Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1647 ggr
DaMum
0

Frispråkig

Nu syns det tydligen på mig att jag gått ner några kilo!

Jag blev så glad idag. Satt och väntade på min färdtjänst när en grannfru kom förbi. Hon är lite "speciell" och säger gärna rakt ut vad hon tänker och tycker. Följande samtal utspann sig;

**Grannfrun: -Nu är våren här! **Jag:          -Ja, visst är det härligt! **Grannfrun: -Har du gått ner i vikt? Du ser smalare ut? **Jag:          -Jo, jag har gått ner några kilo. **Grannfrun: -Hur har du gjort? **Jag:          -Jo, jag äter inga kolhydrater, men massor av smör… Grannfrun: - DET HAR JAG HÖRT TALAS OM!!! Jag:          - Det fungerar verkligen. Jag har provat allt, och aldrig                   lyckats. Nu äter jag ägg och bacon, smör och grädde,                   och äntligen händer det något! **Grannfrun: - Snart ska du fira va? **Jag:          - Fira vad? **Grannfrun: - Ja, du fyller väl 50 snart? **Jag:          - Njae, jag tänkte nog fylla 47 först… **Grannfrun: - Aha, men då ska du väl fira ordentligt? **Jag:          - Jag firar varje kilo som försvinner med att ta EXTRA                   mycket smör!

Ja, det där tyckte i alla fall jag var lite kul… Tydligen kan man se på mig att jag tappat några kilo. Jag är ju så himla fet, så jag tänkte att min lilla viktminskning kanske inte syntes, att det var ungefär som ett frimärke i relation till en luftballong. Och jag satt där i min STORA svarta, bylsiga jacka som också gör mig större. Men ändå… det syns tydligen något och jag blir så GLAD!!!

Kram!

DaMum
0

Hmm… det vill sig inte riktigt när jag publicerar den här tråden! Har försökt redigera, men texten hoppar lite som den vill!

Hoppas ändå ni kan läsa den lilla dialogen utan bekymmer!

Kram!

Anterrabae
0

Härligt! Bra jobbat. Man blir verklige jätteglad när någon ser ens ansträngningar. Även om det är ett ganska lätt sätt att leva på så är det fortfarande en kamp.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

shintaida
0

Häftigt, DaMum!!

// Shintaida

zeretki
0

Underbart, DaMum! Jag blir alltid så glad när någon upptäcker hur BRA den här kosten är. :)

Monsun
0

underbart!

Mervi
0

Skönt att få berkäftelse att det syns. Grattis.Glad

Surra
0

KUL! Glad

DaMum
0

Tack alla ni! Kramar om er allihop! Ni är så goa!

Glad

Bullan
0

Ja…visst ÄR det kul när någon ser ens resultat:)

Keep up the good work!Cool

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Skogstrollet
0

Känner och gläds med dig! Instämmer med Bullan; Keep up the good work!

Margareta
0

Jättekul DaMum…
Jag har varit på barndop idag och min svägerska tyckte jag "tagit-ihop" vilket betyder gått ner i vikt tror jag…

Numer pensionär i Nynäshamn

DaMum
0

Grattis Margareta!

Om du undrar varför svaret dröjt, så kunde jag inte gå in alls i går. Det funkade någon gång på eftermiddagen, men då satt Prinsessan_Mimmi vid datorn…

Margareta
0

Prinsessan_Mimmi gjorde oss den äran i går… själv har vi haft boendegäster tills nu

Prinsessan_Mimmi
0

vadå ära? :S ja fatatr inget

Margareta
0

Prinsessan_Mimmi: Det är lite "finare" att man uttrycker sig så, att någon har den äran… i kungliga sammanhang är det vanligt och eftersom Du har ett kungligt namn nu, tyckte jag det passade…

Prinsessan_Mimmi
0

aha xd