Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5498 ggr
Kailash
0

Kan någon....

tipsa mig om någon dunderkur som lindrar nästäppa…?

Jag har inte känt någon smak/doft på en vecka och börjar känna mig desperat!

Tack på förhand!

Ha en trevlig lördag! Glad

LatMask
0

Ingen huskur, utan helt konventionell receptfri medicin: Bisolvontabletter. Fördelen med tabletter jämfört med alla sorters nässprej mm är att tabletterna "kommer åt" överallt. På förpackningen står det "för kortvarig hosta med segt slem" vilket är lite vilseledande - de fungerar lika bra för vanlig nästäppa.

Min öron-näsa-hals-doktor tipsade mig om detta på 80-talet, då han tröttnat på att behandla bihåleinflammation efter varje förkylning.

Effie
0

Nässköljning? Jag köpte en grunka på apoteket för ett antal år sedan. Fylls med ljummet saltvatten, och så sköljer man, genom ena, och sedan andra näsborren. Jag tyckte det gjorde nytta.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Babz
0

Renässans näsdroppar - det är bara vanlig koksaltlösning, men den sköljer ur näsan lite, om man tycker det verkar slabbigt med nässköljare.

Eller avsvällande näsdroppar. (Används i max 10 dagar för att man inte ska bli beroende av dem.)

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

yvonnel
0

Det finns en medicin(tablett) som heter Rinexin, visserligen receptbelagd och utan högkostnadskyddet, (dock inte så dyr), men den är effektiv i att torka ut svullna slemhinnor och den hjälper mot bihåleinflammation fast har man fått det så behöver man nog ha antibiotika också, eller ändå. När jag känner att en ev. förkylning är på väg, du vet när det börjar reta i näsan, då tar jag en tablett och kanske en till nästa dag, det brukar hjälpa om det nu inte är en stygg variant förstås.

Som vanligt är det ju viktigt att dricka mycket vatten.

freknar
0

Köp färsk pepparrot och riv rikligt.

Tidigare har jag lagt ett tjockt lager på en smörgås och tuggat i mig. Man känner inte hur starkt det är för att man är täppt i näsan men vilken häftig effekt det har!

Var beredd med nästdukarna :-)

starhawk
0

#1: Bisolvon har ingen bevisad effekt, har själv använd den i dess olika former och blev besviken, senare läste jag diverse undersökningar som slog fast att den inte har någon bevisad effekt. Sen finns ju alltid placebo-effekt men det är en annan historia. Själv använder jag Nezeril eller det billigare Nasin vid nästäppa, fungerar varje gång!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus