Anna Skipper igen OOT
Såg "Du är vad du äter" igen med Idol-killen som behövde komma i form… tänkte på att det i varje avsnitt är nån som nästan måste kräkas inför hennes alg-drinkar och vad det nu kan vara för gröna sörjor hon tvingar dem att prova. Det har väl ett visst underhållningsvärde kanske men tänk er om det istället var LCHF hon fick deltagarna att börja med… det skulle inte bli lika många kräkreflexer kanske me ett bord fullt med hemlagad bearnaisesås, aioli, cremefraiche, kryddsmör och massor av gott kött, ost, bacon, ägg och fisk… Mer kontroversiellt än det hon kör nu. Ingen skulle väl tro att det kunde funka antar jag ;-)
Bara jag som fantiserar…. om hur det skulle kunna vara….

Jag kollade också sist. Stackars Ville. Herregud man behöver inte äta äckligt. Ville skulle säkert byggt upp sina muskler med LCHF också, och då skulle han inte behövts nästan kräkas av hennes vidriga mat.

Stackars satar som ställer upp på hennes vidriga kost. Jag hade också spytt! Borde hon inte stoppas?
Jag såg Ville i en affär för ett tag sen, kanske skulle gett honom mitt visitkort med adressen hit… visste inte om hans medverkan i programmet då…
Numer pensionär i Nynäshamn

Samma har i Spanien, man har ju kommit underfund med att skolbarnen ar mer overviktiga an forut och har gjort en grupp av 12.000 ungar pa olika skolor, som skall ga ner i vikt av mer frukt, gronsaker, fibrer och inget fett. Det ar ju som jag INTE gatt ner i vikt, nar jag foljt kostraden! Igar hade jag ett litet meningsutbyte med min mamma (91 ar) pa telefon. Hon ar ett av Ohfras fan och ser tydligen hennes show pa TV. (Jag har aldrig sett detta, for det finns inte i spansk TV) dar gar man tydligen ner pa frukt och gronsaker. Hon har visst hjalpt till att oka forsaljningen av Wasa-brod i USA ocksa. Nar man laser om allt detta varmer det verkligen i hjartat, det DaMum skrev igar om den unga lakaren som bade intresserat sig for kosten och uppmuntrat henne att ga vidare och forelasa om sig och sina framsteg!
Jag såg också Ville Niskanen i händerna på fru Skipper!
Hon har ju visserligen många bra idéer och tankar, men nu verkade hon åter mer fettskrämd än senast. Synd, för i några avsnitt har det ju verkat som om trenden har gått mer åt "vårt" håll.
Det kanske är hennes "platå", att smyga sig åt LCHF-hållet, men ibland stanna upp och "strama till" och så tassar hon kanske vidare med fettet som ledstjärna i nästa avsnitt?
Hoppas!
Hon är åtminstone bättre än SLV!

Jo hon är mkt bättre än SLV… men det är synd att en "sund" kosthållning ska vara lika med äcklig mat när det inte behöver vara så. För ingen smal sitter väl och dricker algdrinkar eller?

Dricker man tillräckligt mycket äckliga algdrinkar så tappar man matlusten….då blir man smal. Smart taktik!!!
Synd att jag inte har TV3!