Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2708 ggr
navarro
0

Fettgener?

Ar det nagon som kan forklara om detta med fettgener paverkar oss som ater LCHF?  Den heter tydligen rs9939697 och har en forandring som heter FTO har jag last i en massa tidningar idag.

PaulaW
0

FTO som i…?

Jo, man kan ju alltid spekulera. Hemlis

hemul
0

FeTtO. Skrattande

zeretki
0

*lol* hemul

Babz
0

Det kan möjligen förklara varför en del har lättare att lägga på sig fett. Att det är så har vi ju redan märkt, men nu håller väl vetenskapen på att komma ifatt. Så kan läkemedelsföretagen hitta på något nytt "bantningspiller" som går på den genen… Istället för att äta naturligt… LCHF, alltså Glad

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

zeretki
0

Jag vet inte om jag tror på detta, jag tror mer det har med kosten att göra…

Ett fåtal kanske blir överviktiga oavsett kost men jag tror ändå att dagens konsumtion av socker och stärkelse har orsakat att större delen av alla överviktiga är sjuka och överviktiga.

Pasi
0

Hemul - du är rolig!Skrattande

Eftersom det inte kan vara fel på dagens kostråd så är det väl självklart att det är generna som felar!Flört

Babz
0

Iofs är det väl generna som "felar". Alla blir ju inte tjocka av att äta som livsmedelsvärket förespråkar. Evolutionärt kan det ju ha funnits ett mervärde i att kunna lägga på sig fett inför vintern, men med dagens "kostråd" blir det katastrof. Att man har upptäckt "fettgenen" tycker jag bara är ett bevis på att vi har rätt - kolhydratfattig kost är ett måste för de som har den "defekta" (eller är det den friska?) genen.

Tyskt ordspråk

zeretki
0

Igår kväll när jag låg i sängen så fick jag en uppenbarelse. Kyss Det är kanske så att denna gen gör att vissa av oss INTE tål kolhydrater så bra som andra?

Precis som du säger, egentligen, Babz. Glad Vi kanske har denna gen och då måste vi äta mindre kolhdyrater för att inte bli feta. Vissa verkar ju kunna äta hur mycket godis som helst och itne gå upp i vikt eller bli beroende…så nån skillnad måste det ju vara. Glad

Babz
0

Att det är skillnad har jag märkt… Har en bror, som kan äta precis hur mycket godis, pasta, potatis, bröd etc. som helst och aldrig bli tjock. För mig räcker det att sitta här och skriva om det, för att jag ska gå upp i vikt…. Hur rättvist är det?!? Gråter

Tyskt ordspråk

Mervi
0

Det är kanske de med fett-genen som överlevde svälten. De hade sparat under goda tider och använde av kroppsfettet när maten tröt. Jag har säkert en sådan fett-gen, eller kanske massor…

PaulaW
0

hemul. Två själar samma tankeGlad

hemul
0

Jag gissade det. Räcka ut tungan