husdjur
tänkte starta en tråd för att kolla vilka husdjur vi "icke-kolhydratätare" har därhemma. alltid kul med söta djurbilder. 
kan börja med vår familj….
dottern har 2 marsvin, 2 långhåriga tjejer, ras: peruan. sedan har vi mina älsklingar, påfågelduvorna. har en helvit par, vanliga påfågelduvor men även ett par indiska som jag har väldigt höga förhoppningar om.
foto bifogas på de alla….. 

Jag har tva Airedale Terriers, flickor bada tva. Callista (5+ ar) och Windsor - Winnie - (4+ ar) och en katt, Lambert(c*t) som ar omkring 13 - 14 ar vid det har laget.
Vi forlorade Paddington (nastan 10 ar) i februari efter det upptacktes en stor tumor i halsen.
Jag satter garna in bilder men vet inte hur man bar sig at :0(

Kan na'n tala om hur man upload bilder i mailet?
#8 Stackarn!! Ger dig "onda ögat" för den klippningen. 
Får väl sätta modet i hundgården….reversed mohawk…..is da grej….

Vilket program anvander du for att forminska bilden … bilden jag tankte anvanda ar som kortast 864 …
Husdjuret är en bortskämd katt vid namn Sigge. Han äter oxå lchf - Carnia Lynx foder och har tappat ett helt kilo. Från början vägde han nästan 6 kilo vilket är mycket för en vanlig "bonnkatt". Nu kan jag se att även Sigge har skelett och kroppen börjar se mindre boll-aktig ut..
. Lustigt nog så har katten även anammat sättet att äta - äter mindre och mer sällan, prexis som matte.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Oj…här har vi en gård….
6 st får + en inlånad bagge.
1 shetlandponny + en inlånad islandshäst.
4 st katter; Kurran 5 år, Figaro 6 år, Chess 10 år och Prickis 13 år.
3 st hundar: Cesar 3-vägskorsning, 2 år gammal, Assie, cesars pappa, renrasig vit schäfer, 11 nästan 12 år gammal och Hobbe, renrasig Golden retriever på dryga 14 år.
2 par kanariefåglar, 2 par diamantduvor, 1 par sebrafinkar, 1 par måsfinkar, 1 par rödmaskad sävastrild och 1 par ringastrild alla i en och samma stora voljär i mitt vardagsrum…
Räknas barnen och guben? De är ju faktiskt rumsrena och klär sig själva numera, allihopa 
Bilder på hundarna tror jag ligger i min profil…
elronne - Så kul! Tarzan ser precis ut som min lurv i #18, men på den bilden ligger lurven så vita tofsen på bröstkorgen inte syns..
Tarzan har vitt på tårna, medan hårbollen mest hade vitt mellan tårna. Annars lika. 
Tänk på våra fyrfotade vänner…..och ta det lungt med smällandet av raketer i bostadsområden….: ha det bäst!!!

Jag har två bonkatter o en grekisk landsköldpadda. Har tyvärr inga kort.
Två katter, vanliga ''bonnkatter'', randiga och den ena med vita tecken. Bau och Cleo :3
Två hästar, en vbl travare och en islandshäst som var vanvårdad och svältfödd, Crow och Solon.
En vovve, belgisk vallhund som heter Kiro :)
Sen har pappa (som också bor här) en nordsvensk häst vid namn Dacke, och en blandrashund som heter Ceddie.
Lägger in bild på Kiro och Ceddie, fast man ser dem inte jättebra :3;
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Sitter här och funderar på om man ska lägga in bilder på alla sina djur…? Jag har fyra hundar (tre finska lapphundar och en portugisisk vattenhund), fem katter (tre heliga birmor och två bondkatter), och sisådär 35 kaniner (lejonhuvade dvärgvädurar och några korthåriga). Såhär års. Under sommarmånaderna är det ett 100-tal
.
Hundarna äter äkta LCHF, d v s BARF, birmorna är dock fina i kanten och säger att de inte äter döda djur…
Nej, jag tror ni får nöja er med ett urval, i alla fall av kaninerna!
Ja mitt djur har ni redan sett…den stackars blöta rakade pudeln Hanna… Kan tala om att PV är befriad från klippning av hund efter det.
Dammråttor.
/L

Har ater Callista och Windsor(Winnie) Raw LCHF diet :
Frukost: frusen (yep … still frusen) 1/4 kyckling
Middag: makrill varannan dag
kott eller inalvsmat (hjarta, tunga, njurar, lever) fran not, gris, lamm, getter de andra dagarna
med
en skvatt yogurt + grona bonor/haricots verts (inte for att det behovs men de alskar gronsaker)
och supplements for lederna.
Som 'tandborste' ger jag frusna kalkonhalsar efter middagen
Min veterinar sa att jag skulle ta dod pa mina hundar … vi ar inne pa 14:e aret och 3:dje generationen raw fed :0)
Lambert c*t ater inte fullt raw … han smakar pa innehallet nar jag lagger upp i skalarna … men ater veterinar'approved' torrfoder' for han ar gammal och ater da och da nar han har lust.
Veterinärer ska min inte tro på när det gäller foder tyvärr. Sin utbildning i foderlära får de direkt av foderföretagen… Dessutom tjänar de pengar på att sälja skiten (ursäkta språkbruket!).
Specific som bara säljs hos veterinärerna är ett av de sämsta foder man kan tänka sig. Men dyrt förstås. Det mesta som finns på ICA är bättre. Beklämmande!

Nja, inte lyssnar jag pa min (forra) veterinar … den nuvarande kliniken som jag ocksa anvander for Rescue har absolut inget emot Raw feeding … men, visst saljer de paketerat ute i mottagningen. Har heter det Science Diet och de ligger bakom mycket som gors i vetskolorna och ger ut manga bidrag och stipendier :0( San't behovs ju men det ar sa trakigt att det aldrig ges na't utan att det sitter obligationer fasthakade …