Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5339 ggr
Sweli
0

Sockerersättning

Är det någon som har testat kokos socker?

Coconut Secret, Raw Coconut Crystals, 12 oz (375 g)SRP: $9.59Our price: $9.15 (€6.79)  Savings of: $0.44 (5% Off)(38 reviews )

Det står att den har en låg GI index= Low Glycemic Sugar Alternative

Någon som vet?

hemul
0

Det innehåller 58% socker står det på sajten där bilden ligger. Vanlig sirap innehåller 78%, så späder man den med lite vatten blir det väl ungefär samma sak ur kolhydtarsynpunkt.

Att det har lågt GI tyder på att det är till stor de fruktos.

Wikipedia säger att Kokossocker och palmsocker är samma sak. Är det så så är det mycket gott, smakar nästan lite som mild kola med lite citron i. Vill du köpa så kan du hitta det i asiatiska butiker, men då i kakform. Ser ut som runda tvålar. Jag har en ask med sådana i skafferit som jag har glömt att ge bort de flesta av som jag hade tänkt.

Det ör nog inte nyttigt, nej.

[Pennylane1]
0

Förmodligen inte eftersom det är den onyttiga delen ur vanligt socker…  enligt den senare forskningen.

Marianns LCHF Mat & bak
0

jag håller mig till erythritol och steva, de påverkar inte blodsockret överhuvudtaget. Glad

jag anser att GI är som att röka cigarett med filter på, filtret gör inte produkten mindre skadlig för det.

Sweli
0

Det finns en kommentar  som säger att den inte höjer blodsockret. Det låter gott dessutom.

Jag funderade om jag kunde köpa den till min man som tar 4 sockerbitar/koppkaffe Skrikandes och jag kan inte övertala honom att blanda med stevia eller erthritol, har försökt men han gillar inte det.

Kanske denna produkt är bättre, vad tycker ni?

Vad ska jag ersätta sockret med? Alla förslag accepteras Skrattande

MimLan
0

Det är så mycket socker att det inte går att ersätta med annat, smaken kommer att skilja sig ordentligt.

Det handlar om att avvänja sig vid den nivån.

3,5 sockerbitar vecka 1

3 sockerbitar vecka 2

2,5 sockerbitar vecka 2, osv.

Sweli
0

Jag har redan försökt med det men han fortsätter att ha lika mycket socker.

När han har drukit en kopp fastnar skeden i koppen.

Min  fråga är om Cocos socker är nyttigare eller inte.

[Pennylane1]
0

som jag skrev, om det är 100%, eller näst intill det, fruktos är det inte nyttigare än vanligt socker eftersom man kommit fram till att det just är fruktsodelen i vanligt socker som är värst!

carbonara
0

Vilka är "man"?

[Pennylane1]
1

ja, jag vet inte riktigt, jag funderade på hur jag skulle skriva, det är flera forskare som lagt fram de här nya rönen, men jag vet inte vilka exakt.

[Marja-Liisa]
1

Finns mycket forskning om du söker tex nash + fructose. Fruktos höjer inte blodsocker men behandlas i kroppen ungefär som alkohol, därför undviker jag frukt.

gun92884
1
magma
0

#6: Frågan är om cocossockret upplevs som mindre sött- för isådanafall kanske din man helt enkelt utökar mängden i kaffet för att få till samma sötning… Tungan ute

Sweli
0

Jag såg att iHerb hade en ny socker som är en blandning av Stevia och

erythritol, kan det vara bättre? kanske den har inte så mycket eftersmak.

$19.20

(35)

Stevita, Stevita, Spoonable, 16 oz (454 g)

gun92884
0

Truvia ar samma sak … men billigare.

misshart
0

Beställ STEVIA istället!

Sött och helt naturligt, ingen blodsockerpåverkan,

inga kcal eller carbs och behövs väldigt liten mängd!Flört

MimLan
0

#15 PS. Du är medveten om att socker är helt naturligt, det med? Och sånt som arsenik och ormgift.

Det kan vara bra att vara försikig med luddiga argument, menar jag.

#13 Det är ju bara att testa. Jag tål inte stevia, det smakar otrevligt för mig. Det är ju en sådan sak som är helt individuell hur man uppfattar smaken.

En del av mig undrar dock hur en som tar så mycket socker i kaffet alls skulle acceptera någon annan smak i den mängden. Min erfarnehet är att stevia/sukrin funkar i mindre mängder där man vill ha sötma, inte sockerchock. Men testa! Du kan ju fokusera på billigare varianter ifall det skall gå åt mycket.

[Pennylane1]
0

# 15 tänk om man inte gillar smaken på stevia då? Måste man beställa det ändå? Flört Jag hör till dem som tycker stevia är i princip oandvändbart, min första påse ligger mer än halvfull sen tre år tillbaka, men sukrin köper jag regelbundet, även om jag inte äter det var dag….

Sweli
0

#15 Stevia har jag redan hemma och gillades inte varken av min man eller jag.

Xylitol har jag testat och det lämnar en metall smak i munen.

Jag köpte Sukrin och var samma metall smak.

Köpte Now Foods, Erythritol som är den som smakar mest som socker och lämnar inte varken den beska eller metall smak i munen.

Jag läste på iHerb hur andra använder Stevia och blandar med Erythritol.

Så nu har jag börjat att blanda LITE av Stevia y  Erythritol. Jag testar nu vilken mängd är den bästa.

Varför jag blandar Stevia är för att den är mycket sötare än Erythritol och då behöver man inte så mycket för att hitta den sötman man vill ha.

[Pennylane1]
0

#18  det var ju väldigt konstigt eftersom sukrin ju är erithrytol!?

Marianns LCHF Mat & bak
0

#18 Min blandning i en normalkaka är 2-3 msk erythritol och 1/4 krm stevia. Den bruakr funka i alla lägen.

Numera finns också färdigblandad sådant det brukar kallas för steviasocker.

Sweli
0

#19 Jag vet inte varför men jag känner  skillnaden mellan Sukrin och den jag köper i USA.

Har inga aktier i iHerb Guld i mun

#20 Tack Mariann jag ska testa din blandning.

Lite senare: Idag gjorde jag egna recept på muffins med smetana istället för grädde. Super goda och vi tyckte inte att de hade eftersmak av blandningen.

Marianns LCHF Mat & bak
0

jag vet inte om detta stämmer, men jag har förstått att iHerb blandar sin stevia med något som ajg inte midnes vad något suspekt iaf och ej nyttigt som gör att bismaken försvinner.

Skulle verkligen vilja VETA om det är så, men ärliga svar lär man inte få från företaget.

jag kan se att något skumt bör det vara då man inte skriver ut 100% stevia… inte vad jag sett iaf.

Sweli
0

#22 det är sukrin och inte stevia jag pratar omSkrattande

Den stevia jag köpt från iHerb har faktiskt eftersmak, det var det som min man inte gillar.

NuNaturals, NuStevia, White Stevia Powder, 100 Packets, 3.5 oz (100 g) $5.99 $9.99 (40% Off)

Och den som jag inte märker en eftersmak:

Now Foods, Erythritol, 100% Pure Natural Sweetener, 1 lb (454 g) $7.17 $8.99 (20% Off)

Marianns LCHF Mat & bak
0

#23 jag missförstod dig där med sötningen. Glad

Sweli
0

#24 jag förstod det SkrattandeSkrattande