Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5070 ggr
ronjaian
3

höjd kroppstemperatur

är inne på min andra lchfrunda, vilken jag hoppas förblir denna gång. Jag har än så länge bara hållt på en vecka och kör inte den strikta varianten som sist. Jag har alltid varit en fryslort. Min kroppstemperatur brukar normalt ligga på 37,3 ca. Men nu ligger den på hela 37,8 och jag känner mig inge dålig alls. Jag fryser inte heller vilket jag annars gör konstant vid soffliggandeGlad kan det vara så att denna kost redan efter en veckas tid kan höja kroppstemperaturen? Tacksam för svar..

dufva
0

Vi är många som tycker att vi blir varmare av kosten vilket ju skulle kunna förklaras av att förbränningen går på högvarv.

Du är dock den första jag hört som verkligen kollat upp det med en termometer Skrattande

Jojo55
0

Jag minns ett tag i början att jag kände mig så varm om händerna, det riktigt pirrade och brände!

MimLan
0

Själva temperaturen tror jag är en tillfällighet under omställningsfasen, det händer en hel del i kroppen då.

Fortsätt kolla och se om den inte sänks efter någon månad eller så.

ronjaian
0

Jag fortsätter njuta av värmen så länge den varar. Känns skönt att gå upp på morgonen utan att behöva dra på sig skoteroverallenFlört tack för era svar!

starhawk
0

Jag kommer inte ihåg exakt när det inträffade men övergången till LCHF har för mig inneburit att jag inte fryser mer. Jag noterar om det är kyligt men som sagt jag fryser inte

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Mooniq
0

Jag har oxå varit frusen av mig i hela mitt liv. Det tog ca 6 månader med Lchf att slippa kalla fötter och frusna fingrar. Nu tycker jag att det är lagom varmt inne när temp.mätaren visar 20 grader , förr ville jag ha 22-23 grader inomhus.

Extra D-vitaminer vintertid har gjort att jag slipper min vinterdepression Skrattande

Kör nu lite tillskott på magnesium då jag har fasat bort koffeinet i  kaffet, jag var stordrickare av kaffe fram till för några månader sen, läste om koffein och dess biverkningar och bestämde mig för att köra extra magnesium under vintern. koffein lakar ur kalcium och magnesium ur kroppen.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Kalle-B
0

För mig är det ingen skillnad med frusenheten innan o efter LCHF.

• Liten fysisk aktivitet = frusen.
  • Hungrig = Frusen
[RipleyKatten]
0

Frusen hur jag än gör.

När jag var fet frös jag aldrig om fötterna, kunde ha sandaler när det var vitt på marken. Men händerna, fy fan.

Nu är det tvärtom, nu fryser jag om fötterna på sommaren, medan händerna inte reagerar lika mycket.