Anna Skipper
Klart glädjande och överraskande att hon gör tummen upp för bregott och smör i dagens "du blir vad du äter"
Tösen är inte alls så fettskrämd längre.
Kanske har hon tjuvläst lite på den här sajten :-)
Vi får hoppas det… 
…ett av mina skäl till att det är viktigt att vi är positiva till alla PERSONER även om vi i början inte gillar deras åsikter…
ALLA kan förändras och vi vet inte vem i förväg…
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag är en hängiven Du blir vad du äter -tittare och reagerade också på att hon faktiskt pratade om att smör var bra eller ja…Bregott var smörbaserat och därför bra.
Men varför i hela friden slänger de inte i ett paket smör på bordet med alla matvaror som de ska använda vid matlagning??
Jag tycker mig se en liten svängning åt vårt håll bort med mjöl,ris pasta sade Skipper!

Det är länge sedan hon skrev att mättade fetter är bra på sin hemsida, nu tog hon väl steget längre och vågade för första gången säga det i TV.
Anna Skipper har framhållit fördelarna med rent smör flera gånger i sina program. Det vet jag säkert, för jag har följt dem slaviskt sedan de började.
Men hon har aldrig förordat att man ska äta mycket av det, eller att man ska äta smör/fett i stället för kolhydrater.
I de senaste programmen kan man tydligt märka en smygande övergång åt "vårt" håll tycker jag…
Men hon slängde baconpaketen som tjejerna hade i frysen i gårdagens avsnitt! Det var synd det!
Ett par program till så får de äta bacon också!
Annars är det väl lagom som är bäst, som kanske gäller. Vet inte om det låter så helt normalt att vräka i sig för mycket av det ena eller det andra, vare sig det är fett eller kolhydrater.

ja,det hade varit bättre låta tjejerna välja väg? Tänk vilket val de fått göra i programmet?
en hand med bacon, smör och flläskotletter- den andra handen med limpa, potatis, pasta.. Var så god och välj! Och beroende på val, så rensas skåpen…
Det är ju det valet vi får göra- varje dag, varje måltid
Ps Ska också säga att jag inte ser på programmet, men är det kraftigt överviktiga som deltar så är vägvalet motiverat

Jag missar aldrig ett avsnitt…. trots att jag inte tror på allt hon säger och blir vansinnig på hennes patronising när hon klappar deltagarna på magen etc… ser fram emot nya "Vi äter oss till döds" på TV3 Tisdag.
Jag tror inte att bacon är så nyttigt - däremot så är det mindre skadligt än mycket annat….
Spannmålsuppfött griskött, det finns bättre mat!
Dock skall erkännas att jag själv äter det men inte lika mycket som förr.
Finns hälsogrissar. T ex http://www.angavallen.se/