Fantasitorka
Hej alla glada LCHF:are! Behöver ännu en gång er hjälp. Efter att ha ätit LCHF sedan nyår har jag nu kommit in i en period när jag har svårt att hitta på saker till middag och lunch. Jag har provat Schweizerfärs (mkt gott) men har ingen fantasi vad gäller andra färs- kyckling och korvrätter. Några förslag?
I lördags bjöd jag på Saivas underbara thaigryta. Det var nåt av det godaste jag ätit. Vet inte om den ligger här på forumet. Klicka annars på http://rasaivikt.forum24.se/rasaivikt-about193.html
Jag brukar gör köttfärssås: köttfärs, ev. lök + de kryddor man gillar. grädde + creme-fraiche. Enkelt och gott till blomkål tex.
#1 Den måste jag prova också, den finns inte här.

Jättebra, tack för tipsen!

Bläddrade nyss i en trevlig kokbok som både kan köpas i bokhandel eller beställas via webben. Boktips!
Kapitlen är uppställda efter hur mycket kolhydrater man tillåter sig. Och efter varje recept finns fördelningen fett, prot, kolhydrater redovisade.
Tycker den verkar vettig som inspirationskälla. Dock får vi LCHF:are lägga till fettet.
#1 och #3
Finns den inte här..? Jag är för mig att jag har lagt in den… Måste ha missat den.
Lätt ordnat! :o)
Tack, Saiva! Den gjorde succé på middagsbjudningen. Med lite rostade cashewnötter, klippt färsk coriander och röda rosépepparkorn som dekoration blev det vacker.