Folkrörelse för Slow Cooker
Efter att ha läst om Slow Cooker här och googlat runt på det så har jag insett att mitt liv inte varit fulländat utan denna manick. Därför har jag nu gett mig tusan på att få tag på en.
Spårade upp att Kenwood säljer sådana i Frankrike, som dessutom har samma el som oss! Så jag mailade dem o frågade varför de inte såldes här.
Fick till svar att de inte är aktuellt för tillfället men att om efterfågan skulle öka kan de tänka sig att börja ta in dem i sverige! Så vad tycker ni? Ska vi intew börja berätta för dem att det finns många här i sverige som är intresserade?
Jag mailade Key Account Manager Bosse men fick svar av jorgen@witt.dk
Bra idé!! FLER SLOW COOKERS ÅT SVENSKARNA!!
Blir nästan sugen på att börja exportera dom till Sverige 
Synd att dom är så tunga. Jag gärna hjälpa till att skicka till de som var intresserade, men portot skulle väl bli astronomiskt…
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Jag får inte länken i #0 till importören att fungera?
Magma - Tar du bort allt annat än det sista ("www.witt.dk") i adressrutan så hamnar du här www.witt.dk (verkar vara en dansk webbsida).
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Clas Ohlson säljer crockpots - clasohlson.co.uk vill säga. Larvigt att man inte kan beställa från amazon.co.uk. De har ju jättemånga att välja på.

Sa klart att jag maste halka in pa denna traden!! Har just startat upp dagens kok , hel kyckling som blir sa mor att det nastan faller av benen.Har haft min slow cooker i 2-3 veckor nu, och ar very happy with it!!!
Har ni kollat upp Ebay uk? De har flera slow cookers, och ibland star det ju att de skickar utomlands??Man kan ju maila forsaljaren direkt och fraga.
Annars far det val bli sa har; Babybel och jag far borja smuggla slow cookers till Sweden 

Hemul - #4 - Varför kan du inte betsälla från amazon i UK? Jag beställer musik och böcker därifrån ibland. Men säljer de inte dessa cookers utomlands?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
De säljer inte allting till alla länder. Och de säljer inte elprylar och elektronik till Sverige. Kameror och sånt är också kört. Ivf sist jag kollade.
Slow cooking går lika bra i ugnen på lägsta temp som ugnen kan uppbringa. I stekpåse eller lergryta blir det helt underbart gott. Så slipper man ännu en skrymmande maskin i köket 

Slow Cocker….? Vad är det?

Hemul - jag kollade. Så här står det i Amazons (UK) "Delivery destinations":
* * *
"Delivery Destinations Certain items bought from Amazon.co.uk and from third-party sellers can be delivered only to certain countries. Click the links below to check the list of countries those items can be delivered to.
DIY & Tools, Electronics, Health (excluding medicine), Home & Garden and Kitchen items United Kingdom (England, Northern Ireland, Scotland and Wales), Austria, Belgium, Bulgaria, Cyprus, Estonia, France, Germany, Hungary, Ireland (Republic of), Italy, Latvia, Luxembourg, Netherlands, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain and Sweden."
* * *
Så det ser ut som att det faktiskt går att beställa slow cookers från Amazon nu! :)

for mig ar det valdigt bra for jag har ugn som gar pa gas!! Sa att lamna en liten cooker pa under dagen som gar pa mindre strom an vanliga glodlampor kanns sakrare.
Men det var ju bra, Andina! Det är inte alls länge sedan jag sist försökte, i våras kanske. Kanske man ska skriva till tomten då… 
Snart är jag (förhoppningsvis) lycklig ägare till denna. Tack igen, Andina. 
Frakten blev inte farlig fast den är såpass tung. Har hört att Rival ska vara de bästa, men den här är ärtigare och hade fått bra recensioner, den också. Det enda som oroar mig är att det ser plastigt ut kring locket. Man får väl se..
Höll på att göra bort mig totalt. Hade tydligen lagt den till kundvagnen tidigare och de verkar ha gjort om systemet, så istället för 2 separata poster var det nu bara en, men det stod 2 ex. Det såg ju inte jag, trött som jag är, och jag hade beställt lite böcker också. Tyckte det blev lite dyrt, men inte så farligt. Som tur var insåg jag mitt misstag precis när jag skulle godkänna köpet. 
Bra att Morphy inte har något varmhållningsläge då. 
Det är nog ingen skillnad. men ärligt, varmhållningsläge och timer som en del Rival har hade varit bra. Gillar jag den här och använder den mycket kommer jag antakligen att köpa en större också. Måste ju vara perfekt för buljongkok, vilket denna är väl liten för.

Har nu äntligen hittat var man kan köpa en slow cooker på en svensk sida
http://www.pixmania.se/se/se/1027266/art/kenwood/langkoksgryta-cp658.html

Det får bli folkrörelse för att de ska ta in fler på Pixmania, de är slutsålda 

Pixmania har ju såna där morphy richards också, för 700 spänn.

