Blomkålschips
Brukar ni se på den trevliga showen Martha med Martha Stewart? Jag älskar den. För något program sedan gjorde hon blomkålschips:
Blomkål skuren i tunna skivor, som rostas i ugnen med salt och olivolja.
Underbart tips ! Har fin blomkål i kylen, som vita moln, så jag ska hem o prova.
Tack för tipset

Oh, det måste jag prova! Men jag clueless i köket, kan någon beskriva hur jag gör rent praktiskt?
Det ska jag testa i kväll. Gäster i morgon så jag ska göra ett försök - kamikaze variant….

Gör så här:
Skär blomkålen i tunna skivor. Häll lite olivolja i botten på en ugnsfast form. Lägg i blomkålsskivorna. Häll olivolja över. Salta. Sätt in i ugnen, 225 grader, tills det ser färdigt ut.

Låter jättegott, men smular inte blomkålen i småbitar?
//Karin

Karin20 - Använd "stocken" i blomkålen till chips. Går även att torka, skuren i tunna skivor, i ugn….för dekoration och smaksättning på maten.
Kan man fritera dem i ister månne? 
Förresten, visst kan man frysa rå blomkål? Jag äter så lite grönsaker och man måste ju köpa hela huvuden. Börjat tröttna på att slänga.
#7 Frysa rå blomkål blir inte så lyckat, förväll en kort stund i saltat vatten innan du fryser.
#7 Findus har frysta blomkåls buketter, bra att ha hemma, då kan man ta upp precis så mycket man behöver, har tom för mig att de är i den nya stängbara förpackningen.
Tack, BigBr. Jo, jag vet att det finns färdigfryst men jag köper hellre färsk. Det aär bara synd att hälften blir liggande tills det blir dåligt
Gratinera dem med ost och grädde, då kan man spara dem som gratäng ett tag i kylskåpet… 
Var det någon som testade att göra blomkålschips? Isåfall hur många grader i ugnen? Hur tunna skivor? Blev de krispiga eller mjuka? Berätta!!!