Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3936 ggr
DaMum
0

Jag tappar byxorna!

Hahaha… JAG TAPPAR BYXORNA!!!

Idag bestämde jag mig för att sätta på mig ett par gamla jeans som tidigare endast gått på med hjälp av skohorn… De gled på lätt som en plätt! Visserligen trasiga och hål i rumpan, men med en lång tunika över så dolde jag det.

Men…! Vad händer när jag tar några steg…? Jo, DE RAMLAR AV MIG!!!

Trodde inte det här var möjligt…Glad

lizzzie86
0

GRATTIS DET LÅTER JU HELT FANTASTISKT

DaMum
0

Tack, tack!

Margareta
0

Jag skrattar så tårarna rinner… detta är UNDERBART!

Kan jag få en demo när jag kommer i morgon?

Numer pensionär i Nynäshamn

gammelmor
0

Grattis! Bättre tappa byxan än tappa sugen!!Flört

DaMum
0

Hahaha… vi får se om jag vågar visa upp mig utan tunika Maggan… Lavinfara liksom…

En gång, för många år sedan, när jag var medlem i något som hette "Lidingö Opera", så var vi i Nyköping och repeterade inför en uppsättning. Jag och en snygg baryton stod och sjöng duetter ur "Figaros bröllop" när jag plötsligt kände hur mina trosor sakta, men säkert var på väg neråt…

Jag var ju ung och relativt blyg på den här tiden, och barytonen var som sagt SNYGG och dessutom son till den kvinnliga ledaren. Till slut var jag i alla fall tvungen att pipa fram "Jag tappar mina trosor!", varpå ledaren - som kommer från England - SKREK; "Är det MÖJLIGT?!!!"

Nåja, trosorna satt där de skulle när vi hade föreställning i alla fall…

shintaida
0

Sitter här med ett STOOOOORT leeende i hela ansiktet!!  

Jösses, vad kul det kan vara ibland när brallorna trillar. Och då menar jag förstås det förstnämnda!!

Bautakram och stooort grattis till Dig från mig, DaMum!!

// Shintaida

DaMum
0

Tack ska ni ha!

Kram!

dufva
0

Vad roligt! Stort grattis!!

Ta med brallorna till eran dietist och visa för henne vilken metod som fungerar..

Bullan
0

Jo minsann :) Man kan faktiskt bli skitglad av att tappa brallorna ..hehe :)

Grattis …nu blir det till att leta längre in i garderoben ;)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

magma
0

Wow, vad härligt underbart, GRATTIS DaMum!!

zeretki
0

Härligt!! Kul att höra att det går bra!! Glad

folke
0

GrattiS   !!!!   Skrattande

Visst är det underbart !!!

Förresten…. Den kastade handduken ?  Vart tog den vägen ?  Räcka ut tungan      Du kanske kan linda den runt höften för att täcka hålet i baken …..

Förvånad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

DaMum
0

Tack alla ni goa och underbara!

Den kastade handduken ja… Jo, den hänger uppe än, tack vare vissa ÄNGLAR!!! Öglan är väl lite trasig än, men den hänger uppe nu i alla fall. Jobbar stenhårt på att hitta rätt nål och tråd, så jag kan sy ihop den!

Kram!

shintaida
0

Du är ju för rolig, Folke!!

DaMum…hur lång tid har det tagit för Dig att få fram resultatet, då?

Det kanske inger lite hopp för mig och andra att få veta….

// Shintaida

DaMum
0

Shintaida!

Jag började med den här kosten 8/1. Klippte tvärt och äter i princip inga kolhydrater över huvud taget. Min matchvikt före jul var modiga 187,6 kilo.

Senast jag vägde mig, den 14/2, vägde jag 181 kg.

Allt jag gör är att äta smör,

Massor av fett, till varje rätt.

Ingen kolhydrat, uppå mit fat.

Det som skedde, beror på grädde!

Jag gör det så enkelt som möjligt Shintaida! Jag vet en hel del om stress och splittring och inre oro… Därför har jag tagit till mig den här kosten à la Sten Sture Skaldeman, precis som han skriver i sin underbara och lättlästa bok. Jag räknar inte, eller väger inte, eller mäter inte annat än med ögonen. Äter mig mätt och äter när jag är hungrig. Får säkert i mig 5000 kcal vissa dagar, men det spelar ju ingen roll. Har du läst hans bok? Kan varmt rekommenderas om du inte har gjort det. För mig var det som att få en AHA-upplevelse upphöjt till tusen!

Kram!

navarro
0

Tack DaMum for att du beskriver sa att man verkligen kan se dig nar du provar byxorna. Jag satt har och var ledsen och du var just vad jag behovde, for att bli positiv och glad som vanligt igen.

lizziett
0

Nämen, grattis!

Jag är så glad att du är kvar här hos oss på forumet. Det är så roligt att höra dina framsteg.

Jag tror också att det var Sten Sture som skrev att om man hade kraftig övervikt så var det också lättare att gå ner i vikt. Och här får man ju verkligen se resultat!

Du är verkligen en kämpe DA_MUM.

Kramizar i massor.

piakask
0

WOW!!! Jätteroligt, tjejen!!

Och vilka bra slogans Skrattande  dom vore väl nåt att trycka på t-shirtsen!

MVH

[Anki_]
0

Grattis DaMum till framstegen! Kul att se att det går bra för dig och att du mår bra.

Karin20
0

Urkul, grattis, grattis

//Karin

nikita3
0

DaMum!

Jag tänkte också på  den okastade handduken och att det måste kännas härligt att du orkar dig igenom dina svårigheter utan att ge upp kosten.

