterst dåligt humör och det är inte därför jag är här.
Starta gärna en tråd där detta diskuteras, det finns säkert de som vill prata om det…
Ska bara tillägga att jag köper saker när jag vet att jag gillat eller gillar något.

#20 Självvalt gissar jag. Men upphovsmakarna till dvd:n har valt att inte ge bort materialet gratis. Fast du tycker de gjorde ett felaktigt val.
Du tycker naturligtvis att det är ok att stjäla. För paragrafryttare vill du ju inte vara …

#26 Svag ursäkt. Vilka val du har gjort har inte att göra med vilka val andra gör. Du är skyldig att betala för varor och tjänster som kostar pengar. Allt annat är stöld.
"Har accepterat de nya tiderna och anpassat mig nu och det tycker jag att de också ska göra!!!"
Intressant. Du omyndigförklarar en väldigt stor mängd människor för att du (ofrivilligt) har valt en väg.
Det är inte piratkopiering denna tråden skulle handla om. Alla har ju olika åsikt i den frågan, så please ta diskussionen nån annanstans. OK?
Skulle gärna köra Zumba i grupp i en sal men hemma i lilla vardagsrummet är out of the question.
Vet nån om det kommer att köras som gruppträning i sthm?

#29 Vad har olika åsikter med det här att göra? Ska vi diskutera huruvida det är ok att stjäla i en butik eller inte och tycka det är ok att göra det eftersom någon är av den åsikten. Brist på respekt för andras verk. Ni vill inte betala för det, men ni vill gärna använda det. Du spred länken vidare, du startade diskussionen.
Undra hur gila31 ställer sig till paragrafrytteri den dagen hennes tonåringar börjar röka och/eller dricka? Det är enligt lag förbjudet för barn att syssla med sådant, men vill hon framställa sig själv som paragrafryttare inför sina barn? Eller är det skillnad på lag och lag? Vad hände med ansvar?
Miyu, jag gogglade zumba tidigare idag och det finns visst en tränare i sthlm. Det kan ju vara värt att kolla upp. :-)
jag har ingen aning men jag vet att i usa har dom kurser men man kan nog undersöka saken närmare för jag tror att de sklle vara extremt populärt… jag skulle gå!!
de e inte ok att själa ja har heller inte sagt att jag gjort de men dina förutfattade meningar kan du ju behålla för dig själv.. var å en står för sitt.

#33 Vilka förutfattade meningar tycker du att jag har?
ja va tror du..
Jag har köpt från TV-shop, kostade 599 kr + frakt 90 kr. Det har inte kommit än så jag väntar ivrigt 

Hihi!! Tack för länken till Pirate bay, nu ska jag också prova det trots att de på TV shop ser skit dumma ut!!
Så kul det ser ut. Det vill jag också börja med. Fast det där att inhandla en video, det funkar inte för mig. Måste ta mig till ett ställe med många andra. Blir också en helt annan upplevelse då!
OMG!! Vad roligt det är!! Jag har hoppat och skuttat
och trasslat ihop armar å ben;D men jösses
så svettig jag blev!
Är väldigt glad att vi bor i villa och inte har grannar under…
aswedishsmorgasbord.com
Åh jag vill oxå! :-)
Men har inte riktigt råd att beställa än så jag får glatt studsa vidare till klippen på YouTube ett tag till. Det finns ju några att välja på. :-)
Hej alla!
Med hänvisning till iFokus skrivregler* har vi Medarbetare beslutat att ta bort länken till PirateBay.
Det är i dagsläget olagligt både att lägga ut och ladda ner upphovsrättsskyddat material. Om någon vill göra detta finns det möjlighet att kontakta varandra på andra sätt än i en tråd här.
Hoppas att ingen blir ledsen för detta och att diskussionen om Zumba fortsätter lika friskt som förut.
Maia
medarbetare
- - -
*
Det är inte tillåtet att:
- Bryta mot svenska lagar och förordningar.
- Kopiera upphovsrättsskyddat material.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Helt OK, började ändå nästan ångra att jag lade upp den. 
#32 var hittadadedu tränarn i Sthlm??
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
oki synd de inte har egen lokal som man kan gå till. Jobbet är vi bara 4pers på och gymet är för litet antar jag. 
Tränar Ni ännu? är de det roligt? jag har lite problem med mina knän så det kanske inte aktuellt, men det ser fruktansvärt roligt ut.
Känner Ni av era knän när ni tränar?
Kanske finns nån mildare variant?!
Jag har inte haft råd att köpa skivorna, men jag hoppas kunna göra det framöver…
Tänk om man kunde träffas (bor i Sthlm) och göra detta som en kurs . Intresserade??
Själv har jag presis köpt ett zumba fitness till dvdn och jag har presis dansat det för första gången jag hade inte så mycket tid så jag tog den 20 minuters skivan och jag gick ner 1 kilo 
Det blir nog lite roligare när man har lärt sig
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Annars så kan man dra på i volymen med sådan musik man tycker bäst om och som passar den egna rytmen bäst och röra på sig som man tycker själv.
Jag ville att jag kunde, men tyvärr så ger fibromyalgi inte det utrymmet i rörlseapparaten hur nyttigt det än är, men jag försöker låta mig ryckas med när jag hör musik jag gillar.
Ska dra fram mitt Zumba wii spel!
Zumba live! and flat abs är väldigt roligt det oxå! =) 90min rolig och bra träning! Och mina magmuskler är så förbannat sjuka efter bara ett pass =D Men lönar sig att testa! =)
Har precis börjat med zumba men är redan "beroende" =D Har tänkt köra zumba 5 dagar i veckan kombinerat med lchf =)