Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-kötträtter
Läst 5240 ggr
Airam1
1

Revbensspjäll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får vi till middag idag. Fett, gott och billigt. Lättlagat oxå. Här finns stalltips.

marieirene
0

Tack så mycket.. Ska prova nästa gång jag gör revbensspjäll… Vet att det finns de som gör julskinkor på lägre temp och längre tid oxå…

Mervi
0

Oh vad gott det ser ut!!!

copia
0

Älskar ugnsstekta revben! Ska testa långsteksvarianten nästa gång. Mums.

Trollcina
0

Jag tycker att de blir så fina, saftiga och goda ändå fast man inte gör något annat än steker dem i hel bit i 200 gr kryddade med stek & grillkrydda. Brukar skära upp dem i portionsbitar med ben och krydda på lite extra då de är svagt rosa inuti och eftersteka dem i 10-15 minuter till - Lagomt för att hinna plocka ur diskmaskin, duka, fixa sallad och skrika till familjen att nu är det mat!

Airam1
0

#4 - Det var bara ett tips för de som kanske inte är så nöjda som Du.

magma
0

Tack för tips- både Airam och Trolcina Glad Har flera förpackningar revbensspjäll i frysen som ska lagas till i veckan.

Trollcina
0

Förlåt Airam1 för mitt klumpiga sätt att tipsa om hur jag gör, förstod inte att det kunde tas som en kritik

- Det var ingen kritik mot dig el ditt recept jag ville bara tipsa om mitt sätt då många av oss är stressade oftast pga tidsbrist se bara på mig som kommer hem från jobbet strax före 16 och resten av familjen kommer hem vrålhungriga vid 17 och liksom mig vill äta och är programerade för den middagstiden, då kan man inte ha så lång tillredningstid även om man vill laga sin föda från grunden - Jag tillagar och steker allt som går i ugnen, det är så praktiskt för mig då jag kan använda tiden som maten blir klar i ugnen till alla andra måsten som finns i mitt hushåll och får därför kvällarna lediga tillsammans med familjen el till mitt skapande.

tamari
0

Vilka härliga matbilder!

Måste kolla om det finns revbensspjäll i köttdisken nu. Har för mej att det finns bara vid grilltider här hos oss!

Airam1
0

#7 - Har egentligen ingen lust alls att bemöta ursäkten. Jag har länkat ett recept för att inspirera. Och då känns det konstigt att mötas med motsatta råd till mitt stalltips.

Jag långlagar gärna mat på helgerna av flera anledningar. Ett: det blir MYCKET bättre resultat eftersom köttet inte torkar ur under tillagning. Två: jag har tid att laga mycket större mängder. Tre: Det sköter sig självt medan jag gör andra saker.

Men, men - jag vänder naturligtvis andra kinden till och förlåter. / Airam

Trollcina
0

Visste inte att tråden bara var för ett enda tips, ber åter om ursäkt för att jag trampade in i din alldeles privata tråd! - Skall aldrig hända igen att jag skriver i dina privata trådar!

zeretki
0

Jag förstår inte hur ni lyckas bli osams för att ni tillagar revbensspjäll på olika sätt??

Trollcina
0

Jag är inte osams med någon ??? jag bara sket i det blå skåpet och bad om ursäkt för det.

Gunnilla
0

Vilka fantastiska recept med foton du lägger ut, Airam, de är ju som en hel kokbok!

holygittan
0

Håller med Gunilla!

Airam jag har lagt dig till favoriterna för här ska lagas mat!Glad

Airam1
0

Tamari, Gunnilla & holy_gittan - Tack för vänligheten Glad

vimzet
0

Airam 1

Vilket bra tips!! Detta ska göras i helgen då jag ska städa ute i trädgården i mitt torp! Blir ju perfekt och komma in och *nån* annan(det vill säga ugnen/tiden) har gjort matenFlört bara glazza till det lite!

mumsan
0

Det såg otroligt gott ut. ska köpa revben i morgon.Tack för ett praktiskt recept.

Airam1
0

Hall tillgodo!

Man (jag) kan generalisera och saga att allt kott mar bast  av att tillagas i lagre temperatur under langre tid. Dock (naturligtvis) inte biffar som ska grillas hett.

Sa far man samtidigt tid over till alla andra masten. Hemma vid mina bopalar tillagas det med fordel mat i ugnen medan vi ar ute. Sa ar ju maten klar nar man kommer hem igen, vralhungrigSkrattande