Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 3265 ggr
beda_stina
0

Sparrisomelett.

Vit sparris på burk (1 kollis/100g)

Grädde

Ägg

Öppna sparrisburken häll ½dl av spadet (för extra sparrissmak) i en kastrull tillsammans med grädde (salt och peppar efter behag). Låt grädden koka ihop tills den blir väldigt tjock och krämig. Skär ner sparrissen till 3cm bitar ungefär och lägg ner i kastrullen med grädde. Gör sedan en fluffig omelett stekt i massor av smör. Häll upp stuvningen direkt på en tallrik eller i en form och lägg sedan över omeletten. Mums, mums, mums!

drutten53
0

oj detta verkar supergott..det ska jag göra i morgon…läste lite här på sidan  om att en del äter avocado..är det tillåtet..älskar avocado..men majonäs o räkor…jag har för mig när jag började med denna mat..tänkte då köpa avocado..men det var ju massor av kollisar i den..men jag kan ju ha läst fel…måste kolla upp det..för då är ju  mina dagar räddade..hi hi..kram

Babz
0

Sparrisomeletten verkar verkligen smarrig! Ska testas!! Skrattande

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Mervi
0

Avocado innehåller 4,1 gram kolhydrater per 100 gram, så en halv avocado på ca 50-60 gram blir inte så mycket ca 2 g kolhydrater. Jag brukar äta det ibland. Jättegott.

drutten53
0

oja avocado..men räkröra på..då blir det att köpa hem nu då..gud vad jag längtar till min avocado…kram

anki1
0

Testas absolut, vekar jättegott.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk