Sparrisomelett.
Vit sparris på burk (1 kollis/100g)
Grädde
Ägg
Öppna sparrisburken häll ½dl av spadet (för extra sparrissmak) i en kastrull tillsammans med grädde (salt och peppar efter behag). Låt grädden koka ihop tills den blir väldigt tjock och krämig. Skär ner sparrissen till 3cm bitar ungefär och lägg ner i kastrullen med grädde. Gör sedan en fluffig omelett stekt i massor av smör. Häll upp stuvningen direkt på en tallrik eller i en form och lägg sedan över omeletten. Mums, mums, mums!

oj detta verkar supergott..det ska jag göra i morgon…läste lite här på sidan om att en del äter avocado..är det tillåtet..älskar avocado..men majonäs o räkor…jag har för mig när jag började med denna mat..tänkte då köpa avocado..men det var ju massor av kollisar i den..men jag kan ju ha läst fel…måste kolla upp det..för då är ju mina dagar räddade..hi hi..kram

Sparrisomeletten verkar verkligen smarrig! Ska testas!! 
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Avocado innehåller 4,1 gram kolhydrater per 100 gram, så en halv avocado på ca 50-60 gram blir inte så mycket ca 2 g kolhydrater. Jag brukar äta det ibland. Jättegott.

oja avocado..men räkröra på..då blir det att köpa hem nu då..gud vad jag längtar till min avocado…kram
Testas absolut, vekar jättegott.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk