Gladchock på vårdcentralen!
Hej alla!
Kom nyss hem från vårdcentralen, där jag träffat disktriktssköterskan för omläggning av mitt envisa bensår. Glädjande nog hade det krympt ytterligare och mäter nu endast 3 x 2 cm. I höstas var det 4,5 x 4,5 cm.
Men det som var ÄNNU roligare var att jag berättade för syrran om LCHF-kosten, och att jag numer bara äter smör, grädde, kött m m. Och vet ni vad hon svarade? Jo hon sa: "Jättebra! Det där har jag läst om, och det är viktigt att man tar hand om sig och äter rätt kost!".
Det tyckte jag var lite kul, med tanke på att hon är representant för vårdapparaten med alla dess fördomar.
Var en sväng inom apoteket också för att köpa bl a Magnesium och B-vitamin. Frågade lite diskret om det fanns några kontraindikationer när man som jag äter Inderal och Arthrotec. Då SKREK apoteksbiträdet, så hela lokalen hörde; "HAR DU KONTAKT MED EN DIETIST??? DET ÄR JÄTTEVIKTIGT ATT DU FÅR BRA KOSTRÅD!!!"
Så, om någon nu hade missat att jag är smällfet, så blev de min själ uppmärksammade på det! Jag tycker det är oförskämt att stå så där och basunera ut grejer, var finns respekten för integriteten där?
Men hur som helst, distriktssköterskans inställning var glädjande!

Vad kul! Jag tycker det börjar vända lite nu vad gäller folks inställning till LCHF. Fast oförskämda personer lär vi aldrig slippa tyvärr… Har varit med om något liknande, men då gällde det minipiller och huruvida jag var oskuld eller ej… 
Ännu en gång, grattis till minskningen! 
Låter lovande… med bensåren… inga roliga saker…..
Även om man kanske inte ska höja LCHF till skyarna som ett mirakelmedel så verkar det ju ändå som att vi är många här som blir bättre, oavsett vilka problem vi har eller har haft…
Lite mirakel är det nog iallafall !!! 
Visst är det kul med folk som håller med oss ? Jag fick mycket bra respons från Cambridge konsulenten som tyckte det var utmärkt att jag hittat ett sätt som fungerar för mig… det finns hopp………..
Och en stövel i baken till apoteksbiträdet…
…
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Yipeee för vårdcentralen och BU för apoteksbitrdädet. :) *stor kram*
Vad skönt att du fick medhåll av systern på vårdcentralen, det finns hopp. Apoteksbiträdet skulle nog behöva få rejäl uppsträckning, man gör bara inte så, buuu…..
Skönt att bensåren läker bättre med denna kost.

DaMum: Vet inte hur många gånger jag på sista tiden fått basunera ut att jag faktiskt vet vad jag talar om då jag redan krymt drygt 27 kg på drygt 3 år. Då bemöts jag med en helt annan respekt och beundran än jag gjordes nyss och åhöraren lyssnar uppmärksamt. - De borde skämmes ta mig fan! som Jakob Dahlin alltid sa i Jakobs Stege på sin tid
Grattis till responsen av vårdcentralen och till att ditt bensår nu gått ihop lite, kanske det var pga läkningsprocessen som det sved så mkt häromdan.
H Cina

Grattis till ditt "roliga" besök på vc :)…om det nu kan vara roligt?! hehe…men detta var ju väldigt positivt :)
Min läkare är också väldigt positivt inställd till denna kost, fast jag har inte heeelt ut sagt sanningen om hur jag äter. Har sagt att jag äter ett minimum av kolhydrater och mera fett…inget annat. Men han gillar det :)
Och visst är det så….att tjockisar blir annars bemötta. Det vet jag ju också :( av erfarenhet. Väldigt lustigt hur samma person kan börja bete sig annars då man gått ner i vikt och inte längre ser smällfet ut. Jag är absolut inte smal ännu…men visst märker jag skillnad i bemötande. Men som sagt, jag vet ju redan vad de typerna går för!!!

Håller med de tidígare, kul med e n klok syrra!
Men apotekspersonalen behöver nog en kurs en av våra raringar gick igenom för alla som fanns där om vilken spiral jag skulle ha och huruvida den var bra eller inte…..
Sköt om dig som syrran sa!
I den kinesiska medicinen finns det en teknin som heter eldnål, den brukar vara jättebra att ta till för att skynda på läkning av bensår så länge det inte är infekterat.
Apotekspersonal är ofta förskräcklig, jag har fått höra hur gräsligt dyra mina stickor till sockermätning är som jag minsann inte behöver betala! Jag har INTE bett om att få diabetes…..

Varje människa har rätt att bli bemött med respekt, vare sig man är välklädd, sminkad, slank, ung och vacker eller motsatsen! Tidigare kallades statligt anställda statstjänare, kanske skulle dagens offentligt anställda behöva utbildas i att uppföra sig korrekt mot dem som betalar deras lön!

Grattis DaMum hoppas nu att såret kryper i hop helt,jag kommer själv från vården och har "skött om" en hel del bensår och det brukar vara ett gissel.
När det gäller personalen på apoteken är de alldeles förskräckliga ibland
Tack, tack alla gulliga ni för era glada tillrop!
Jag gläds oxå med dig. roligt att ditt sår minskar ner. den där människan på apoteket skulle jobba i en skrubb utan några som helst kundkontakter. Jag har haft en diskussion i en liten förening som jag är med i. De säger att jag inte kan äta så som jag gör. Och ändå har jag inte slutat med kolisar, utan dragit ner på dom. De hade bullat upp eftersom 2 medlemmar fyllde år. Jag smakade lite. bla fanns det Lättoch lagom/omega3. Jag sa att omega3 får man naturligt med smör.Och att margarin har genomgått en mycket osmaklig tillverkningsprocesso innehåller benzen.De sa sig veta att det innehåller plast,men det vat´r ändå bättre än smör,som ju var så fett. Deras syn på nyttig mat lite fett oljor mycket grönsaker och frukt. Men vi i Sverige har ju inte haft obegränsad tillgång tillsånt året runt men fått klara oss ändåså gott det gick. Kan man lagra överflöd av "näring" till sämre tider i kroppen? Är det det som hänt oss de senaste 40/50 åren? Oj det där vart mycket Hoppas att ni orkar läsa det kram på er anki1
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jag satt nyss och läste en annan tråd som rekommenderade insulinkompresser för bensår!
Kanske nåt att testa Damum
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!