Jag säger bara GRATTIS!

Shintaida!

Grattis till dig med som finns kvar trots dina svårigheter, vilket team här finns!

Jag har ramlat många tiotal gånger rejält och senast nu i helgen men kan inte låta bli att gå in här och då får jag tillbaks min gnista igen även om jag mår dåligt i några dagar efter fallet.

Kramar till er båda!

Margareta
0

Vi är ett gäng här på Forumet som håller uppe handduken åt DaMum.
Om någon vill veta mera går det bra att maila mig…Flört

Monsun
0

Jag sällar mig till hyllningskören - grattis DaMum! Det 'r så roligt att läsa dina mail! Skoj att ha dig här!

Roligt att du är kvar också Shintaida! Gör det du kan och skit i resten!

Mervi
0

Så glad jag blev när jag läste om dina jeans. Härligt. jättegrattis till dig. Detta är verkligen något för dietisten att bita i.

Flört Om hon frågar hur du gjort, så kan du bara svara: smör + grädde.

monkan
0

Jag sällar mig till resten av gänget - Grattis DaMum!! Kul att höra att det går åt rätt håll!!

jazza
0

Och GRATTIS Från mig med…..

mezza
0

Jippie!!!

Jag ser mankänguppvisningen hos dietisten framför mig!!!

Du är underbar!!

Tros historien var inte illa heller!

Kram på er!

Vad vi har det bra som har det här forumet!

Grattis till oss allihop!!!!!

Glowing
0

Imponerande, DaMum! Superbra kämpat och det är bara att fortsätta! Stort grattis!

[linda-pinda]
0

Härligt att höra! Stort grattis och massor av kramar till dig för att du berättar så underbart och delar med dig avdina erfarenheter och peppar alla som behöver peppas!

navarro
0

DaMum du skrev om att du holl pa med opera, det var nar du berattade om att du holl pa att tappa trosorna. Sjunger du nu ocksa? Jag ar inte sa hemma pa hur det skulle ga till, men det vore skojigt om du kunde sjunga for oss. Eller ar det bara bilder man kan vidarebefodra?

Margareta
0

Jag har möjlighet att lägga upp ljudfiler om det finns några…

[SharpMissy]
0

Bästa känslan är väl ändå att få återerövra sin garderob?! Helt underbart och himla ekonomiskt också.

Massa grattis till dig! Skrattande

Sotlugg
0

Tusen grattis till dig som verkligen har kämpat och dessutom var en Mum för oss andra. Du ser det gick till sist!!

Glennart
0

Grattis!

DaMum
0

Hörni… TACK!!!

Jag är rörd till tårar, vilket gensvar! Tack, tack, tack!

Och till alla er, mina underbara medkämpar, så vill jag bara säga att ni är också jätteduktiga, underbara, fantastiska och starka. Utan er hade jag inte funnits här, det är då säkert!

Navarro! Jag sjunger fortfarande, men inte opera längre p g a mina fysiska tillkortakommanden. Ljudfiler finns, men det får Margareta ta ställning till.

Jättemånga kramar till er allihop!

anki1
0

Gratts säger jag med. Jag skrattade gott åt din brallor. Jag har märkt att jag måste ha skärp till mina. annars så glider dom ner en bit. inte så skönt, men varken måttbandet eller vågen säger nåt, än:Men det kanske är som många säger: att det är svårare när man inte har så mycket att bli av med.för min del ca 15 kg. Men jag har ju oxå hållit på med lättprodukter och sånt, snålat med fettet. från och med imorgon ska jag dricka mitt te utan socker. Jag har klarat 7 månder nu utan socker i kaffe. Men det är så svårt med att vara utan potatisen och riset och pastan. för att inte tala om Mackan. Vad göra? får väl bestämma ett "slutdatum" för det oxå, som jag gjorde med sockret. under nyårshelgen bestämde jag slutdatum för socker i teet och i somras så bestämde jag mej att sluta med sockret 1 aug. Då i samma veva så hittade jag hit. Nä nu blir jag nog tjatig tror jag börjar bli lite pömsig. godnatt med er, snart går jag till sängen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

lizziett
0

Till Anki1. Om du slutar med potatisen, pastan och riset och framförallt mackan med en gång så går det lättare att bli av med suget. Det kanske tar några dagar och man känner sig fördj… men sen är det en fröjd.

Lycka till!

maf55
0

Jättekram till Dig DaMum för att Du ännu en gång gjort mig glad.

Grattis till att det går så bra för Dig

maija
0

Grattis DaMum! Härligt att tappa byxorna. kram Cool

umbra55
0

Grattis från hjärtat!!

Bra jobbat!

korseett
0

Super Da Mum!!   Grattis!

NAan
0

Jättegrattis Da Mum!!!  Det är skönt att se att det funkar för dig… trots att du har mycket omkring dig… !!!Skrattande

DaMum
0

Tack allihop! Ni är helt underbara, hoppas ni förstår det!

Kram!

susanne.s
0

Hej DaMum och jättegrattis! Jag var inte här i går så jag kom lite på efterkälken här. Du är ju suverän!!!

Surra
0

Härligt för dig! va kul!

Gittan-Xyz
0

Dina trådar blir alltid så långa att man inte hinner läsa dem!Flört Populärast på forumet!

Tilda-T
0

Gratulerar! Jag har precis också läst om dina bra prover i en annan tråd och tycker det är så himla kul att det går åt rätt håll!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

DaMum
0

Tack snälla, goa ni! Ni är för underbara….

Kramar om er alla i min JÄTTEFAMN!!!