Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 8062 ggr
[mia-38]
0

Tips på dricka

Jag hatar att dricka vatten…Det som kommer ur kranen vill säga.
Jag har kollat runt lite vad man kan dricka men hittar inget som är fattigt på kolhydrater.

Vad dricker ni?

[mittlchf]
1

Naturellt bubbelvatten är ju helt ok…

[mia-38]
0

Typ som Loka och dessa då?

Zepp
0

Japp.. det är oxå vanligt kranvatten med kolsyra.. man kan ju göra det själv med en sodastreamer.

Sen så går det även bra med att pressa en lime i en karaff vatten och ställa i kylen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[mittlchf]
0

Ja precis! Och som Zepp säger, skaffa en Sodastream så blir det billigare och dessutom slipper du ha en massa pantflaskor hemma!=) Det går ju att smaksätta lite med en gnutta Fun Light, kanske inte det ultimata om man har en sweet tooth, men en liten skvätt i gör att man kan variera om man inte bara vill ha det naturellt!=)

Lojs
0

Jag dricker massor med Loka citron, det tycker jag är gott.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

misty09
0

Jag tycker att vatten i karaff smaksatt med gurka eller en kvist mynta är jättegott till maten. Även citron och lime såklart. Vackert blir det ocksåTungan ute

En skvätt fun light tog jag förr för att få fräsch smak på vattnet. Helst peach då och bara en liten, liten skvätt till en karaff. Det skulle bara anas lite persiko ton, var helt hooked på det under en period. Med massa is.

JazzBass
0

Jag köpte i förrgår en tomatjuice från lidl (vitafit) som innehåller 2,9g kolhydrater (sockerarter) per 100ml, 2dl juice innehåller alltså 5,8g kh. Den innehåller också lite havssalt, kryddor och citronjuice som gör den god att dricka som sådan. Perfekt också till bloody mary, kanske en av väldigt få drinkar som kunde klassas som lchf? (1 tsk worchestershiresås innehåller 1g kh).

Laktosfri mjölk (alltså mjölk där laktosen inte bara spjälkts utan avlägsnats) innehåller ungefär lika mycket kolhydrater som ovannämnda tomatjuice.

Annars så föredrar jag citron- eller limevatten som matdryck, förstås utan tillsatt socker.

Fun light undviker jag helt p.g.a. innehållsförteckningen. Jag dricker mycket hellre ett glas hemlagad saft med mycket socker, än en skvätt av fun light (eller motsvarande). Se gärna [http://www.kostdoktorn.se/fun-light-den-med-kemikalier](http://www.kostdoktorn.se/fun-light-den-med-kemikalier )

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Stella69]
0

Iste är gott, både till måltid och som törstsläckare.

Finns hur många smaker som helst att välja på.

misty09
0

Jag vet att fun light är vidrigt. Då jag använde det var före LCHF tiden när man körde lågkalori bantning stup i ett.

Numer har jag iof alltid fun light hemma på våren och sommaren också. Använder det till att döda svartmyrorna med ute på trädgårdsgången. Dom dör direkt och försvinner. Vilken smak ?? Nä dom bryr sig inte…..hinner nog inte känna efter innan det är godnatt Tungan ute

berndt
0

Jag älskar min Soda Streamer - gör underverk med vanligt kranvatten och kolisar = noll! Skrattande

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

[mia-38]
0

Jag har druckit kranvatten hela helgen utspätt med citron….funkar. Skrattande

Jenny40
0

Jag är inte heller särskilt förtjust i vanligt kranvatten som kommer direkt ur kranen. Så när jag vill festa till det lite brukar jag köpa kolsyrat vatten typ Ramlösa eller Loka, med olika smaker. Min favorit är Jordgubb/Lime och Smultron.

Annars brukar jag hälla upp vanligt kranvatten i en karaff, låta den stå över natten i kylskåpet, med antingen några gurkskivor, citron, lime eller apelsin skivor i, för att få lite annan smak. Vill man ha lite färg på vattnet, går det även bra att stoppa ner några frysta hallon i vattnet och låta det dra några timmar. Då blir vattnet svagt rosa och smakar riktigt gott! Glad

Jenny