Jupp, hittade Mrophys nu http://www.pixmania.se/se/se/2024995/art/morphy-richards/programmerbar-laghastighe.html
Vill tala om att jag är jättenöjd med min Morphy. Så tack igen Andina! 
Den håller temperaturen perfekt, har kollat med en köttermometer i vattnet, ~85 º precis som det ska vara, och den är dessutom snygg. En av de större av Morphys modeller har däremot anmärkningar i kommentarerna på Amazon om att den blir för varm. Då missar man ju hela grejen och kan inte låta maten stå hur länge som helst. Men det verkar vara nya modeller på gång, så det kanske rättar till sig.
Jag får ner 2 hönor i min om jag skär av benen och stoppar in ett ben i varje skrov.
Tänker definitivt köpa en större också, men jag väntar och ser hur de nya Morphy verkar. Jag kom på att Rival kanske inte är så smart i.o.m. att de kommer från Kina. Tänker på glaserat lergods och bly.
Det postiva för mig är dels att man sparar ström. Min storlek drar som en vanlig glödlampa på lägsta värmen. Och dels att det inte blir nåt os eller ånga och knappt värmer upp köket heller. Jag gillar annars att gå och röra i en gryta som står på långkok, men buljong som står och puttar jättelänge är lite jobbigt.
Smakmässigt ser jag nog ingen fördel. Håller med den här artikeln. Smakerna blandar sig så väl att det hela blir lite lamt. Man behöver definitivt krydda på och kanske ha i lite fräscha rotsker och örter, eller vad man nu har i, när man ska äta. Men då blir det kalas!
Varför vill ni inte beställa från Amazon förresten? Det är ju jättesmidigt.
Ingen orsak, Hemul. Kul att du nu får glädje av din långkokare!
Jag blir så sugen på en Morphy! Jag måste hitta 'argument' för att köpa en så'n… Vet ju inte riktigt ännu hur jag kommer att äta framöver - eftersom jag "övar" på att äta djur igen nu… :)
Jag antar att man inte behöver köpa nå'n adapter eller nå't för att kunna använda Morphy'n i Svea Rike, eller?
Jag bytte kontakt bara. Svart sladd och vit kontakt. Läckert! 
Den är snyggare i verkligheten. Det ivf jag trodde var grå plast runt om kanten däruppe är brämet på den faktiskt snygga lergodskarotten. Hantagen och plattan där vredet sitter är förstås plast. Den har precis den där mjuka ljusgula färgen som emaljerade kastruller och sånt hade på 50-talet, så jag tycker den är jättefin!
Har hönsbuljong på gång nu som kommer att få stå närmare 2 dygn utöver koktiden för köttet bara därför att jag inte orkade ta reda på det i tid för att hinna koka ihop och kyla innan sängdags. Benen kanske är upplösta i morgon kväll. 
Glömde! Det är en sak som är dum med den. Karotten är inte ugnssäker. Har sett andra som har ugnssäkra, så det tycker jag är jättefånigt. Skulle vara perfekt för den användningen också nämligen iom att den är snygg att ställa på bordet sedan och högre än andra keramikformar som jag har.
Om jag förstår det rätt så kostar en Morphy 700 kr + 130 kr frakt (minimum) på pixmania. = 830 kr.
På Amazon kostar byttan 288 kr (med dagens värde) + frakt. Frågan är vad frakten gick på för dig Hemul?
Jag köpte annat också, så det kan jag bara räkna ut genom att kolla tabellerna. Glöm inte att det blir moms också. Men billigt var det. Jag för kassabok och jag har bokfört 390:- för Morphyn, men jag minns inte alls om jag la all frakt på den eller delade upp det.
Jag köpte bara en bok förutom grytan.
Item(s) Subtotal: £27.16
Postage & Packing: £7.70
-----
Total before VAT: £34.86
VAT: £7.43
-----
Total: £42.29
Hej
Suget efter en Crock pot/Slow cooker verkar inte vara så stort. Jag hade en sprillans ny för under 300 på Blocket i över tre veckor. Fick det första svaret idag, såld!
Jag funderade nämligen på att börja importera, så den jag sålde var en trevare, men intresset är inte så stort, åtminstone inte bland de som är på Blocket,
Maffe

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#27. De flesta svenskar vet inte vad en Crock Pot/Slow cooker är för något. När jag säger till folk att jag vill ha en så undrar dom vad det är. När jag sen berättar så säger alla att dom vill ha en.
Vet att dom finns i Tyskland så jag har tipsat Lidl om att ta in sådana till deras svenska affärer. Hon som jag pratade med var väldigt positiv och insåg snabbt att även hon behövde en sådan. 
Finns att köpa på nätet.
Tack #29, men va dyra dom är och inte alls lika snygga som Hemuls. Men jag ska ta en funderare.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
nu är det en väääldans gammal tråd men jag undrade över det här att jämställa crock pot och slow cooker. Jag har alltid trott att crockpot är samma som Römertopf, dvs lergryta!?
Fast jag har sett att jag har fel! Men är det nån annan som har haft detta för sig och kan den ha kallats så från början?

Jag tror att crockpot är det ursprungliga namnet på lergryta och att den moderna versionen helt enkelt fått bära det gamla namnet… men jag är inte säker.
De moderna lergrytorna går ju på el idag vilket sparar mycket energi eftersom man slipper använda ugnern. Jag är grymt sugen på att skaffa en slow cooker. Det är ju en ganska gammal tråd men jag har sökt runt lite på google och de enda jag hittar är crock pot vilka jag inte tycker är bra, eller snygga.. Det är viktigt för min sambo.
Har ni tips på andra slow cookers i Sverige och vegetariska recept som går att göra i den?
Det ska va gött å leva annars kan de kvitta