det går framåt för LCHF!!
Hittade följande annons i lokalbladet samt rabattkuponger på grädde och bacon!!
Nu ska vi äta fett…
men i rätt mängd enligt experter (lite gardering där hahaha)
För att underlätta för er som äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) har vi tagit in lite nya lågkolhydratprodukter i butiken.
Välkommen in till oss och testa nyheterna
Carbzone Mindre socker
och så bilder på LCHF-bröd, pasta choklad sukrin m.m.!!
Yay!!!!
:) Vilken lycka!
jaaa och butiken ligger tre km härifrån! 
Har hittat sukrin där tidigare men detta! Jag menar hela annonsens utformning och rabattkuponger på precis rätt grejer!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nice! Hoppas jag får se något sådandt snart. Jag har letat i fem hälsokostaffäret efter stevia men inte hittat.
stevia finns på ytterst få ställen, man får skicka efter.
Var ligger affären? Läge för stödköp?!
Varför ser jag inte svaren i detta inlägg? Jag ser bara det Trådskaparen har skrivit, inget annat 
Häftigt!
affären ligger på Lövnäs, Hammarö i Värmland.
Äsch - det var ju alldelles för långt bort 
har varit där, brödet var slut!! MEn de ska ta in var onsdag, så det ska finnas färskt var vecka. Hi-maize hade de också men det kostade 129 för en liten burk, känner inte direkt nåt behov av det. Choklad fanns det cokså, med maltitol i. Pyttelite socker, antagligen från mjölken för det var mjölkchoklad. Väl söt, (köpte en kaka förstås
) funderar på att smälta ihop med en kaka 86% Lindt, den är för bitter för mig. Tror sötman kom från maltitol. Det tål jag bra. Somliga blir lösa i magen, men jag får äta bra mycket för att känna av något.
Ja också sukrin, båda sorterna. Köpte en påse vanligt.

Ang. stevia så var jag inne på stevia.se och de hade något som heter "Stevia premium" som skulle vara mindre beskt. Eftersom jag är överkänslig mot beska så slog jag till på det!
#7 Slut där!
Vi har en liten Tempobutik här som ligger i skuggan av stora ICA_Kvantum. Jag går eg. gärna dit för att det är inte så mycket man ska gå förbi av onödiga hyllmetrar, men vid förfrågan om deras intresse att ta in LC--prod. så blev det blankt nej.

#6:
Så skojigt! Du frågar varför du inte kan se svaren i tråden och hoppas att någon ska ge dig ett svar… som du alltså inte kommer att kunna se. 
"Every point of view is a view from a point."
#14 efter att jag skrivit i tråden så ploppade alla kommentarerna upp.
Om du varit lite smart hade du ju kunnat skicka mig ett PM istället 
inga personangrepp i min tråd tack 
och då menade jag den senaste kommentaren, ett skämt måste väl folk kunna tåla?
Åh vad häftigt! Jag verkligen längtar tills jag får ett flyglbad i brevlådan med LCHF-erbjudanden. 
jag löste chokladfrågan genom att ta en liten bit av mjölkchokladen och en något större bit av den mörka och lät dem smälta i munnne! Blev nästan perfekt, lite mer av den mörka så blir det fulländat!

