Ge inte upp!

Läser här och där att många ger upp! Varför? Är det någon domino-effekt?
Tänk vad mycket ni förlorar om ni slutar med kosten. Kan ni inte bara släppa lite på några regler. Öka kolhydratsmängden lite, utan att suget kommer tillbaka, för att få lite lättare att äta "normalt".
Jag är nybörjare, inte speciellt beläst i kostens alla regler, men tycker ju absolut inte om att folk ger upp. Sporra och peppa varandra istället.
Jag har väl haft tur med kosten och har hållt ut två månader (dock var bara en viss period efter ca 2 v jobbiga). Visst har det gått lite upp och ned. Framförallt har jag fått lyssna på min kropp. Vad vill den ha? Vad behöver jag för att orka per dag? Helt klart har jag lärt mig vad jag kan äta och inte äta, vad som innehåller för mycket kolhydrater etc. Jag äter inget med mer än 20% kolhydrater i men vet inte exakt hur mycket per dag. Suget är borta för det mesta om jag inte fuskar eller av olycksfall får i mig för mycket kolhydrater.

Ge upp ja..Är det inte så att många av oss just har gett upp, så många gånger förrut? Gett upp för att vi inte har sett resultat i form av viktminsning, för att i har varit arga på något/ nägon, besvikna, trötta, glada..*ler* Då har man sett maten som sin fiende, på något sätt, tror jag. Jag kan gå tillbaka till alla dieter jag har gått på, och kunna känna den känslan. Bara jag äter den här påsen chips så känns det bättre-känslan.-Jag kan ta en bit tårta till, för jag är ändå tjock. Med den här kosten upplever jag inte det , på grund av att jag inte ser det som en uppoffring. Jag sörjer ingenting jag inte äter nu.. Jag säger inte "får inte äta" , utan " vill inte äta" . Jag har aldrig mått så bra , som när jag slutade med socker och tillsatser. jag äter alltid utan dåligt samvete nu, det har jag aldrig tidigare gjort, inser jag! Det ger helt nya dimenssioner till att verkligen njuta… Pia