Lite tips tack
Jag har bestämt mig åter igen att börja med denna kosthållning. Känner att jag är redo men orkar inte leta reda på alla artiklar och liknande. Utan det jag vill ha tips om är vad jag kan handla som nybörjare.
Det jag vet är att det behövs:
Ägg
Bacon
Kött med fett runt, typ griskarré
Grädde
Fet fisk, typ lax
Ovanjordsgrönsaker
Keso
Olika "mjöler" av tex mandel
Fiberhusk
Denna vecka har jag dåligt med pengar för min lön kom inte i måndags och har tre barn att mätta om kvällarna och mornarna. Funderar på att läsa på om olika recept och liknande så jag kan ordna med matlistor inför nästa vecka (om jag inte får så mycket köpt denna vecka).
Någon som vill hjälpa mig?
Majonnäs! Jag brukar äta majonnäs till mina ägg. Fantastiskt gott och mättande
Smör! Glöm inte bort smöret! :)
Broccoli! Jag brukar köpa fryst broccoli och koka upp och använda som tillbehör till maträtter. Tycker man inte om broccoli kan man använda blomkål också!
Vitkål! Billigt, och jättegott att smörsteka ex.
Lite tips från mig :) Är själv fattig student så jag har inte heller råd med så mycket dyra råvaror. Det är tacksamt att LCHF är mättande så man klarar sig längre på de måltider man äter. Då blir det ju billigare i längden.
Oj hur kunde jag glömma smöret. 
Är ingen grönsaksätare egentligen men nån gurka och paprika, vitkål och sallad går ner ibland.
Tack för tipsen. 

Basvaror:
Sill (inte strömming om du har barn), makrill och annan saltvattenfisk.
Smör
Vitkål
Yoghurt gjord på svensk mjölk/grädde
Ägg
Färskt kött med kort datum säljs ofta till halva priset.
Frysta sillfiléer från Nordsjön eller Atlanten är mycket billigare än lax.
Bacon, mandel och nötter samt majonäs och oljor kan ligga mycket högt i omega-6 så det är inget jag skulle prioritera.
Grädde och keso betraktar jag som kryddor!

Här finns en artikel med inköpslista för nybörjare
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En veckas matsedel med inköpslista!
Från;
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ägg i alla dess former är verkligen universallivsmedlet för tunna plånböcker! :D Här hemma äter vi säkert 30 ägg i veckan eftersom att det ersätter brödet till frukost och kvällsmat
Jo ägg är billigt.