Mot Globen...
Den här gången blev jag helt nöjd…
Sebastian vann på målsnöre, men det spelar inte så stor roll. Jag gillade Måns och Sebastian bäst.
Numer pensionär i Nynäshamn
Hoppas du fick din sköna hemmakväll och hann med en del av det du ville!
monica monsun

Sebastian var ju helt kanonbra!!!!
//Karin

Men snyft - Magnus då!!! Han kom ju inte vidare den här gången heller, jag som var så säker på det. Räckte det inte med mina tre rösten månntro…? Gosegubben…om du bara visste vad du gick miste om när du gifte dig…

Vi diskuterade rätt mycket om vilja som gick vidare, jag och pojken min. Vi kom fram till att rätt många röstar på artisten, oavsett låt. Jag gillade Sebastian och visserligen var väl inte Måns dålig heller, men jag misstänker att många röstade på dem eftersom båda varit med i Idol… 
Jag gillade både Sebbe och Måns, men min absoluta favvo åkte ut på en gång. Jag älskade den där etno-grejen, minns inte vad de hette, men det var sång på både svenska och b….???-nånting. Inte någon svensk schlager kanske, men det är väl inte "Cara Mia" heller då, som är italienska och betyder min kära.
Magnus Carlssons låt var bra, men liknade väldigt mycket en gammal AHA-hit, "Take on me". Och Sebbes låt var nästan en kopia av Andreas Johnssons "Sing for me".
Nannes låt var en liten besvikelse för mig. Jag tycker den lät nästan exakt som "Håll om mej", för jag kunde sjunga den låten till hennes bidrag i kväll, utan att det skar sig någonstans. Men det är kul att Nanne är på banan igen.
Sen tycker jag att den där Luuk har lite konstiga saker för sig… det där inslaget med Ulf Elvfing om TV-maten, det hade de väl kunnat göra lite längre?
Det kanske skulle varit längre… man vet aldrig vad som händer när det är direktsändning…. eller?
Numer pensionär i Nynäshamn

haha han e skön han luuk=D han gör det bra:P
IndiskSvensk låt och Magnus borde ha varit med. :) Fast jag tittar egentligen inte på Schlagerfestivalen. ;) Det bara blev så. Och nu är jag ltie trött på att det är för många deltävlingar och röstningar! Två röstningar per kväll! Gud…
Jag håller med att det var konstigt att Magnus inte kom med, låter var ju bra. Nanne gillar jag men låten var ju inget vidare, så det förvånar att hon kom till andra chansen. Ja, smaken är som…
Det blir spännande att se sista deltävlingen, även om jag också håller med om att det är på tok för mycket. Jag gillade det mer förr, när det var en enda svensk tävling och inget mer.
Har hört någonstans att Sanna Nielsen ska vara med nästa vecka, och även Andreas Johnsson, men vet inte om det är sant.
Luuk är väl rolig på sitt sätt, men det var lite mer färg och glamour när Lena Ph hade det tycker jag. Apropå glamour, så ska väl "After Dark" vara med nästa gång också, tror jag läst det nånstans…
Och Magnus Uggla, eller???

Och jag som missade hela kalaset…var nämnligen på ett annat…brorsdottern fyllde 16.. /CIA
Ska Magnus Uggla vara med? Jag vet att Caroline af Ugglas ska delta, men en "uggla" till, hehehe… det blir nog kul!

Ni får tycka vad ni vill om Luuk men han är fjantig tycker jag. Lena Ph fick en massa skäll förra året men jag skarattade i alla fall åt hennes skämt ibland Luuk han är ju torr som en gammal limpknort! Jag vet att man inte ska vara taskig mot folk här men risken att han hamnar här någon gång lär väl vara minimal och kommer han hit så får väl han och jag ta ett snack då.
*skratt* Jag som älskar Luuk och hans underfundiga humor. :) Jaj, smaken är som baken. ;)

Jag är säkert för ointelligent för han humor!
Magnus låt var en härlig sommarlåt. Luuk är skön.