Mjölkälskare!
Började äta LCHF 19/1 och mår bara bra, särskilt magen har blivit lugn sedan jag skippat bröd. Äter som jag känner är rätt, räknar inte energiprocent. Äter naturligtvis inte potatis/ris/pasta/spannmål heller. Arbetar med diabetiker så tycker att jag åtminstone vet litegrann om vad våra livsmedel innehåller. Mitt bekymmer nu är att jag känner att jag börjar gå upp i vikt, har ingen övervikt kan tilläggas. Jag är en riktig mjölkälskare, ja mejeriprod överhuvudtaget tycker jag om. Har minskat mjölken jag dricker men har gammaldags mjölk i kaffet och älskar 10% yoghurt med en gräddskvätt, gärna både morgon och kväll. Ska kanske prova att minska andelen grönsaker ytterligare och får väl ta bort mina tre jordgubbar till yoghurten på morgonen också verkar det som. Har någon ytterligare förslag? Fortsätter helst med mina mejeriprodukter.
Hej! Jag kanske inte är rätt person att svara, jag har själv bara kört LCHF i några veckor. Dock fått ett bra resultat redan.
Jag har en enorm övervikt, måste få bort c:a 100 kg. Men vad jag har fått veta från de som KAN det här, är att det i början kan bli en liten viktuppgång, innan systemet hittar rätt och man går in i fettbrännarfasen s a s. Ja, det kanske är lite grovt och förenklat, men ungefär så har man sagt mig.
Vet ju inte om du har övervikt, hur mycket o s v. Men det KAN vara en orsak i alla fall.
Lycka till!
DaMum har rätt…
Det tar lite tid för kroppen att fatta att den skall leva på något annat och då det stabiliserat sig brukar det där med vikten ordna sig.
De som är för smala går upp i vikt och de som är för tjocka går ner i vikt.
Där gäller det att Du och kroppen är överens, eftersom jag förstod att Du inte behöver gå ner i vikt alls.
Är Du för smal kanske?
Numer pensionär i Nynäshamn
Tack för era svar! Är normalbyggd och har ingen lust att gå upp i vikt!

Tja.
Jag käkar ren lowcarb lite till och från och håller alltid kolhydratsnål diet. Är jättesmal skall sägas. Det jag märkt när jag kört lowcarb är att jag lagt på mig muskler så mina ökade kilon är inget jag klagat över. :)
Det var skönt att höra att man kan gå upp något i början. Det händer med mig också trots att jag är riktigt duktig och bara äter det jag får. Trodde först att det var grädden, men det kanske bara är en fas. Tack!
fast du- ta och kolla dina mått. Tränar du?
Men hur är det med mjölken? Jag har väldigt svårt att avstå kaffe latte.
Du får räkna kolhydraterna i mjölk som i allt annat…
Och vissa (jag!) är känsliga mot just mjölksockret. Själv kan jag "synda" mycket mer med andra typer av kolhydrater, men just mjölksocker tvärlåser liksom hela systemet verkar det som.

ta grädde i kaffet istället. Det är jättesmaskigt.
Men hallå! Leonina behöver ju inte gå ner. Alla får ju mer muskler, så då är det väl klart att man går upp några kilo om man redan är smal. Jag skulle inte oroa mig om inte byxorna börjar strama i midjan. 
Halloj! Nej, byxorna stramar inte i midjan men däremot över bak och lår. Känner mig "stabbigare", kanske har blivit mer muskulös då 
Stjärtmuskler! 
Kolla på underarmarna. De flesta har nog märkt ökad muskulatur där där den är lätt att se.
Skämt åsido, bak och lår låter ju som fett. 

Jag tycker det låter som muskler!
jag tycker också at det låter som muskler.. kan muskler låta för den delen??
Ja. När jag knyter händerna låter det som när man knäpper på en spänd stålvajer. 
wow hemul! kan du inte spela in så vi får lyssna?
Vet inte om jag vill… 
äsch då offra dig lite för oss vetja
Jag är för blyg. Är rädd att det ska uppfattas som okvinnligt också. 
Jag har definitivt byggt muskler på LCHF, och jag är såå lycklig för den sakens skull. Fast jag är kvinna.
Fast å andra sidan är jag kanske inte alltid den kvinnligaste sorten, till vardags går jag gärna i m90-brallorna, arbetskängor och diverse underställ… Men det kontrar jag genom att ha långa klänningar när det är "gå-bort"-dags. Som ikväll hos min brorson som fyllde 1 år, då hade jag fotsid linneklännig med snörliv över. (Har jag tillbringat för mycket tid på medeltiden.ifokus.se sa nån…?)
Allvarligt, jag har definitivt märkt av att min kropp omformats, och även om det är åt det "macho" hållet så har jag absolut inget emot det! Hellre muskulös än anorektiskt smal.
Du får vara så mycket Du vill i Medeltiden…. MegN…. det gagnar troligen oss i längden ändå…
Hemul
Muskler är snyggt på kvinnor också och så får vi andra något att kämpa mot. Jag själv har haft min uppväxt i lantbruket och det formade min kropp tidigt. Mycket muskler men liten i rocken var jag och så nån bilring på det.. haha. Nu vill jag tillbaka och få muskler men skippa ringarna för de gör sig bäst på fordonen
Jag tycker också att lagom muskler är snyggt och vi kvinnor får ju inte muskler så lätt så jag tycker vi skall vara glada över dem vi kan få. Jag längtar efter att kunna styrketräna igen….