Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1503 ggr
tjabbe
0

Tuggummi ?

Jag måste ställa en kanske dum fråga, men tuggummi, sockerfritt, dock inte kolhydratsfritt, är det riskfritt?  Jag saknar något "fräscht" i munnen med tanke på min muntorka, och jag kan inte springa på stan med tandborsten i munnen. Jag vågar inte testa (tuggummi alltså), då kanske jag startar sötbegäret igen. Någon som vet ???

Glowing
0

Kan bara tala för mig själv, och tuggummi triggar inte mitt behov. Men det verkar inte något sötningsmedel göra. Snarare tycker jag helt enkelt det är för sött. Tror det bästa är att prova och se! Lycka till!

Tilda-T
0

Se upp bara för dessa sockerfria tuggummin och även tabletter innehåller långt mer än 80 % kolhydrater.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Iza_the_cat
0

Har du provat med flourtabletter

Finns i 0.25mg får ta 6 st om dagen

Rickard007
0

#3, Det har jag! Fast jag har 0.50 mg 2 om dagen trorjag! Smakar gott och är bra !

tjabbe
0

Tackar för tipset, jag har inte tänkt på flourtabletter. Minnet dyker genast upp, knack knack, in kommer flourtanten med 30 muggar. Tysta alla barn! Var så god och skölj i två minuter!!!! Blö, blö blö!!!!! Men tack och lov, tabletterna smakar inte lika fruktansvärt.

Bitte11
0

flourtabletter   var köper ni dessa, saknar något att stoppa i munne så att jag känner mig fräsch.

tacksam för svar på detta

Margareta
0

Apoteket

Numer pensionär i Nynäshamn

Bitte11
0

men jag tycker att det lät bra att ta till V6…

tack för det

Bitte