nytt smör
nu köper jag bredbar istället för bregott.kolla på hyllorna.milko är tillverkaren.
GMOFRITT
Är det alltså äkta smör som är bredbart? Låter ju toppen i så fall! :)

Smör med rapsolja för bredbarheten, övrigt lär det vara bara bästa råvarorna.
"Smör har en unik och god smak. Därför använder vi Svenskt Smör av bästa kvalitet när vi tillverkar Milko bredbar. Eftersom smör blir hårt när det förvaras kallt så har vi tillsatt svensk rapsolja för att göra det mer bredbart."
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jag brukar köra ekologiskt bregott eller mjukt & gott från valio. Milkos variant har jag inte sett ännu.
Vanligt smör är bredbart, så länge man inte stoppar det i kylen. Jag hade mitt smör i rummet under sommaren och inte blev det dåligt.

Jag har provat med smör som stått i rumstemperatur ett par dagar, och visserligen är det godare och enklare att bre än kylskåpskallt smör men jag tycker faktiskt ändå att bregott smakar bättre. Smör har jag bara till stekning, när jag ska bre något på ostskivorna blir det bregott/mjukt&gott.
jag tar osthyveln och hyvlar "ostskivor" av mitt smör utan rapsolja….
Tipsar om detta fantastiska smör oxo..
Har en smörask jag ärvt troligen 60-70 tal. Den är av plast och jag tror det är isolering mellan plastskikten. Den håller smöret lagom kallt i kylen så att det är bredbart och det håller kylan när man ställer fram det på bordet. Har letat efter en ny liknande men inte hittat någon.
Någon som vet om de finns att köpa?
#8 Har ingen aning om de går att köpa, men skulle bra gärna vilja ha en sådan! Du får vårda den du har ömt tills vidare ;)
Jag har haft vår smörbunke stående i skafferiet de senaste 3,5 åren. Inte en enda gång har det blivit rinnande eller alltför kladdigt.
Inte ens i somras när det var väldigt varmt blev det otrevligt. Det gäller att anpassa storleken på smörbiten efter rumstemperaturen och mängden man använder.
På detta sätt har man alltid bredbart smör till hands. + att man kan ta en sked i kaffet närhelst man vill.
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0
#10 Smöret ligger i sitt smörpapper i asken och kommer alltså inte i kontakt med plasten.
Det skulle nog inte fungera på samma sätt med keramik eller glas. Den här funkar ju som en liten kylbox, men håller med om att plast inte är något trevlig material.
Jag tål inte riktigt lukten av smör (antingen doftallergin som spökar eller min gamla mjölkallergi) så jag har helst kylskåpskallt Bregott på Carbzone-mackorna. Till matlagningen har jag en bytta med smör berdvid spisen.
Milko säger följande angående ev. innehåll av GMO:
"Ja allt som finns i Bredbar är garanterat GMO fritt..grädde..rapsolja mm. Vi köper ej in några ingrdinser som är GMO eller tillverkade med hjälpav GMO."
Är det någon som har uppgift om Bredbars förpackningsstorlek och pris?

Om jag kommer ihåg rätt så är det nån mer kolis och mindre fett i Bredbar smöret..
kolis? vad ska den komma från?
Bredbar: 75g fett, 0,5g kolhydrat, 0,5g protein.
Bregott:
Protein: 0,5g
Kolhydrat 0,5g
Fett 75 g
Jag kör med osthyvel på kylskåpskallt smör precis som #6. Funkar jättebra. Finns inget som slår smaken på "riktigt" smör. 
Vad smarta ni är! Nu när osthyveln inte uppfyller sin funktion med att hyvla ost (brukar skära en rejäl bit ost med kniv istället) kan man ju hyvla smör istället. Smörhyvel! 

Vad ska man bre på om man inte äter bröd? Det är väl bara att karva en stor bit och lägg på köttet så det smälter 
#20 Ibland gör jag 2 minuters mandelbröd. Ska även prova att göra andra lite mer avancerade LCHF-bröd som verkar riktigt matiga. Då vore ju det kanon att hyvla smör på. 

ICA har också bredbart "smör" (dvs med rapsolja)!
Upptäckte det för första gången igår och blev glatt överraskad.