Hm, är lite tvivelaktig till lågkolhydratpasta, choklad, etc. Särskilt efter att ha läst Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt.
Men det är väl bättre att äta sånt än riktig pasta och choklad antar jag.
Problemet är bara: försvinner verkligen ens sockersug/sockerberoende om man ger kroppen dessa slags fabrikat? Det är ju fortfarande sött, ungefär som att fuska med Coca Cola light till varje måltid.
Jag undviker det helst, men kanske bara är jag. Äter hellre kokt vitkål till min köttfärssås än fuskspaghetti.
#16 Om Internettan skojar med mej så måste väl jag kunna få skoja med henne?
Dörren svänger åt båda hållen!
(och därmed har jag sagt mitt och återgår gärna till trådhandlingen. Ber om ursäkt att jag kapade tråden med mitt första inlägg)
Mitt mål är att strunta i LCHF-produkter som ska efterlikna kolhydratstinna produkter. Tror bara att det underhåller sötsug om man äter olika sötningsmedel. Jag vill inte ha nåt sötsug alls!
Bättre med fettsug.. 
#21 Det är nog väldigt smart.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=406&grupp=12718&artikel=4388345
En länk om att sötningsmedel inte dämpar sötsug. Publicerad igår. :)
om man är sockerbroende eller har sockersug gör man nog bäst i att undvika, det håller jag helt med om! Jag själv har aldrig varit sockerberoende eller haft något direkt sockersug, däremot gillar jag choklad men tyvärr inte mörk, så nån bit emellanåt av denna vill jag gärna ha. Pastan har jag inte testat, har inte läst på förpackningen heller vad den innehåller. Det finns kolhydratsätare i familjen och kanske denna är bättre för dem än den vanliga. Detta gäller även brödet. Min man äter i stort sett LCHF men vill gärna ha lite bröd ibland så då tycker jag det blir perfekt med detta bröd, jag bakar eget (lowcarbbröd förstås) alltmer sällan då jag personligen klarar mig rätt bra ändå.
Kanonbra hoppas att det sprider sig. Men innan det kommit så långt upp som hit till Lule så är man väl gaggig, bättre att göra som Kalle-B. Men då menar jag inte fettsuget.
Lotta

Hej Pennylane, kan du tala om vilken av butikerna ute på Hammarön det gäller?
Själv är jag ju långt "hemifrån", men mamma blev jätteintresserad och ville veta för hon bor i Karlstadstrakten.
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
det är Ica Supermarket på Lövnäs!
Om hon får Karlstad Hammarö Nytt (tror jag den heter) (edit nä Hammarö Karlstad i folkmun heter den ju) har hon rabattkuponger i den!
Tack Pennylane! Det var det jag misstänkte att det var Ica.
Hmmm nej hon bor norr om Forshaga så hon får inte den tidningen 
Men hon blev sugen på att åka och kolla vad de har! Hon är inte superstrikt LCHF men håller sig till det så gott det går, och eventuella bakprodukter och liknande kan vara intressant för henne.
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Apropå att det går framåt för LCHF! Vi hade en morgon med kostlära på jobbet då en "vanlig" dietist från företagshälsovården kom och pratade sig varm om potatis, grovt bröd och att äta var tredje timme. Men en bit in i föreläsningen sa hon
"Är det någon som hört talas om fettdieten? Jag har en bok med mig här om någon är nyfiken. Det finns folk som äter fettdieten och de använder fett som bränsle istället för kolhydrater och de mår alldeles utmärkt! Men för att det ska fungera får man inte äta en endaste liten kolhydrat".
Just det sista har hon väl inte helt rätt i, men att en dietist från företagshälsan inte kritiserar lchf utan snarare väcker nyfikenhet hos folk, det ser jag som ett steg framåt.
Sen fortsatte hon prata om tallriksmodellen. Oh well. :-)
det var ju faktiskt ett stort hopp framåt! Att hon hade en bok med och lät folk iallafall få en chans att bilda sig en uppfattning!

Pennylane1: Vad har de för priser på Lövnäs på lchf-produkter? Jag letade efter tidningen, men min sambo har slängt all reklam och tidningen med det :(
Sukrin har de på ICA Wallinders också, jag har för mig för 79:- för vanlig, några kronor mer för melis.
stod inga priser i bladet, men 79 kostar sukrin , 69 melis men det är ju 150 gram mindre i den förp. menar du att de tar MER för det på Walinders!? Som jag skrev ovan kostade Hi-Maize 129 om jag minns rätt…. brödet kostade 29.90 vilket är billigt tycker jag, ingen större skillnad mot annat bröd! Åtminstone inte lite "lyxigare" bröd. 450 gram är det. Chokladen kostade runt 30:-