Äter inte ägg
Jag har stora problem med att komma på vad jag kan äta till frukost som inte innehåller ägg. Jag tål ägg men jag tycker helt enkelt inte om det. Jag ska prova att göra pannkakor men det är ju rätt mycket mjölk i dem och jag vill hålla mig undan det lite.
Har ni några förslag?
Jag har provat att äta hemmagjorda biffar men jag mår lite illa av det till slut. Måste säga att frukosten är helt klart det svåraste att få i sig just nu.
jag äter väldigt sällan ägg till frulle. I princip kan du ju äta vad som helst, bara fantasin sätter gränser. Du får prova dig fram vad som fungerar.
Finns dessutom massvis med frukosttrådar här, bara att söka lite ;)
Min dotter äter alltid rester från dagen innan. Inga problem - vi lagar alltid mat för 6-8 personer varje middag (vi är nu tre hemma som äter). Min dotter äter som sagt frukost på rester, och sedan tar vi alla med oss matlåda och så äter de ofta det som ev. finns kvar som mellis när de kommer hem innan middagen är klar.
Kanske något att prova?
Jag äter Po-bröd! Frukosten fungerade väldigt dåligt för mig med. Kan inte äta varm mat på morgonen för då mår jag bara illa. Innehåller visserligen ägg men man kan minska ner dom. Jag använder 3 ägg till ett helt paket PO fibrer. Jag gör dom supertunna för det är ju inte brödet jag vill åt utan nåt att lägga pålägget och en massa smör på.
Sök recept pones så hittar du det.
Litet tips bara :)
Tack för svar!
#2 Jag har svårt för lagad mat på morgonen. Känner mig illamående direkt. =(
3# Tack! Ska kolla! =)
Jag dricker mest bara kaffe på morgonen. Frukost/brunch/lunch brukar bli mellan 10 och 13 beroende på hunger. Går oftast upp kring 06.30.

Keso- eller tycker du det innehåller för många kollisar ( 2g/100g) ?
Jag tycker att det är jättegott med kanel eller som salt variant med hackad skinka och röd lök i.
har du testat dessa pannkakor;
1 ägg
1 dl grädde
1 dl mjölk (möjligtvis går det att minska mjölken och ta mer grädde, men jag har inte testat)
1 msk fiberhusk
lite vaniljpulver/arom
Låt svälla 30 min.
Stek på låg värme
Jag tycker inte att det är särskilt mycket mjölk, det blir ca 3 små pannkakor, du kan även göra plättar av den….
Tack för alla svar!! Det är bra tips!
Jag måste äta frukost, blir för hungrig annars. Jag kan inte heller välja när jag ska äta lunch då jag har en fast tid för lunch på jobbet.
#6 Jag har provat med Keso och det funkar bra. Känns nästan som "vanligt". =) Jag blev dock hungrig ganska snart.
#7 Jag provade faktiskt de där pannkakorna igår och åt dem till frukost idag. De funkade bra. Jag tyckte det var lite läskig konsistens på dem.. Gjorde en variant där jag la ost på och åt imorse. Dock så blev jag lite illamående och blev hungrig igen ganska snart.
Jag äter frukost vid 06:30 och lunch vid 11:30 vardagar. På de förslagen som jag provat har jag svårt att hålla mig ändå till lunch - knner mig jättehungrid redan vid 10.
Keso är egentligen lite för magert för att funka bra i större mängder för LCHF, tror det skrivits om just keso och mjölk och energiprocenten och vad som blir problemet. Så att du blir hungrig ganska snart efter är inte så konstigt.
Samma med pannkakorna enligt receptet ovan, blir lite protein och mycket mejeri och lite väl mycket kolhydrater i förhållande till protein (och fett om man inte äter dem med mycket fett).
Funkar kanske sådant som rejäla ostbitar och kallskuret (skinka etc. typ pålägg) ? Då får du betydligt mer rejält med protein (och fett från osten) att stå dig på.
Eller om man inte gillar ost i bitar och vill ha lite extra fett:
bred smör på osten och rulla ihop och rulla en skiva skinka/etc runt ost rullen, gör ett antal sådana, kan nog vara gott att stoppa gurka i också.
ok…såhär gör jag ibland:
En skiva ost, sedan en skiva smör (jag skivar med osthyvlen för att få fina och passande bitar) sedan ost igen.
Två - tre sådana brukar funka som frukost för mig, fast jag vet inte hur länge jag står mig på det, har liksom inte tänkt efter på det…
Sallad på matiga grönsaker.. t ex avokado, sparris, blomkålsbuketter.. lite paprika, gurka, oliver, tomat.. och ha till räkor/lax, stekt kött, skinka, vad man nu gillar. Jag brukar ha med kokt hackat ägg, men det vill inte du. 
Tar nån minut att skära ihop, jag tager ofta vad jag haver..
Fet gegga till. På cf, majjo.. kanske med senap?

De här pizzabullarna kanskr kan passa.
LCHF Pizzabullar ca 22 st
Ingredienser:
2 msk fiberhusk finns på ICA
2 dl skalade sesamfrön mixade till mjöl
2dl linfrön mixade till mjöl
2 dl kallt vatten
2 tsk bakpulver
ca 2 dl riven ost
3 ägg hade jag ett ägg funkar nog.
Stora cupformar
Gör så här
Blanda alla torra ingredienser plus ost.
Häll över vattnet och låt det stå och svälla en stund
Tillsätt ägget och rör ihop till en jämn smet.
(Om degen verkar rinnande kan man mixa till lite mera linfrön.)
(Verkar degen hård tillsätt lite vatten eller grädde eller crème fraiche)
Degen ska nätt och jämt hålla formen.
Smeta ut en rågad matsked deg i varje stor (cups) bullform.
Tryck ner önskad fyllning på mitten så degen pressas upp mot bullformens kanter.
Till fyllning kan man välja allt man tycker är gott.
Stekt köttfärsröra med svamp, färska o soltorkade tomater, peperoni, oliver och mozzarellaost. Välkryddat.
Hackad skinka, oliver och lite hackade tomater
Ta mycket fyllning, det är ju det som är gott och de vill gärna bli lite platta.
Oregano
Mycket god smakrik och fet ost både i och överst.
Grädda i 200° 12-15 min.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Jag steker fläsk till frukost varje dag, ca 120 gr färdigstekt, så håller jag mig mätt från klockan 7 till 12.30. Lite jobbigt ibland med stekandet, men det är så skönt att veta att jag håller mig mätt.