Sanna Edin på TV NU
Nyhetsmorgon efter tio. Ivf tyckte jag de sa att hon skulle komma efter pausen.
Nån som såg det?
Numer pensionär i Nynäshamn
Knäpp på TVn. Det är NU.
Sanna är intelligent. :)
Livsmedelsverket tjatar om att mättat fett är farligt och margarin är BRA!
Tanten från SLV, vad hon nu heter, ser allt lite mullig ut. 
Mitt ljud fungerar inte… jag ser bara bilden… (TV i datorn)
Samma här så det är inte lönt…Får hoppas att jag kan se det hemma.

Det går att se programmet i datorn också. Jag tyckte också att tanten såg lite mullig ut. Hon äter ju margarin så det är väl inte så konstigt då. Jag tyckte att Malou var bra som tjatade på tanten om varför vi blir tjockare med SLV:s rekommendationer. Men det var ju väntat att hon svarade att vi åt för mycket mättat fett. Däremot var Sanna Edin bra.
Synd att jag missade detta. TV4 publicerar ju inte sina program i efterhand heller…
Sanna Edhin var en ny person för mig tills bara några dagar sedan. Kul med ett nytt ansikte!

Man brukar kunna se klipp från programmet på hemsidan-så kika där.
Jag tyckte det var bra när Malou inte självskrivet var på SLVs sida utan var kritisk till kostråden och återkom till det hela tiden när samtalet drog iväg. Det är skönt att debatten blommar upp lite här och där nu. Nötning är bra.
Sanna gjorde en bra insats för fettet. Däremot har jag en avvikande åsikt om fullkornsprodukter som de kort berörde.
Jag har så otroligt svårt att förstå SLV vill att vi skall äta mer av känsliga, fleromättade fetter. Lägg fräscha klickar av smör och margarin på en tallrik och lämna framme i rumstemperatur. Lukta på dem dagligen och släng margarinet när det härsknat.
Låt smöret ligga framme till dess även det luktar. Samma förstörelse kan ske i kroppen även om det går långsammare. Men den relativa skillnaden mellan hållbart smör och lätthärsknande margarin består.
Mättat fett i kroppen håller upp till 8-9 månader medan fleromättar håller ett par. Inte underligt att kroppen själv gör mättat fett.
Länken i förra inlägget blev helt fördärvad. För säkerhets skull även i klartext:
http://blogg.passagen.se/matfrisk/20070413#fullkorn_bra_eller_dåligt
Men nu har jag sett att man kan redigera åtminstone en del av sina misstag.

#6 vad har du gjort nu med den då?
#13 Flyttat runt lite…

Tack for lanken! Forsta gangen jag kunnat se och hora nagot pa TV4. Bra att man mer och mer tar fram vara asikter.
Man kan se inslaget på TV4:s hemsida. Men man måste ha högtalare till sin dator och skruva upp volymen för att höra ljudet.
Jag lyssnade på TV 4: s sida och missade en hel del på grund av det svaga ljudet. Men det jag hörde av Sanna E var bra, tanten från SLV upprepade bara de gamla budskapet …
Nu har jag tittat, ett bra inslag! Sedan hamnade jag bland några som dansade flamenco också, har alltid gillat att se på flamenco… Det får bli ett projekt att lära mig när jag får 40-årskrisen, om jag får någon.